Gå til innhold

Skifte hårfarge?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Hei,

Fra naturens side har jeg som de fleste her i landet hår som er mørk blondt/lys brunt, og jeg har hatt ulike farger i det i mange år. Alt, bortsett fra blondt. De siste årene har jeg hatt ultrakort hår, og har som oftest farget det svart, men nå har jeg spart endel, (fått lang lugg ned i øynene) og synes svart hår ikke ser så bra ut lenger. "Alle" sier jeg kler å ha svart hår; jeg har mørke, blå/grønne øyne, og huden min er middels i tonen, dvs ikke for blek.

Nå har jeg bestilt time hos frisøren, inkludert farge, og lurer på å bli helt blond, hvis det lar seg gjøre. Alle varme farger, inkl. bruntoner ser ganske ille ut på meg, så det kan jeg bare glemme. Men jeg nøler, og har en mistanke om at jeg kan falle for fristelsen til å avbestille fargen, og heller fortsette med svart. :roll:

Håret mitt er temmelig robust, og ikke noe særlig slitt, så det trenger jeg ikke bekymre meg for. Og det tar ganske dårlig farge....

Har noen tips og ideer til meg??? Jeg er rimelig forvirret, og vil gjerne ha forandring. Jeg sminker meg helst i kalde toner, og kler meg i lyse, kalde farger, gjerne hvitt, lys blå eller rosa. Og jeg er en sporty type, ikke ultrafeminin.

M

~pysa~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er stor fare for at håret ditt ikke blir blondt, som regel gjøres ikke dette på et frisørbesøk...Da jeg stripet mitt svarte hår ble det rødlige striper første gangen. Neste gang jeg stripet ble stripene lyse, men ikke helt blonde. Så jeg anbefaler deg og tenke deg godt om. Selv om du har et robust hår blir det nok slitt av bleking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hmm, tror jeg må tenke meg om enda en gang. Hittil har det passet meg perfekt å farge håret svart selv, da slipper jeg å styre så mye. Dessuten skal jeg tilbringe høsten i USA, og hadde satt pris på en frisyre jeg selv kan vedlikeholde uten for mye mas---perfekt tidspunkt for sparing.

Kanskje sparer jeg meg pengene og så får den stakkars hodebunnen min hvile (og jeg kan heller kjøpe noe annet kjekt for dem...:roll:)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Forresten: tro om jeg må avbestille fargedelen av timen på forhånd (jeg skal uansett klippe meg), eller om det holder å si fra når jeg kommer til timen at jeg har ombestemt meg????

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: tro om jeg må avbestille fargedelen av timen på forhånd (jeg skal uansett klippe meg), eller om det holder å si fra når jeg kommer til timen at jeg har ombestemt meg????

M

Du bør ringe å si i fra. De har satt av tid til både farging og klipp. I den tiden du skulle brukt til å farge håret kan de sette inn en annen kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Har tenkt på det samme som deg jeg. Jeg har vært lys som barn og mørket etterhvert. Men har fra 14 års aldern farget det rødt, svart, brunt og ja lilla. De fleste farger. Alt unntatt blondt. Men nå tenker jeg ofte på om jeg skal stripe det etterhvert. Har slutta å farge det og sunt fint hår vokser ut. Men så er jeg usikker da. En frisør mente jeg kom til å se blek ut om jeg lysnet det. Men syns selv jeg ser blek ut med mørke farger også. Svart er for hardt hvis jeg ikke bruker brunkrem. Men om jeg holder meg brun hele året, kan jeg kanske være blond? Prøvde å farge håret mitt lyst da det var ødelagt. Men da ble det stygt. Jeg fikk gult hår og det likte jeg ikke. Lurer litt på om jeg bare skal slå meg til ro med at jeg ikke kan være lys.. Hva mener dere? Ellers liker jeg blått, rødt, svart, hvit. rosa og lilla. Liker ikke noe særlig å gå i gult og grønt eller brunt. Må få tatt meg sammen snart og tatt en analyse av hva jeg kler.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Hei, Mzfire:)

Jeg har resignert, og ombestilte i går fargetimen min. Mange har sagt at jeg ser flott og spesiell ut som svarthåret, men annenhver person man møter på gaten, er bleket blondine. Det eneste aberet er at man (som du skriver) må holde seg relativt brun i huden for at det skal funke. Men med selvbruningskrem er det overhodet ikke noe problem. Det eneste er at den kremen jeg liker best, kun er å få kjøpt i Tyskland. Så hvis du trives som mørkere, hvorfor skifte?? Det går evt. an å farge håret lysere; mer brunt, og så ta noen lysere striper i det. Uansett hva du bestemmer deg for, så må du huske på å tilpasse sminken til den nye hårfargen, ellers kan det lett bli kræsj. Og for slitt, farget hår anbefaler jeg hurtigkuren fra Kérastase Résistance (husker ikke navnet, men i grønn flaske); den bruker jeg bortimot som balsam, og den har reddet håret mitt fra undergang. Frisøren bemerket en gang hvor mye sunnere håret mitt virket, og hun visste ingenting om hva jeg brukte.....(den er for langt hår, men funker utmerket også for mitt korte hår)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hei Etheral :)

Ja der kom du med noen gode tips :) Den skal jeg kjøpe meg.

Ja vet du , jeg har faktisk tenkt på det. At jeg kan farge det brunt og ta litt lyse striper i det.. Er ikke det fint da? Ja jeg tenker jeg slår meg til ro med å være mørk. Vet ikke hvorfor jeg har fått en fiks ide om å prøve meg som blondine, hehe. SIkkert for det det er så mange fake blondiner. Og da har jeg også lyst til det. For en liten stund. Men får se da etterhvert. Har du bestemt deg for om du vil fortsette med å være svarthåret eller ? DU er heldig som har langt hår. Jeg sparer som en gal jeg nå. Føler at det er meg. Syns det er så synd at håret vokser så sakte. Egentlig vokser håret mitt fort, men siden det er så slitt må jeg klippe det ofte. Fortell meg gjerne hva bestemmer deg for. Hyggelig at vi er i samme situasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har nok også kort hår; har hatt det ultrakort i en lang periode, men har spart siden ca januar, og har nå luggen langt ned i øynene, a la Bertine Zetlitz. Forandring fryder, i hvertfall :) Men jeg går allikevel til frisøren ca hver 6.uke, for å unngå at håret blir for tungt. Men jeg er heldig, og håret mitt vokser ofte, og har ikke tatt skade av all fargingen. Ellers er Laminates-shampooen fra Sebastian bra, men den har du kanskje prøvd før? Brunt hår med lyse striper er fint, bare se på J-Lo :wink: .........

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...