Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi nsart klar for påsketurer i skog og mark. Her jeg bor er det vanlig å koke påskeegg, og da er det ekstra koselig å "farge" eggene med å legge noe oppi vannet. Har brukt løkskal og fikk da en brunfarge på eggene. Trenger heller ikke bruke så mye for å få litt farge.

Men kunne ønske å ha flere farger å velge mellom.

Så kom med gode tips og forslag ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kermit
Skrevet

Kaffe-brune egg

Rødbeter-rød/lilla egg

Spinat-grønne egg

Rødkål - turkise! egg

Det var det jeg fant i farta.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg husker jeg farget spagettien gul med et krydder fra invandrerbutikk en gang. Men så husker jeg jo selvfølgelig ikke hva det heter i farten..

Skrevet
Jeg husker jeg farget spagettien gul med et krydder fra invandrerbutikk en gang. Men så husker jeg jo selvfølgelig ikke hva det heter i farten..

Hvis det ikke var safran, så kan det godt være at det var gurkemeie?

Skrevet
Kaffe-brune egg

Rødbeter-rød/lilla egg

Spinat-grønne egg

Rødkål - turkise! egg

Det var det jeg fant i farta.

Prøvde med rødbeter, men man må kanskje bruker litt mer, for jeg hadde vel ca 3 skiver og eggene fikk ingen farge.

Men takk for mange flotte forslag. Kan du kanskje si noe om mengden jeg må bruke for å få farge??

Gjest Eurydike
Skrevet
Prøvde med rødbeter, men man må kanskje bruker litt mer, for jeg hadde vel ca 3 skiver og eggene fikk ingen farge.

Mener du syltede rødbeter fra glass? Jeg regner med at det som må til her er oppskårne rå rødbeter - de farger av så det rekker! ;)

Skrevet
Mener du syltede rødbeter fra glass? Jeg regner med at det som må til her er oppskårne rå rødbeter - de farger av så det rekker! ;)

Aha ja, da forstår jeg hvorfor jeg ikke fikk noe resultat ;) Hadde vært så mye enklere om det var rødbeter, det har jeg som oftest i hus, men må få testet ut noen av disse gode forslagene.

Tar gjerne i mot flere!!! Er jo veldig moro med det lille ekstra i påska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...