LilleEkorn Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg har opprettet en konto på home.no for å lage en enkel hjemmeside. tenkte å lage sånn "klipp og lim" side, for jeg har ikke peiling på html og sånne ting Men jeg får opp dette når jeg klikker på "så sett igang", og da kommer jeg ikke videre... "Hvis det er første gang du bruker hjemmesideeditoren, bør du lese teksten under. Dette er et redigeringsverktøy som raskt lar deg lage både kompliserte og enklere hjemmesider. Siden bygges gradvis opp av komponenter som bl.a. overskrift, tekst, bilde, linker, teller og gjestebok. Du velger selv nøyaktig hvilke komponenter du vil ha med og hvor de skal være. Komponentene kan settes inn både over og under hverandre, trykk på -knappen for å sette inn en ny komponent akkurat der. For å flytte en komponent opp trykker du på , og for å flytte ned trykker du på . Etter at du har laget en komponent, kan du alltid gå inn og endre på den, eller slette den. Hovedsiden din heter index.html. Det er den alle ser når de går inn på http://www.home.no/xxx/. For å lage flere sider, fyller du inn ønsket filnavn i feltet i menyen over, og trykker "Ny side". index.html er ikke opprettet av hjemmesideeditoren, og kan derfor ikke redigeres med dette verktøyet" Kan noen geleide meg videre? Endret 17. mars 2008 av *Siri*
mann23 Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Har du laget din index.html ? Hvis ikke så er det bare å lage denne, last opp og vips er du igang! :D Hvis du kan være litt mer konkret på akkurat hva du sliter med så blir det lettere å hjelpe.
LilleEkorn Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 (endret) vel, er ikke så lett å forklare. Har ikke laget index.html, er vel der jeg sliter. Hvordan lager jeg det? Jeg har prøvd å taste inn index.html, men får da dette svaret: Index.html er ikke opprettet av hjemmesideeditoren, og kan derfor ikke redigeres med dette verktøyet. Endret 18. mars 2008 av *Siri*
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 vel, er ikke så lett å forklare. Har ikke laget index.html, er vel der jeg sliter. Hvordan lager jeg det? Jeg har prøvd å taste inn index.html, men får da dette svaret: Index.html er ikke opprettet av hjemmesideeditoren, og kan derfor ikke redigeres med dette verktøyet. Åpne notisblokk, lagre det blanke arket som index.html. Så laster du opp denne fila til hjemmesideområdet ditt på home.no.
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Jeg opprettet en slik kono for noen år siden å husker at jeg også hadde kjempe problemer med å få lage en slik side mens ei vænnine av meg fikk det til uten problem. Det viste seg at jeg måtte vente 7-14 dager før det gikk å lage siden. Samme med vænnina mi, da dukket det opp en ny "knapp" inne på siden min. Trykte på den å da gikk det fint å lage en hjemmeside. Rart....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå