Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet (endret)

Siden noen tok sånn på vei da andre (blandt annet jeg) hadde en annen assiosiasjon om ordet "kjernefamlie" så ville jeg lage en egen tråd om dette.

Inne på denne delen av forumet kommer det jo ofte opp problemer med mann, barn, svigemor, etc. Så istede for "å alltid" komme med negative ting, så vil jeg gjerne høre hva DERE drømmer og ønsker for deres familie og liv!!

edit: seriøse skrivefeil

Endret av StoreSky
Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Må jo svare selv da!

Hmm.... Vil gjerne ha et godt forhold til min blivende mann til vi blir gamle og grå sammen. Vil gjerne ha flere barn, iallefall ett til.

Jeg drømmer om å være en sånn litt super mamma som alle vennene til mine barn bare slker å besøke. Tror dog ikke det er realistisk - blir fort sliten av mye besøk og aktiviteter. Men er koselig når det en sjelden gang hender. (lille frk. skal ha overnattingsgjester hele påsken -det er bare koselig, spesielt for henne da som har noen å leke med)

Trenger ikke stort hus, vil heller ha leilighet i byen, for meg (iallefall enda) så er venner, musikk, gå på cafè, museum, etc viktig for meg) . Hva fremtiden vil binge vet jeg ike enda, men det tar jeg som det kommer.

Er ikke helt sikker på hva jeg drømmer om egentlig?! Men det er viktig for meg at jeg kan stole på min mann, at vi har et nært forhold, kan dirskutere, snakke sammen, være kjærester.

Men jeg ønsker å reise!! Vil gjerne bo et år eller to i utlandet, om lille frøken blir med oss, eller blir igjen med sin pappa - det vet jeg ikke! Kommer vel litt ann på hva hun selv ønsker og hvor man reiser. Vi drømmer iallefall om at når jeg er i svangerskap perm så kan han jobbe i et annet land, og jeg er selvfølgelig med.

Ellers?? Tja, vi er ganske avslappet. Stort hus/bil/hytte er ikke viktig for meg. Vikrigst for meg er å ha de jeg er glade i nær meg.

At jeg ikke er sammen lengere med pappan til mitt barn var ingen drøm som brast eller personlig nederlag -iallefall ikke nå lengere. En kort stund syntes jeg det var veldig trist at jeg ble en i statestikken over de som ikke holder sammen. Men nå er begge to meget lykkelige med våre nye partnere, han gift, jeg blir det snart. Og vi har et utmerket samarbeid, vi bor i nærheten av hverandre og prøver å tenke barnets beste hele tiden.

Skrevet

Min drøm er at vi kan bygge oss et litt stort miljøhus, at vi begge har en jobb - deltid eller fulltid - som er meningsfulle for oss. Jeg drømmer om at vi bor helt nær skogen og ca. en time fra en stor by. At vi går og fisker, kanskje også jakter, og at vi dyrker en del frukt og grønnsaker selv.

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg ønsker meg bare kjæresten min. Hvor vi bor, hvor mye penger man har er ikke fullt så viktig. Akkurat nå lever vi mer eller mindre minimalt, og har det kjempe koslig uansett.

Vi vil dåg ikke ha barn, så vet ikke om andre ville ansett oss to som en "familie".

Skrevet

Min drøm er at jeg og samboern blir ferdig med huset vi holder på å pusse opp. Det blir så fint, men det tar sånn tid. OG så drømmer jeg om en stor grønnsakshage der vi har poteter, kålrot, løk og gulrot og masse mer. og fruktrær og busker.

Når det kommer til det familiære her jeg ikke så store drømmer, bortsett fra ta jeg vil ha barn. Er så glad i barn! Så jeg håper jeg kan få barn..:) Og så håper jeg at vi begger vil få de jobbene som vi strever etter nå. Det hadde vært digg.

Men for min del ville jeg heller jobbet på rimi enn å slite meg ut på en jobb som tar all fritiden og gjør den om til sove, slappe av tid. Drømmejobben min er å kunne jobbe slik at jeg tjener til livets opphold og får tid nok til å dyrke hobbiene mine.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Mine fremtidsdrømmer går ut på at vi skal fortsette å være den enheten vi er i dag, mannen min, de tre guttene våre og jeg.

Siden vi har jobber, hus, hytte og biler, ønsker jeg meg rett og slett masse tid sammen. Jeg ønsker meg kort og godt at livsprosjektet vårt skal lykkes.

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Først og fremst håper jeg at jeg aldri blir en person som lever for det som kan komme til å skje i fremtiden (eller for det som en gang skjedde i fortiden, for den saks skyld).

Derfor ønsker jeg meg egentlig ikke så mye annet enn at jeg og kjæresten min har evnen til å leve ut de ideene vi får lyst til å realisere underveis.

Om det er å bo en periode i utlandet og jobbe med bistand, om det er å pusse opp en liten leilighet med uteområde ved marka, at jeg skaffer meg den hunden jeg savner, at vi bestemmer oss for å bruke tid på å reise mye... Det spiller ikke så stor rolle nå, det viktige er at vi som en familie (med eller uten barn) er til stede her og nå, og fortsetter å sanke opplevelser. Hvilken farge det er på stueveggen og hvor mange barn som er inne i dette bildet, det har jeg ingen behov for å bestemme meg for her og nå. Det blir som det blir, og det er veldig godt.

Skrevet

Min familie/framtidsdrøm er de grunnleggende tingene forblir som de er nå.

Skrevet

Jeg håper at jeg og min kjære skal få bli gamle sammen, uten alvorlig sykdom eller annet. Barn er ingen del av drømmen per dags dato. Jeg drømmer om at alderdommen tilbringes i en koselig liten by i Frankrike.

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Jeg kom på at jeg har et lite problem. Min plan som pensjonist er å sitte inne og spille World of Warcrafts hele døgnet, mens jeg spiser enorme mengder fyrstekake og snuser ut av en annen verden.

Min kjære skal ut og redde verden på sine gamle dager.

:blaaveis:

Skrevet (endret)

Har lyst på et koselig hus nede ved fjorden her. Vil ikke ha barn. Håper jeg forblir sammen med han jeg er sammen med nå og at vi kan reise rundt og utføre frivillig arbeid. Han som pilot og jeg som helsearbeider. Ellers jobbe fast andre steder i verden i perioder (St. Barts og Dubai er aktuelt), men selvfølgelig også ha huset her hjemme som vi kan vende tilbake til innimellom.

Og ikke minst; at vi vil være friske..

Endret av Ce'Nedra
Skrevet

Jeg er tydligvis den første single som svarer..

Jeg har egentlig ingen spesiell fremtidsdrøm, annet enn at jeg ønsker å oppnå noe (for meg) stort i livet som jeg kan være stolt av og som gjør at jeg kan si til meg selv at jeg virkelig har gjort noe ut av livet mitt.

Om jeg finner en mann vet jeg ikke. Ettersom jeg trives utrolig godt som singel og aldri har hatt det behovet for en kjæreste, som de fleste ser ut til å ha, så har dette aldri vært noen sentral del av fremtidsplanene mine heller. Men innerst inne ønsker jeg nok å finne en mann som jeg kan dele i alle fall siste del av livet med. Jeg tror også at jeg vil komme til å ønske meg barn om noen år, dog ikke i nærmeste fremtid. Jeg er derimot åpen for både adopsjon og det å bli alenemor, så jeg stresser ikke med det.

Det eneste jeg alltid har sett for meg er at jeg vil bo i alle fall en lang periode i et varmt land, i et passe stort hus med stor hage og i alle fall èn hund eller katt. Og forhåpentligvis har jeg mange gode venner, noe jeg faktisk ser på som viktigere enn mann og barn.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Det jeg ønsker meg aller mest på egne vegne er å bli frisk nok til å få fullført bachelorgraden min og komme meg ut i jobb. Jobb er faktisk det viktigste.

Som singel så står ikke en mann øverst på ønskelista, men det hadde vært flott å være i et godt forhold. Om det innbefatter samboerskap er jeg usikker på.

Jeg ønsker ungene mine et godt liv. At den ene klarer å få den utdannelsen som h*n så inderlig ønsker, men som er veldig vanskelig å få. At den andre klarer å fullføre videregående og kan øyne håp for en utdannelse som h*n drømmer om.

Jeg ønsker opplevelser og ikke materelle goder. Opplevelser betinger en grei økonomi.

Viktig er å ha gode venner. Veldig viktig faktisk. Uten de så blir livet fattig.

• 5 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Min drøm er at vi kan bygge oss et litt stort miljøhus, at vi begge har en jobb - deltid eller fulltid - som er meningsfulle for oss. Jeg drømmer om at vi bor helt nær skogen og ca. en time fra en stor by. At vi går og fisker, kanskje også jakter, og at vi dyrker en del frukt og grønnsaker selv.

Ble det noe av denne drømmen?

Skrevet

Ble det noe av denne drømmen?

Oj, jeg hadde helt glemt at jeg hadde skrevet dette.Morsomt.

Min drøm er ikke lenger den samme, men deler av den har gått i oppfyllelse. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, jeg hadde helt glemt at jeg hadde skrevet dette.Morsomt.

Min drøm er ikke lenger den samme, men deler av den har gått i oppfyllelse. :)

Hyggelig å høre. :)

Anonymous poster hash: fa878...512

Skrevet

Jeg studerer enda men håper på å få jobb fort etter studiene. Typen min har jobb, han driver selvstendig og gjør det bra så jeg håper det vil fortsette å gå bra. Vi vil begge ha et hus, gjerne litt i utkanten av en by med turmuligheter, skog... Mye lekeplass for evt barn. Så må jeg nesten ha et par katter :) noe mer enn det drømmer jeg ikke om tror jeg.. Tar det som det kommer! Oppussingsprosjekt hadde vært gøy da, men det kan jo være krevende!

Skrevet

Eg draumer om at mannen min skal være frisk og sunn og ha god helse, og at me skal få bli gamle saman. Ellers draumer eg om at me skal få bli i huset me har kjøpt, og derfor at økonomien skal være grei. Eg draumer om at hunden vår må få mangen gode hundevenner, og at dei framtidige barna våre skal få ein god oppvekst i huset vårt. Og at me får ein del barn(4). Og så draumer eg om at eg skal bli ein suksessfull kunstner.

Skrevet (endret)

Min drøm er å bo i et koselig hus, i et nabolag med flere barnefamilier, hvor ungene mine kan leke sammen med de andre barna ute hele dagen. At jeg kan være hjemme med barna frem til de er 2 år, og at jeg kun har de i barnehage 3 dager i uken etter det frem til de begynner på skolen. Har gjerne lyst på 4 barn.

Vil bo på landet.

Endret av miaw
Skrevet (endret)

Min drøm er et stort og koselig hus, gjerne delt inn i "to boliger", en for meg, og en for min mann. Og sammen har vi kanskje ett eller to barn. For meg er det viktig med mulighet til mye egentid, og slik er det også for min mann. Men det hadde vært supert å kunne være samboere og særboende "samtidig". :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...