Gå til innhold

Lukten i folks hus

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Pleier du å legge merke til hvordan det lukter i folks hus?

Jeg husker fremdeles hvordan det luktet i husene til barndomsvennene mine da jeg var liten. Og hver gang jeg kommer inn i noens hus for første gang legger jeg ordentlig merke til lukten. Er det jeg som er rar eller er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Legger også merke til det.

Kan bringe frem minner man ikke husker man hadde =p

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg husker fremdeles hvordan det luktet i husene til barndomsvennene mine da jeg var liten. Og hver gang jeg kommer inn i noens hus for første gang legger jeg ordentlig merke til lukten. Er det jeg som er rar eller er dette vanlig?

Jeg kjenner god kaffelukt, så vet jeg folk bruker ordentlig kaffi og vet jeg vil kose meg.

At det ikke lukter støv, for det gir et gammlet ekkelt guffent lukt i hele huset.

At ungene flyr rundt i klær av skyllemiddel. Dette er alle lukter som setter seg i hus.

Noe jeg merker fort er om det røykes i hus.Ikke noe kjekt å komme til sånn hus. De kan si de røyker under vifta8som stort sett suger dårlig) eller de sitter på vaskerom. Drittlukten spres seg i hele huset.

beste lukten er kaffien og om det har vert strøket tøy nettopp som har hengt ute.

man kjenner på lukten hvilke folk som bor der.....

Gjest Tnita
Skrevet

Merker veldig godt om det har blitt røkt der siden jeg ikke røyker selv.

Gammel innestengt matlukt er ekkelt og er enig i at god kaffelukt (selv om jeg ikke drikker kaffe!) lukter godt. Også lukten av nyasket hus. :) Og om de tenner vaniljeduftlys.

Skrevet

Ja jeg husker huset til den ene venninna mi luktet så godt. De hadde ubehandlet tregulv og brukte et sspesialvaskemiddel eller noe har jeg funnet ut i ettertid.

Hver gang jeg er hjemme hos mamma å pappa og går inn på rommet mitt, er det som ingenting har forandret seg. Det lukter fortsatt slik som det gjorde når jeg flyttet ut. Masse røkelse og den gamle parfymen min:) uansett hvor mange ganger mamma har vasket der inne, så henger den i.

Jeg og kjæresten har nettopp kjøpt oss hus og det er rart hvor lite "oss" det lukter ennå,etter ett år. Nesten litt rart og ekkelt. Man må liksom "gå det inn" og så der det et gammelt hus.

Gjest vimselot
Skrevet

Er så gammel at jeg mer husker lukta av nybakte brød.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg legger merke til det, men husker at jeg var veldig var på det da jeg var liten. Det var noen hus jeg ikke trivdes i på grunn av lukta.

Skrevet

Alle hjem har vel sine egne lukter, alt etter hva de spiser, hva de vasker klærne sine i, parfymer osv...

Da jeg var i Las Vegas for noen få år siden for å besøke en venn, var det så pussig da jeg kom inn i huset hans første gang, for det luktet akkurat sånn som det luktet i huset jeg bodde i i California mange år tidligere. Det er vel noe med treverket i møblene og sånne ting kanskje? Det ble som å "komme hjem".

Her hvor jeg bor nå lukter det fremdeles litt nytt treverk, vi har bodd her bare i to mdr., men ellers synes jeg det er så koselig å komme inn når det lukter mat eller kaffe. Blir så glad da :)

Gjest Casey
Skrevet

Absolutt, man må jo sense hvor man ferdes. Lukter gir inntrykk og minner, og mange får gamle minner tilbake gjennom spesielle lukter.

(Om du er rar eller ikke blir vel vanskelig for folk her å svare på? :) )

Skrevet

Det første jeg gjør når jeg kommer på besøk til noen er å kjenne på lukten i hjemmet. Kjenner også om det lukter rent eller skittent. Merkelig nok kjenner jeg ikke lukten i min leilighet, eller i foreldrene mine sitt hus. Før jeg flyttet ut tenkte jeg at når jeg ikke bodde der mer kunne jeg endelig komme hjem å kjenne hvordan det faktisk luktet, men neeida..

Men kjenner jeg min mor rett, så lukter det blomster og grønnsåpe.. :fnise:

Skrevet

Jeg liker lukten som kommer ut bak støvsugeren, fordi det minner meg om et rom med klær i den nedlagte lokalbutikken hjemme hos mamma. I følge mamma er det lukten av støv jeg liker..

Gjest Gjest
Skrevet
Pleier du å legge merke til hvordan det lukter i folks hus?Jeg husker fremdeles hvordan det luktet i husene til barndomsvennene mine da jeg var liten. Og hver gang jeg kommer inn i noens hus for første gang legger jeg ordentlig merke til lukten. Er det jeg som er rar eller er dette vanlig?
reager på røyklukt i huset til folk. Det lukter jo dritt i hele huset. noen sier de bare røyker under kjøkkenvifte, på et vaskerom ellr bod med åpent vindu,men det sprer seg i hele huset. kalmende og ufyselig. særlig der de røyker i kalde rom...grrrr
Skrevet

Ja, jeg legger merke til lukta i folks hus. Lukta i mine bestemødres hus er f.eks. helt spesiell, og minner meg om barndommens besøk hos dem. Jeg merker også med en gang om det blir røykt inne i huset - da lukter det ikke særlig godt - eller om det lukter nyvasket.

De eneste gangene jeg merker lukta i mitt eget hus, er når jeg nettopp har grønnsåpevaska panelen; da lukter det rent og deilig lenge!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg legger også alltid merke til lukta. Noen ganger lukter det ekkelt og innestengt, mens andre ganger er den litt mer "interessant".

Hvorfor har det seg slik at alle har en veldig særegen og fremtredende lukt?

Skrevet

Ei jeg kjenner har en særegen lukt hjemme hos seg. Hun har flyttet en del i det siste, og de fem forskjellige boligene hun har bodd i har hatt samme lukt. Det samme med hytta, og da hun bodde hos meg en periode, da luktet det "henne" på rommet hun brukte. Det er ikke snakk om parfyme eller noe kroppslig, det er bare en spesiell lukt i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...