Gjest Stearinpikken Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg skal kjøpe ny seng, en dobbel seng. Vil helst ha rammemadrass. Sengene på IKEA er jo forholdsvis rimelige tror jeg, men når jeg trykker på rammemadrass-knappen på Ikea sidene kommer det opp et par tykke madrasser. Er det alt jeg trenger? Høres litt rart ut. Er det største målet 160x200? Takk for svar.
Milly:) Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Min IKEA-seng knirker noe helt sykt.. det er ikke rammemadrass, da. Det var kanskje ikke det du lurte på, men følte for å advare deg.
Gjest Stearinpikken Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Jeg hater knirkesenger Fatter ikke helt hvordan jeg skal se på rammemadrasser. Trodde jeg fikk en seng, men må visst finne ramme, så madrass og overmadrass. Og da blir det plutselig forvirrende og dyrt
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Et knull og senga knekker Kødda, grei nok kvalitet det- trur eg!
Frey Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Vi har rammemadrass fra Ikea og den er helt ok. Det viktige er hvilken overmadrass du velger. De har rammemadrasser opp til 180 såvidt jeg husker. Først velger du størrelse, så type madrass (hard/myk osv), og til slutt velger du type overmadrass. Det som ikke er bra er støttefoten midt under senga. Den må festes bedre enn hva Ikea anbefaler.
Gjest Stearinpikken Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Ja, for jeg vil jo helst ha 180x200 cm nårjeg først skal kjøpe seng.. Hvor mye betalte du for den Frey? Vi har en nå fra Jysk som er dritgod som han betalte 3500 kr for. Nå skal jo jeg da flytte og trenger ny.
Frey Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Nå ser det ut til at jeg feilinformerte litt her. Kikket på Ikea sine sider nå og det er visst 160 som er de bredeste (som vi også har). Kostet oss rundt 4000,- såvidt jeg husker.
Gjest Yihaa Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg hater knirkesenger Fatter ikke helt hvordan jeg skal se på rammemadrasser. Trodde jeg fikk en seng, men må visst finne ramme, så madrass og overmadrass. Og da blir det plutselig forvirrende og dyrt jeg har rammemadrass fra IKEA. Du må ikke "finne ramme". En rammemadrass er en madrass du ikke behøver å bruke sammen med en seng. Det eneste du må velge - utover madrass og overmadrass selvfølgelig - er ben som du skrur fast i rammemadrassen. Jeg har kjøpt 2 x 90 cm, som enkelt festes sammen under, slik at det blir en dobbeltseng (180 x 200). Jeg kjøpte en middels hard og en av de dyreste modellene, med den tykkeste overmadrassen. Jeg synes likevel sengen er litt for hard, men det er jo smak og behag. Senga virker som om den er av bra kvalitet. Overmadrassen var jeg kjempeskuffet over, den ble både ujevn og var altfor hard. Den byttet jeg med en flott Ekornes overmadrass, og det var mye bedre. Min konklusjon er at seng fra IKEA er bra, men det hadde jeg ikke syntes uten sinnsyk dyr overmadrass fra Ekornes (men overmadrasser får man sikkert billigere andre steder også). Endret 18. mars 2008 av Yihaa
Gjest Stearinpikken Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Yihaa, det var jo en god ide for å ha 180 seng :-D Tror likevel jeg ser litt andre steder først siden nærmeste ikea er 3 timer unna og jeg har ikke råd til å dra på ikea før om 2 uker Men litt off-topic. Har noen erfaring med betalingsutsettelse der? Ser de tar 280 kr for å vente med betaling i 6 mnd og da kan jeg jo spare opp i mellomtiden. Er det noen ekstra gebyrer utenom det? Og kan jeg velge å ha noe av beløpet som utsettelse?
Suzy Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Jeg kjøpte seng på Skidar og madraser på Ikea - to av de billigste 90 cm madrassene (springfjær) og den nest tjukkeste overmadrassen. Senga er veldig god, rett og slett. Passe fast (har medium mykhet) og holder fasongen som bare det. Jeg har hatt den i snart ett år
Gjest Stearinpikken Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Hvordan finner jeg ut hvilken fasthet jeg trenger? Aner ikke hva den vi har nå er, men den er veldig god. Ligger mest på siden og magen. Tør ikke si det til møbel-butikk ansatta for da får jeg lange leksjoner om hva det gjør med kroppen min og at jeg alltid må sove på ryggen.
Suzy Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 (endret) Hvordan finner jeg ut hvilken fasthet jeg trenger? Aner ikke hva den vi har nå er, men den er veldig god. Ligger mest på siden og magen. Tør ikke si det til møbel-butikk ansatta for da får jeg lange leksjoner om hva det gjør med kroppen min og at jeg alltid må sove på ryggen. Det er en tabell i Ikea-katalogen som jeg brukte. Bestemt av vekt og høyde så står det hvilken fasthet du trenger Visste forresten ikke at det var "feil" å ligge på siden og magen - da er jaggu jeg feil også. Endret 18. mars 2008 av Suzy
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Du bruker rett og slett tid i butikken. Den eneste gangen jeg har kjøpt seng/madrasser så var jeg i butikken i 2 timer og lå litt her og der. I løpet av disse to timene så endret jeg oppfatning av hvilken madrass som var ok å ligge på.
Tusenfryd Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Har en seng fra IKEA som knakk etter halvannet år. (vi gjorde ikke en gang noe gøy da det skjedde). Tror likevel at neste seng også blir IKEA - og da sparer vi på kvittoet! Madressene våre fra IKEA er medium fasthet og er nedligget etter 8 år. Men prismessig er det jo greit å bytte så ofte da.
Gjest LilBlossom Skrevet 19. mars 2008 #15 Skrevet 19. mars 2008 Jeg kjøpte ... madraser på Ikea - to av de billigste 90 cm madrassene (springfjær) og den nest tjukkeste overmadrassen. Senga er veldig god, rett og slett. Passe fast (har medium mykhet) og holder fasongen som bare det. Jeg har hatt den i snart ett år Det gjorde vi også! Jeg syntens sengen vår er KNALL god. Har ikke sovet så godt på åresvis... eller kanskje det var sovetablettene mine? Men ivhertfall, den er så god at det er vanskelig å komme seg ut av den om morgenen. Mine foreldre lånte den en natt og selv om det var fremmed hus og seng, sov begge til 10 om morgenen. Jeg hintet at de kanskje skulle skaffe seg en slik kombinasjon også.
Gjest Grafica Skrevet 19. mars 2008 #16 Skrevet 19. mars 2008 Vi har rammemadrass fra ikea og overmadras fra hästens, vi elsker senga vår! Usikker på hvor myk/fast den er,men det er en av de rimeligste 120-variantene. Eneste herket er at vi må skru til beina støtt og stadig. Sikkert bare vi som ikke er sterke nok altså, men senga vår gynger litt vel mye til tider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå