Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Det har vært tråder om hvor lenge folk har vært sammen før de forlovet seg, osv. Men hvorfor valgte dere å forlove dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det har vært tråder om hvor lenge folk har vært sammen før de forlovet seg, osv. Men hvorfor valgte dere å forlove dere?

Fordi vi bestemte oss for å gifte oss.

Skrevet

Signert.

Skrevet

Her også :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi valgte å ikke forlove oss, eller,-det var aldri noe tema. Vi ønsket å gifte oss så vi ringte til ambassaden i Paris og etter 3 uker satt vi på flyet. Kan ikke si at jeg oppfatter de tre ukene som forlovelsestid :ler:

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Ok, hvorfor ønsket dere å gifte dere, da? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Utrolig komplisert.Lang, trist, vanskelig historie. Men fellesnevneren er og var kjærlighet. Vi giftet oss i den verste perioden i vårt liv, så langt. Det året var en eneste lang lidelse, spesielt for meg. Men til tross for at mange rundt oss dømte oss nord og ned så bestemte vi oss for to alternativer

1.gå fra hverandre og aldri mer ha kontakt.

2. satse alt og gifte oss.

Vi smelte til med alternativ nr2, til begge familienes store fortvilelse. I tilegg ønsket vi å bli gravide og det satt på første forsøk,før vi giftet oss, så vi så oss virkelig ikke tilbake :)

Nå har vi en familie på 6 og jeg angrer ikke. Men det var en kjempevanskelig avgjørelse å ta. Å ikke ha familie i ryggen er vanskelig.

Skrevet

Absolutt den mest praktiske samlivsformen, spesielt om man har tenkt å ha barn. Og viser også for omverdenen at vi seriøst satser på å være sammen resten av livet.

Skrevet

Vi forlovet oss fordi vi ville gifte oss, og vi vil gifte oss pga økonomisk, juridisk og sosial trygghet.

Gjest StockDama
Skrevet
Og viser også for omverdenen at vi seriøst satser på å være sammen resten av livet.

Har aldri ansett gifte som mer seriøse enn andre forhold.

Men det får så være.

Skrevet

Det spør vi oss stadig om, det eneste vi vet er at vi har lyst og at vi gleder oss.

Skrevet

Fordi vi elsker hverandre...gifter en seg av andre grunner så burde en ikke gifte seg....

Gjest Piper
Skrevet

Fordi vi elsker hverandre, og vi ønsker å dele livet sammen. Fordi vi stiller sterkere som ektepar, siden jeg har barn fra før av. Dette gjelder spesielt han, siden han da automatisk arver meg, noe han ikke ville gjort som samboer. Fordi vi er nødt til å være gift, for at han skal kunne få adoptere to av mine barn.

Skrevet
Fordi vi elsker hverandre...gifter en seg av andre grunner så burde en ikke gifte seg....

Eeeh.. Man kan jo godt elske hverandre uten å gifte seg.. At man derimot elsker hverandre når man gifter seg tar jeg som en selfvølge. Jeg elsker ham uavhengig av om vi er gift eller ikke, og det at vi elsker hverandre, er ikke en av grunnene til at vi gifter oss, det kan vi som sagt gjøre like godt ugift.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Fordi vi elsker hverandre og har lyst til å tilbringe resten av livet sammen.

Skrevet

Vi forlovet oss fordi vi skal gifte oss. Vi vil gifte oss av flere grunner: juridiske/økonomiske (feks mulighet til å sitte i uskiftet bo om en av oss faller fra), fordi vi ønsker å tilbringe resten av livet sammen og ser på inngåelse av ekteskap som et fint symbol på det, og at vi vi ser frem til en dag hvor familien er samlet for å feire (det blir desverre altfor få anledninger til det).

Skrevet

Fordi vi har bestemt oss for å satse på hverandre, og gjøre vårt ytterste for å holde sammen resten av livet... Jeg syns det er en fin måte å markere at man har valgt å satse på hverandre, samt å feire kjærligheten og hverandre :love:

Pluss det juridiske og økonomiske da. Greit å ha slikt i orden når man skal få barn, kjøpe hus etc. etc.

Men hovedgrunnen er altså KJÆRLIGHET!

Gjest Helen Parr
Skrevet

Den viktigeste grunnen til at vi ønsket å gifte oss, var kjærlighet. Deretter var det et ønske om formalisere forholdet, og vise både omverdenen og oss selv at vi inngikk en pakt med gjensidige forpliktelser overfor hverandre.

Det er en del økonomiske og juridiske fordeler ved å være gift, og en del forhold rundt det å få barn som er enklere når man er gift.

Gjest Piper
Skrevet
Eeeh.. Man kan jo godt elske hverandre uten å gifte seg.. At man derimot elsker hverandre når man gifter seg tar jeg som en selfvølge. Jeg elsker ham uavhengig av om vi er gift eller ikke, og det at vi elsker hverandre, er ikke en av grunnene til at vi gifter oss, det kan vi som sagt gjøre like godt ugift.

Men det er jo din mening, men mener du at det er gale å gifte seg bare fordi man elsker hverandre? Høres nesten slik ut, og at du må ha andre årsaker for å gifte deg for kjærlighet er ikke nok?

Skrevet (endret)
Men det er jo din mening, men mener du at det er gale å gifte seg bare fordi man elsker hverandre? Høres nesten slik ut, og at du må ha andre årsaker for å gifte deg for kjærlighet er ikke nok?

hehe, nei, absolutt ikke. Det var mer den "om man gifter seg av andre grunner bør man ikke gifte seg"-kommentaren. Vi gifter oss som sagt ikke i hovedsak fordi vi elsker hverandre, men jeg synes ikke vi bør la være å gifte seg av den grunn. ;) Andre menneskers grunner til å gifte seg bryr meg fint lite; om det er fordi man elsker hverandre, pro forma, arrangerte ekteskap osv.

Kjærlighet kan jo forøvrig også sees på som den eneste grunnen til at vi gifter oss, om man ser litt annerledes på det. Fordi kjærlighet er den eneste grunnen til at vi er sammen.

Men jeg synes ikke det er noe "krav" om å elske hverandre for å gifte seg, det er bare det at de aller fleste (også meg) ser på det som en selfølge at folk som gifter seg elsker hverandre, med mindre jeg blir opplyst om at det er et arrangert ekteskap, feks.

Endret av Noli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...