Gjest hans ivar Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hei. Jeg har en sønn på nesten 2 år som nettopp har starta i barnehagen, og det virker på meg som det er normalt at alle har to sett med klær et for hjemmebruk og et i barnehagen. Men i mitt tillfelle så synest jeg ikkejeg har råd til å ha klær både hjemme og i barnehagen. Er det bare meg eller er det flere som har det slik.
tingeling Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Vi har kun et sett. Hadde sikkert hatt råd til dobbelt hvis vi ønsket det, men kan ikke se behovet. Han har en utedress og et sett med regntøy. Disse er i barnehagen i ukedagene, men jeg tar dem hjem i helgene. I ukedagene er vi sjelden utendørs etter at vi kommer hjem fra bhg/jobb. Tar på han rent tøy hver morgen. i barnehagen har han et sett med body, strømpebukse og bukse som han kan skifte til hvis han blir våt. Da sendes det med hjem og så må vi sørge for at en nytt sett kommer på plass. Fungerer helt fint for oss. tingeling
kamela Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Innetøy som bukse, genser, undertøy etc. må barnehagen ha i tilfelle uhell i løpet av dagen. Av yttertøy klarer det seg sikkert om du har en dress hengende i barnehagen og bruker en jakke til og fra, i den alderen er det sikkert ikke så mye tid ute etter at dere ha kommet hjem.
Leanne Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Vi har 2 skift med inneklær liggende i bhg, for det skjer ofte uhell i løpet av en dag.. Sånn som å søle ut malevannet, få et glass melk over seg eller tisse på seg skjer rett som det er og da er det greit å ha litt skift... Barna har også et sett med ullklær og et sett med fleece klær i bhg. I tillegg har vi mye ull og fleece hjemme... (har bestemødre som strikker mye ull...) Og Barna har også to dresser hver, ofte er begge dressene i bhg for når snøen er bløt er det greit å kunne bytte dress... Når vi reiser hjem tar vi ofte med en dress for vi prøver å være littt ute på ettermiddagen også.. Hvis man kjøper dressene på salg i januar/februar koster de ikke så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå