Gå til innhold

Frognerfitter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bokormen_*
Skrevet

Hvad tycks og hvorfor?? Fint om man forholder seg til boken og innholdet, og ikke hva man måtte ville ønske å skjære alle fra Oslo Vest over med samme kammen!! ;)

Hilsen

Ida - oppvokst på Frogner - nå bondekone på landet!

( Den kjærleiken, den kjærleiken!! )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var vel noe av det dårligste jeg har lest på en stund... Uengasjerende persjoner, overfladisk, tynn og rotete historie og dårlig språk.

Skrevet
Den var vel noe av det dårligste jeg har lest på en stund... Uengasjerende persjoner, overfladisk, tynn og rotete historie og dårlig språk.

Jeg har ikke lest den, og skal heller ikke gjøre det... Hjelper ikke å ha noe på hjertet hvis man ikke klarer å formulere det på en noenlunde lesverdig måte, og det har jeg ikke inntrykk av at forfatteren klarer. ;)

Gjest Helen Parr
Skrevet
Jeg har ikke lest den, og skal heller ikke gjøre det... Hjelper ikke å ha noe på hjertet hvis man ikke klarer å formulere det på en noenlunde lesverdig måte, og det har jeg ikke inntrykk av at forfatteren klarer. ;)

Hvis hun har like dårlig skriftlig formuleringsevne som muntlig, forstår jeg ikke hvorfor boka har kommet ut i det hele tatt.

Skrevet

Jeg begynte etter noen sider å lure på hvordan er seriøst forlag faktisk kunne utgi noe sånt -at det var Kagge forklarte jo en del...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg begynte etter noen sider å lure på hvordan er seriøst forlag faktisk kunne utgi noe sånt -at det var Kagge forklarte jo en del...

Husker jeg helt villt, eller var den også månedens bok i Bokklubben?

Gjest Gjest
Skrevet

Kvaliteten på boka forklarer hvertfall tittelen.

Skrevet

Har lest den. Ikke særlig imponert, egentlig. Samtidig liker jeg røverhistorier, og man kan vel si at boka var en eneste lang sådan. :ler:

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg har bare lest selvhjelpsbøker, astrologi, kama sutra, dikt osv. Har så god fantasi at jeg ikke gidder romaner osv...

Denne boken var gledelig overraskende. Kostet 99 nå for Pocket på ARK, og jeg leste alt i går kveld.

Litt mye snakk om dop, men ellers underholdene.

Det er ganske mye banalt!

Hun i boken og vennninden vokser opp på Frogner sammen å har masse å se frem til, vi får vite det meste. Veldig lettlest og underholdene.

For meg som har bodd i Oslo i 10 er er det ikke lett å forstå seg på de innfødte her, nå føler jeg at jeg har levd flere liv om og om igjen.

Det gikk opp masse lys og jeg følte meg komfertabel så godt på avstand av det hele.

Det er nevnt mange viktige og kjendte folk i boken, kjendte utesteder, spisesteder og gater. Fra 70-tallet til nå i dag. Spennende.

Denne gir et langt uforskammet og vid åpent innsyn i en verden som er lukket for oss utenfor. Det er jo spennende dersom det ikke er mye du vil ha ut av det annet enn litt underholdning.

Mange som dør, og det blir en del folk å holde styr på. Men jeg lo av mange av situasjonene disse to havnet i!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stått på ventelista på den boka siden april! :ler: Og fortsatt er jeg langt bak i køen, men det spiller ingen rolle.

Jeg leste i en anmeldelse nå nylig at boka ikke var verdt å lese, så da gidder jeg iallefall ikke å kjøpe den...

Skrevet (endret)

Men over til saken - jeg kunne faktisk tenke meg å lese boka. Sikkert underholdende for det om.

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)

Jeg har fått denne boka i gave, uten at jeg egentlig ble så begeistra over det...

Har ikke lest den enda, men når jeg er ferdig med boka jeg nå leser kan det nok hende at Frognerfitter er neste.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Frognerfitter er dårlig og kjedelig, Kjip "forfatter".

Skrevet
:fy_fy:

Hold dere til temaet, jenter...

Jeg har fått denne boka i gave, uten at jeg egentlig ble så begeistra over det...

Har ikke lest den enda, men når jeg er ferdig med boka jeg nå leser kan det nok hende at Frognerfitter er neste.

Enig! Dra dem skikkelig i øra nå, MarianneE! :duskedame:

Gi oss et referat når du har lest den da! Start ny tråd hvis du ikke finner denne. ;)

Litt kul bok å få i gave da, vet ikke om jeg hadde turt å gi den bort til noen, pga. tittelen... :sjenert:

Skrevet

Jeg leser boka nå, og liker den.

Det handler stort sett om fyll og dop, men jeg synes den er underholdende - ikke nødvendigvis sjokkerende, men veldig ok som "normal tidtrøyte" (=noe som ikke er for dypt til at man ikke gidder å lese, men heller ikke så enkelt og uengasjerende at det blir kjedelig).

Synes ikke språket er noe spesielt dårlig (jeg er relativt kresen på språk).

Mari

Skrevet (endret)
Enig! Dra dem skikkelig i øra nå, MarianneE! :duskedame:

Gi oss et referat når du har lest den da! Start ny tråd hvis du ikke finner denne. ;)

Litt kul bok å få i gave da, vet ikke om jeg hadde turt å gi den bort til noen, pga. tittelen... :sjenert:

Fikk den av en god venninne i tillegg til noe annet jeg ønsket meg, så gjør ikke noe.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor denne boka har fått så mye kritikk, og tror nok det har litt med temavalget å gjøre. Den er ikke nobelpriskandidat i litteratur, men det har hun da aldri presentert den som heller. Jeg synes den var underholdende, og måten hun kommer med korte, kjappe scener er ganske fengende. Språket var muntlig, og mye fokus på dialog. Men ingenting av dette gjør boka dårlig i mine øyne.

Skrevet

helt enig her. For meg som ikke har lest så mye tungt i det siste tiåret var dette en glimrende start...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...