Gå til innhold

Hva skal vi fylle dagen med?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi står i fare for å måtte gifte oss klokka 9 om morgenen og da aner vi ikke hva vi skal fylle dagen med. Flere av gjestene har et stykke å reise, så vi må ha ett eller annet program. Det blir et lite bryllup, omtrent 15 personer. Middag på en restaurant og kake er det eneste som må være med, ellers er vi åpne for alle forslag. Et par av gjestene er eldre og ikke så spreke. De blir sannsynligvis ikke med på aktiviteter om kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hem, det va virkelig utrolig tidlig må jeg si!! Hva kan være grunnen til at det er så tidlig da??

Et forslag kan kanskje være å ta en guidet tur for alle eller bare gjestene med lunsj kanskje.... Husker noen venner hadde en båttur i skjærgården(sørlandet) og dette var veldig populært selv om mange av gjestene også var ganske så godt kjent i området, så var det en flott tur. og en bryllups lunsj kunne jo også vært aktuelt siden alle gjestene må ha noe å spise før middagen.

Skrevet

Det var fryktelig tidlig - hvis ikke alt er planlagt ville jeg faktisk vurdert å bytte dato!

Skrevet

Jeg har vært borti en tidlig vielse (kl 11) og det gikk faktisk helt fint, men 9 synes jeg høres voldsomt tidlig ut. Er det ingen mulighet å endre tidspunkt?

Hvor skal bryllupet holdes da? Sikkert litt lettere å komme med tips hvis vi vet hvor det er. Kanskje det er mulighet for en båttur eller noe sånt?

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal holde bryllupet i brudgommens hjemland, i en stor by. Det er også grunnen til at det kan bli så tidlig. Senere enn 12 er det faktisk ikke mulig å gifte seg der.

Guidet tur er litt vanskelig på grunn av språkproblemer. Et par av de eldre gjestene snakker bare norsk og de andre norske gjestene er heller ikke så flinke i språk. Jeg tror ikke at vi finner noen som kan guide på norsk.

Lunsj er en god ide. Det trenger vi nok på et vis uansett, men jeg håper vi kan gjøre noe annet enn å spise hele dagen, så jeg håper på flere forslag også til andre aktiviteter. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Som Titta spør så tror jeg også at du vil få bedre svar hvis du forteller oss hvor bryllupet skal holdes. Det er ikke så lett og komme med konkrete eksempler når en kun vet stor by i utlandet.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er en stor by (i norsk målestokk), men ingen by særlig mange nordmenn har et forhold til og det er ingen typiske ting her som er veldig kjent i andre land. Jeg har aldri møtt noen andre nordmenn når jeg har vært der, så jeg antar at dere ikke kan komme med forslag til konkrete ting vi kan gjøre akkurat her. Det jeg ønsker er mer generelle tips om hvordan vi kan legge opp dagen. Jeg har aldri planlagt bryllup før. :)

Kom også gjerne med tips om hvor mye tid vi bør regne inn på vanlige ting som middag og kakespising ved slike anledninger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...