Gjest "Jan Johansen-nick" = Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg, som bruker et nick som ikke er personifisert, men som er et generelt nick som i Ola Nordmann (jrf. TV-serie med Kristine Koht: gjennomsnittsmannen = "Jan Johansen" = Ola Nordmann (fy f... som man må forklare her, er det ingenting som går hjem?) Jeg har erfaringer med privat sektor som ikek er imponerende: Storbrands kundeservice har vært lite behjelpelige og hyggelige ved spørsmål til telefon og e-post, det samme gjelder DnBNORs kundekontakt pr. telefon: de er sure, svarer ikek på spørsmålene og det virker som om de har standardsvar og standardløsninger som man ikke kan gå utenom. Da er jo hele poenget borte, når ikke privat sektor kan gi individuell hjelp! Jeg opplever faktisk at det er det offentlige som gir individtilpasset hjelp, mens det private gir byråkratiske standardsvar felles for alle. Norsk priovat sektor har lent seg til at de er privat sektor, og dermed liksom bra, altfor lenge. Men hvis man tar en titt på private bedrifter og deres kundeservice opplever man mye dårlig! Hva er problemet til kundebehandlerne i DnBNOR, Storebrand og andre?! Får de betalt for å være hovne og sure? De verste er når man ringer til folk som ikke kan jobben sin og ikke kan svarene på spørsmålene. Det går ut over oss kunder. Privat sektor i Norge, skjerp dere! Hva er andre mennesker på KG sine erfaringer med privat sektor?
Gjest Bellatrix Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er enig med deg. Det er mye krøll hos private bedrifter.
Karmela Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har hvertfall mye bedre erfaringer med privat sektor enn den offentlige hvertfall!
Gjest Stjernedryss Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har ikke noe spesifikt å sette fingeren på når det gjelder private bedrifter, men om vi kan ta med bedrifter som også er delvis statlige så kan jeg ramse om en del ting om telenor.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Mine kundeerfaringer med Telenor er stort sett greie og kundebehandlerne hjelpsomme. Jeg er mer skeptisk til DnBNOR, Storebrand, Net Com, Tele2 og alle strømleverandørene! Jeg har vært i kundekontakt med mange av landets strømleverandører og det får jeg til å lure på hvorfor de ønsker å jobbe med kunder (mmennesker)! Maken til uhøflighet og mangel på sosiale antenner...jeg er overrasket over hvor dårlig enkelte selskaper er på mennesklige relasjoner. Jeg betaler mer dersom ejg blir behandlet bra. NorgesEnergi sier i sin reklame at 99% av strømkundene verdsetter lav pris sterkest når de velger strømleverandør. Selvsagt gjør de det...men visste NorgesEnergi at 100 % av kundene tar det for gitt at de blir behandlet normalt høflig og bra?
Gjest Kritisk som faen Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Jeg syns kundene burde skjerpe seg. Hadde ikke kundene godtatt så ræva service fra DNB Nor hadde de ikke vært store. Jeg bytter bank når noe annet bedre dukker opp osv. Nordmenn er redde, late og feige mot private bedrifter. Norske bedrifter har ofte bedriten service, men de blir ikke straffet for det. Heldigvis kan jeg velge andre banker, men jeg kan ikke velge en annen skatteetat om jeg er misfornøyd med behandlingen jeg får. Det skal også sies at selv om systemene setter rammebetingelsene og legger lista for hvor vanskelige kundebehandlerne deres skal være, er det store individuelle forskjeller. Noen ser på det som viktigere å være politi og bødler, andre ser på seg selv mer som servicepersoner. Ganske tydelig hvis dere må hente noe på tollkontoret f.eks, der er det stort sprang mellom hva som motiverer den enkelte, og hvordan de ser på seg og sine oppgaver.
Gjest Casey Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Nordmenn er redde, late og feige mot private bedrifter. Norske bedrifter har ofte bedriten service, men de blir ikke straffet for det. Hear, hear.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå