Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #1 Skrevet 6. mai 2003 Hei alle KG-brukere! Nå trenger jeg deres råd i følgende sak: Jeg er gravid! Jippi & whææææ og alt på en gang! Det er whææææ'et som bekymrer meg... Har verdens beste jobb, men har kun et års kontrakt... Har 7 mnd. igjen av denne. Har en ikke så veldig forståelsesfull sjef, hen er mest interessert i at firmaet skal tjene penger. Derfor tror jeg at mine forhandlingsmuligheter er dårlige i forhold til å få fast ansettelse etter at kontrakten min går ut!!! Hva kan jeg gjøre???
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #2 Skrevet 6. mai 2003 Vel, det er bare å jobbe og gjøre en så god jobb som mulig + søke på ledige stillinger! Skulle du få en fast jobb i løpet av sommer/høst er det jo bare å takk ja til denne! Men du bør kanskje ikke si at du er gravid....
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #3 Skrevet 6. mai 2003 Huff ja, det er ikke enkelt! Det er bare det at dette er DRØMMEJOBBEN, som jeg aldri kommer til å få makan til noen gang! Tror ikke det er noe problem å finne noe annet (jobb). Og jeg har samboer og stort hus med hage i et barnevennlig strøk, er snart 30 så det er vel ventet på en måte... Men så er det dette med jobben da :-( Tenkte å ta en prat med min sjef, men har ingen aning om hvordan jeg skal legge dette fram for han...
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #4 Skrevet 6. mai 2003 Sjefen din har ikke lov til å si opp deg pga. en graviditet. Hvis du blir oppsagt må han legge frem en saklig grunn som ikke har med graviditeten å gjøre. Ettersom du har igjen 7 mnd, av kontrakten har du også rett på fødselspenger fordi du må ha vært ut i arbeid i 6 av siste 10 mnd. Hvis du føler det uvelkommen eller sjefen din gir utrykk for at du ikke får fortsette kan du jo sykmelde deg, du har jo rett på sykepenger i forhold til lønnen din, og den er med i utrekningen av fødselspenger. Men snakk med sjefen din, og fortell han at du er gravid. Kanskje er det ikke så galt som du tror. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå