Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei alle KG-brukere!

Nå trenger jeg deres råd i følgende sak:

Jeg er gravid! Jippi & whææææ og alt på en gang!

Det er whææææ'et som bekymrer meg...

Har verdens beste jobb, men har kun et års kontrakt... Har 7 mnd. igjen av denne. Har en ikke så veldig forståelsesfull sjef, hen er mest interessert i at firmaet skal tjene penger. Derfor tror jeg at mine forhandlingsmuligheter er dårlige i forhold til å få fast ansettelse etter at kontrakten min går ut!!!

Hva kan jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, det er bare å jobbe og gjøre en så god jobb som mulig + søke på ledige stillinger! Skulle du få en fast jobb i løpet av sommer/høst er det jo bare å takk ja til denne!

Men du bør kanskje ikke si at du er gravid....

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff ja, det er ikke enkelt!

Det er bare det at dette er DRØMMEJOBBEN, som jeg aldri kommer til å få makan til noen gang!

Tror ikke det er noe problem å finne noe annet (jobb). Og jeg har samboer og stort hus med hage i et barnevennlig strøk, er snart 30 så det er vel ventet på en måte... Men så er det dette med jobben da :-(

Tenkte å ta en prat med min sjef, men har ingen aning om hvordan jeg skal legge dette fram for han...

Gjest Anonymous
Skrevet

Sjefen din har ikke lov til å si opp deg pga. en graviditet. Hvis du blir oppsagt må han legge frem en saklig grunn som ikke har med graviditeten å gjøre.

Ettersom du har igjen 7 mnd, av kontrakten har du også rett på fødselspenger fordi du må ha vært ut i arbeid i 6 av siste 10 mnd.

Hvis du føler det uvelkommen eller sjefen din gir utrykk for at du ikke får fortsette kan du jo sykmelde deg, du har jo rett på sykepenger i forhold til lønnen din, og den er med i utrekningen av fødselspenger.

Men snakk med sjefen din, og fortell han at du er gravid. Kanskje er det ikke så galt som du tror. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...