Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

For ca 1 uke siden filte jeg føttene mine for første gang. Var ikke så mye hard hud, litt på hælen og under tåballen.

Nå 1 uke senere (ca) er det omtrent like hardt og ser mye styggere ut!!! Flere som har samme erfaring?

Tenkte jo på det mens jeg filte, at foten må jo oppfatte dette som ekstra belastning og produsere enda mer hard hud..

Noen hudpleiere her som kan forklare?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det er visstnok slik at filing kan føre til mer hard hud.

Jeg bruker en ganske fin fil i papir fra Scholl og syns det fungerer fint uten at det virker som det blir mere.

Jeg brukte en periode metallfil men det syns jeg gjorde vondt verre.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Kanskje du filte for mye? Måtehold er viktig, ellers skjer det som du nå opplever. Jeg filer bare der jeg har hard hud.

Gjest StoreSky
Skrevet

Filte der det var hard hud. Men synes ikke jeg tok for mye? Tok til det var mykt, så msørt jeg føttene inn godt.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Filte der det var hard hud. Men synes ikke jeg tok for mye? Tok til det var mykt, så msørt jeg føttene inn godt.

Prøv å file mindre neste gang. Jeg vet av erfaring at det er kjempelett å file for mye.

Poenget er vel at en ikke skal file vekk frisk hud, kun det harde. Hvis en fjerner frisk hud, så produserer kroppen mer hudceller for å tåle belastningene.

Gjest StoreSky
Skrevet

ok! skal prøve det!

takk takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...