Gå til innhold

Tjene penger på blogg.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har i det siste lest mye om bloggere som tjener bra med penger på bloggen sin. Blant annet denne jenta fra sverige blondinbella.blogg.se tjener visst 5 mill i året!! Jeg har lyst til å lage en blogg selv, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg vet hva jeg vil skrive om, og jeg har mye på hjertet og mulighet til å oppdatere bloggen ofte. Men hvilken blogg leverandør burde jeg velge?? Og hvordan får jeg tjent penger på denne bloggen? Jeg er som sagt helt fersk så vil ikke ha de mest avanserte tipsene her..

Håper på svar fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er vel å kle av seg :fnise:

Fra spøk til alvor: Nei, jeg vet egentlig ikke hvordan man blir rik på blogging.

Endret av murray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela

Det er nok reklamen man tjener penger på. Er det mange lesere, så kan du bli kontaktet av diverse firmaer om du vil ha reklame på bloggen din mot penger. Eventuelt kan reklamen være slik at du nevner enkelte merker, butikker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke blog-leverandør: Wordpress, IMO

Om du kan tjene deg rik på en blog? Selvsagt kan du det, men da skal du også ha noe å si, være interessant, kjenne riktige mennesker og bruke litt penger på å promotere kansje. Fordi om du starter en blog der du skriver om barna dine og putter tjue google adsense der så kommer du ikke til å tjene noe som helst. Flere mer eller mindre velkjente bloggere som tjener kansje 25 kroner i måneden, og risikerer å miste like mange lesere.

Så om du ser etter en grei måte å tjene penger på, så er "blogging" en fryktelig, fryktelig dum ting å gjøre. Du tjener mye, mye mer med en seveneleven-kopp i karl johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei.

Det er nok ikke bare å skru på en bryter når det gjelder å tjene penger på blogging, eller nettsider forsøvrig.

Det er i bunn og grunn ikke enklere å tjene penger på en blogg, enn det er å tjene penger på en hvilken som helst annen nettside.

Den største forskjellen ligger vel i det at man meget enkelt kan starte opp en (gratis) blogg uten å ha noen utgifter for deretter å få 100prosent avkastning på all inntekt på bloggen.

Du kan også ta en titt på http://norskeplugins.com hvor det finnes en god del tips, tricks og forklaringer om hvordan du kan tjene penger på din egen blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Gjest thedailydisco

Du kan absolutt tjene penger på bloggen. Jeg har et ekspriment som heter EPLEKJEX.

Eplekjex skriver saker om det virkelig går an å tjene penger på internett og hvor henter man pengene i fra. Du kan følge utviklingen på: http://eplekjex.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

• 3 uker senere...
Gjest hans_gjest

Det er i utgangspunktet flere måter man kan tjene penger på sin egen blogg. Men i hovedsak gå alle metodene ut på det samme.

1. Skaffe trafikk til siden sin. Det kan enten være på grunn av at du skriver veldig godt eller for at du er høyt rangert hos søkemotorene.

2. Ha et eller annet på bloggen din som du får betalt for. Adsense, affiliate avtaler eller et eller annet du selger selv kan gi deg brukbart betalt.

Mer informasjon finner du en side som tar for seg akkurat hvordan tjene penger på blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Jeg lurer på om det går an å lage en blogg, om "hvordan tjene penger på en blogg" - og faktisk tjene penger på bloggen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_kine_*

Jeg bruker www.blogg.no, jeg liker det veldig godt. Vill du tjene penger på blogging må du blogge ofte å ha tid til det. å på blogg.no er det en toppliste over de 20els mest besøkte bloggerne i hele norge. havner du der, får du garantert spørsmål fra sponsorer å på shoppingsider på nettet, kan du sende mail å spørre om de vil være din sponsor. Ha konkuranser, outfits osv. det tiltrekker folk. lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker

På blogg.no har man ikke lov til å legge ut reklame uten å ha godkjennelse fra ledelsen i Blogg.no Det beste er å blogge på eget domene og bygge seg en leserskare. Jeg har intervjuet norges største bloggere og de har gitt sine beste tips på hvordan man bygger seg en leserskare og hvordan man kan tjene penger på bloggen. Jeg har sammen med noen av verdens ledende bloggere laget et kurs på hvordan du kan tjene penger og lage en god blogg. Kurset heter blogg til banken. Der får du vite alt om hvordan du kan sette opp bloggen og hvordan du bytter design og hvordan man tjener penger. Tjen Penger på Blogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, det går an å tjene penger på å blogge, og det er ikke så vanskelig å få det til heller. Det krever bare litt arbeid fra din side.

Hvis du vil lese en rask guide til hvordan du kommer i gang, kan du lese min artikkel om dette på krakelurium.com: http://wp.me/p1n442-5m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Det er mange gode måter å tjene penger på bloggen sin på. Jeg har lært mest av å lese www.norskeplugins.com, som en del andre. Problemet er stort sett å få folk til å kjøpe annonseplass, slik at man kan begynne å tjene virkelig gode penger. Selv har jeg solgt noen annonser på www.mikrojobb.no, og tjent førti kroner pr stk. Grei deal det.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...