Leanne Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Vi har nå bestemt oss for å male stua... Men jeg lurer litt på dette med kvistlakk, vil det være nødvendig å bruke det på panel som er ca 10 år gammel?? Også lurer jeg på hva jeg kan vaske veggene med før jeg maler... finnes det noe billiggere alternativ en det rengjøringsmiddelet man får kjøpt på fargerike??
Gjest Helen Parr Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har hørt at man for all del ikke må droppe kvistlakken, selvom panelet er gammelt. Denne tråden bekrefter også dette.
Infinity Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Jeg malte en gang et 40 år gammelt furutak uten å bruke kvistlakk. Jeg fikk gjennomslag.
IloveNY Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg jobber selv i fargehandel, så dette er noe jeg svarer på flere ganger daglig:) Man skal alltid bruke kvistlakk på ubehandlet panel som skal males! Du kan bruke salmiakkvann til å vaske veggene før du maler. Det er jo ganske billig! Endret 17. mars 2008 av IloveNY
Pasha Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Alltid kvistlakk på panel som skal males.. trur det er mange som har angret på at de ikke tok seg tid til å gjøre det først
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 -og for guds skyld legg på tre strøk med kvistlakk når du først er igang. Jeg la 1 strøk i et paneltak - og angrer friskt på det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå