Gjest Gjest_Kristina_* Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Samboern min kom hjem fra en "guttetur" - en ukes ferie- nylig. Jeg var ikke invitert, og har selvsagt stor forståelse for det. - Både samboer og jeg er enige om at det er viktig at han får til en tur med gutta innimellom, og jeg en tur med venninner. Men ble litt overrasket da det viste seg at ei annen jente var invitert med! De var tre gutter og ei jente på tur, og typen min sa ikke noe om dette før etter at han kom hjem... Jenta som var med er singel, og har kjent guttegjengen i ca ett år. Jeg har aldri møtt henne. Kan føye til at samboer og jeg generelt sett har mye planer på hver vår kant, både i forbindelse m jobb og fritidsinteresser. Jeg savner å kunne ha mer kvalitetstid sammen, og pleie vennskap til felles venner. Han vet godt at jeg føler det sånn. Kjenner jeg blir ganske snurt.... Hva syns dere om dette?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Jeg ser ikke noe galt i det. Jeg er selv "en av gutta", og er ofte med kameratene mine på guttetur. Jeg har også vært på "jentetur" hvor det har vært med en gutt. Han er en av "jentene" (nei, han er ikke homo, bare "en av oss" på en måte). "Guttetur" er vel bare en tur hvor man ikke har med kjæresten sin. Om en av "gutta" tilfeldigvis er en jente, gjør det egentlig noe? Jeg ser ikke helt hva som er så viktig med å dele folk opp i "guttevenner" og "jentevenner", og hvordan man ikke kan sosialisere med gutter og jenter på lik fot. Det at det var med en jente har jo ikke noe å si for hvor mye tid du får med kjæresten din? Det er ikke som om du får mindre tid med ham bare fordi det plutselig var en jente med på turen.
La Guapa Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Hmmmm...har han fortalt deg hvorfor han ikke nevnte dette før han dro da? Hvordan ville han reagert hvis du dro med tre venninner og en gutt- uten å si noe om gutten før etterpå? Hvis han synes det hadde vært ok og du synes det også, er det vel greit...
Gjest Gjest_Kristina Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Nei, men da skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor ikke jeg også kunne blitt invitert?? Kjæresten min og jeg har mange nok uker fra hverandre som vi har i løpet av et år... Skjønner at gjerne vil på ferie m gutta innimellom. Men hvorfor da m ei jente han knapt kjenner??? Jenta har vært ordentlig interessert i minst to i guttegjengen. (En av dem er gift og har barn).
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Jenta har vært ordentlig interessert i minst to i guttegjengen. (En av dem er gift og har barn). Da sier det seg selv hvorfor hun var med. En av de to guttene, eller begge, har fått litt action på turen. Hvorfor i alle dager skulle de ellers ta med en dame de knapt kjenner?
Kara W Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Som gjest over her påpeker, så er de egentlig helt greit og forståelig at en jente kan være en av 'gutta', men samtidig er jeg enig med TS at det stikker litt ekstra. Jeg har ikke noe problem med at kjæresten min drar på gutteturer eller guttekvelder uten meg, men de gangene det har vært med en jente så blir det liksom en litt merkelig følelse. Jeg har ikke sagt noe, for jeg synes jo egentlig det er helt greit, men man klarer ikke å la være å føle seg bitte litt sjalu. Jeg har vel ikke så mye råd å komme med, bortsett fra å prøve å aksptere og glemme det. Jeg hadde nok også reagert på om det var en relativt ny veninne og jeg ikke hadde møtt henne før. Spør gjerne kjæresten din om henne, men ikke fortell at du er lei deg/misunnelig/sjalu. Det skaper bare bitter stemning og vil gi ham intrykk av at du ikke stoler på ham. Når det er guttetur så pleier jeg alltid å spørre hvem som skal være med, hva de har planer om å gjøre osv. Ikke fordi jeg vil kontrolere og passe på, men nettop for å slippe slike 'ubehagelige' overaskelser i etterkant. Nå er ikke gutter generelt kjent for å være de mest organiserte vesnene og som oftest skjer ting helt spontant, så det er viktig å ikke bli sur/lei seg hvis de ender opp med å gjøre helt andre ting. Kommunikasjon er uansett det viktigste her! Endret 17. mars 2008 av Kara W
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Nei, men da skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor ikke jeg også kunne blitt invitert?? Kjæresten min og jeg har mange nok uker fra hverandre som vi har i løpet av et år... Skjønner at gjerne vil på ferie m gutta innimellom. Men hvorfor da m ei jente han knapt kjenner??? Jenta har vært ordentlig interessert i minst to i guttegjengen. (En av dem er gift og har barn). Fordi det er en tur uten kjærester! Det er jo det som er en guttetur. At en av "gutta" tilfeldigvis har innovertiss endrer ikke det at det er en guttetur. En kjæreste som skal sitte i armkroken gjør derimot det. En slik tur er jo gjerne der man har "kjærestefri", der man ikke skal rotte seg sammen to og to.
Gjest TS Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Da sier det seg selv hvorfor hun var med. En av de to guttene, eller begge, har fått litt action på turen. Hvorfor i alle dager skulle de ellers ta med en dame de knapt kjenner? Tja.. Hun er interessert i den single gutten som var m på turen. De har datet litt tidligere, men han er nå ikke interessert lenger. Den andre har kjæreste - så forhåpentligvis skjedde det ikke noe der. Jeg er forresten overhodet ikke sjalu i forhold til samboer. Men syns det er leit at han og jeg ikke har tid til ferie sammen - mens han har tid til å være med denne jenta på tur....
Frk Johansen Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg hadde blitt kjempeskuffet, ikke over at jeg ikke var invitert, men at han ikke fortalte meg HVEM som skulle på tur før de dro. Jeg hadde ikke likt at det var med en dame på en tur med en så liten gjeng som jeg ikke hadde møtt. Det hadde vært noe helt annet hvis du var klar over det på forhånd og hun var "fast" inventar hos gutta, men å få vite slikt i ettertid er ikke bra for forholdet og tilliten mener nå jeg. Jeg hadde blitt rasende og såret rett og slett. Helt greit med guttetur, også guttetur med dame men da ei jeg vet hvem er og ikke av et så nytt bekjentskap som her. Håper han holdt fingra av fatet... Endret 17. mars 2008 av Frk Johansen
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Tja.. Hun er interessert i den single gutten som var m på turen. De har datet litt tidligere, men han er nå ikke interessert lenger. Den andre har kjæreste - så forhåpentligvis skjedde det ikke noe der. Jeg er forresten overhodet ikke sjalu i forhold til samboer. Men syns det er leit at han og jeg ikke har tid til ferie sammen - mens han har tid til å være med denne jenta på tur.... Dere hadde fått akkurat like lite tid sammen om det bare var gutter på turen... Det spiller da overhodet ingen rolle for -tiden- om det er en jente med?? (Med mindre hun er en av dem som bruker timesvis på badet så de kom forsinket hjem selvsagt ) Jeg ser ikke logikken i det. Han skulle være borte en helg uten deg. En helg borte er en helg borte, om det nå er bare gutter eller en jente med i tillegg. Vil du ha mer tid med kjæresten din så får dere bare avtale færre slike gutteturer (= turer uten kjærester), og heller ta en kjærestetur i stedet.
Frk Johansen Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 En helg borte er en helg borte, Det var vel ikke bare en helg, men faktisk en hel uke! For meg hadde det også utgjort ganske stor forskjell. En helg er mer å ta på impuls så kanskje jenta torsdag kveld bestemte seg for å bli med, men en ukes ferie skal vel klareres på jobb og ikke noe man bestemmer seg for i siste liten.
Bomull Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Jeg synes det er vanskelig å ta noe standpunkt for jeg kunne like gjerne vært den ene jenta på tur og den som satt hjemme. Jeg tror jeg hadde mislikt å få vite om den ene jenta i ettertid, men jeg vet ikke helt om jeg hadde syntes det var så mye bedre å vite at han skulle på tur med en singel jente.. Men jeg hadde i det minste spurt hvorfor han ikke sa noe før han dro.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Det var vel ikke bare en helg, men faktisk en hel uke! For meg hadde det også utgjort ganske stor forskjell. En helg er mer å ta på impuls så kanskje jenta torsdag kveld bestemte seg for å bli med, men en ukes ferie skal vel klareres på jobb og ikke noe man bestemmer seg for i siste liten. Ja, men en uke er likevel en uke, uavhengig av om det bare var gutter eller også en jente... De får ikke noe mindre tid sammen om det er en jente med eller ei.
Gjest TS Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Takk for mange svar!!! Jeg tror det som gjør det litt vanskelig er: 1. Han sa ikke noe om det før etterpå. Vi snakket sammen på telefon flere ganger i løpet av uken, og han nevnte ting de TRE guttene hadde gjort. Og ikke henne m et ord. 2. Det er et ferskt bekjentskap. Hadde forstått det om dette virkelig var ei av gjengen. Men hun er ikke det. 3. Hun ble kjent m gjengen fordi hun forelsket seg i en av dem- og var ganske pågående selv om han er gift. (han var ikke m på denne turen). 4. Sambo tar veldig lite initiativ til å finne på ting m venner sammen m meg. Han vet jeg er lei meg for dette. Vi gjør endel ting sammen på tomannshånd. Men har egentlig ingen ordentlige felles venner fordi han foretrekker å møte gutta alene, og meg for seg. Vi har aldri reist på ferie m vennegjeng eller vennepar for den saks skyld (etter tre år sammen) - fordi han ikke vil det. Skulle derfor mer enn gjerne vært m på en sånn type tur han nå var på. Og han vet det godt....
Gjest Bond Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 For min del, det hadde bare vært rart hvis ikke han hadde nevt dette før. Det hadde vært helt greit dersom en av 'gutta' hadde vært ei jente, men det ser nesten ut som om samboeren til ts skjulte dette og da starter jeg å tenke litt.. Føles ikke helt riktig å gjøre sånn, og jeg mener ikke at de alle var utro der og hadde massive orgier osv, men det virker litt rart at ts aldri blir invitert med hans venner. Greit nok at gutter trenger guttetur, men at det også betyr at de aldri møter ellers, er litt rart i mine øyene. Ikke helt inkluderende...
Gjest Tigress Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 Hadde ho ikkje blitt kjent med gjengen for eitt år sidan? Det er då ikkje ei "dei knapt kjenner"? Det må då vere lov å bli kjent med ein gjeng og så bli invitert med på tur utan at ein må gjennom seks månaders karantene!
Kosemose Skrevet 17. mars 2008 #17 Skrevet 17. mars 2008 Er hun virkelig "en av gutta" hvis hun forsøker å sjekke dem opp etter tur? Jeg er enig i at jenter og gutter kan være kamerater på likefot, men da blandes det ikke inn romantiske følelser vel?
Gjest TS Skrevet 17. mars 2008 #18 Skrevet 17. mars 2008 Hadde ho ikkje blitt kjent med gjengen for eitt år sidan? Det er då ikkje ei "dei knapt kjenner"? Det må då vere lov å bli kjent med ein gjeng og så bli invitert med på tur utan at ein må gjennom seks månaders karantene! Jo, de ble kjent for et år siden. Men hun bodde da i et annet land. De ble kjent da guttene var på ferie i dette landet for ca et år siden. (Sambo var ikke m dengang). Hun flyttet til Norge tidlig høsten 2007. Tror egentlig ikke det hadde vært et stort problem om jeg noen ganger kunne blir inkludert i samboers guttegjeng - mange av dem har kjærester - men jeg ser aldri noe til dem. De har tviholdt veldig på at gutta er gutta i alle år. (15-20 år, de er i 30 -årene alle sammen)
Gjest Piper Skrevet 17. mars 2008 #19 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er like inponert over enkelte svar her inne, for på KG er det viktigste å være den beste moren en kan bli og den perfekte kjæresten som lar partneren få lov til alt mulig. En av gutta er en eprson som bare er venn med alle gutta, og som ikke har prøvd seg på flere av de. Og når min mann snakker om guttetur, så forventer jeg faktisk at det er snakk om gutta. Og siden det ikke er noen jenter i den ggjenge som er en av gutte, regner jeg med at det ikke er noen jenter som blir invitert. Og skulle det nå være noen ejnter som ble invitert, vil jeg si at det mest naturlige ville vært å fortelle aprtneren sin om det. Men siden han valgte å ikke si det, regner jeg med at han visste reaksjonen til partneren sin. Derfor valgte han å tie til han kom hjem igjen, og det er mye verre enn at han hadde tatt det opp før han reiste. Han rett og slett skjulte den informasjonen, noe jeg mener er gale nok. Og selv om enkelte her inne mener at en av gutta er en av gutta, så vil jeg si såpass at skulle en annen jente være med på tur med gutta, vel da kunne jeg like godt vært med. Selv om man er kjærester behøver man ikke sitte oppe den andre og "kneke" hele dagen, men det kunne vært en fin mulighet til å bli kjent med de andre vennene også. Men soms agt så skal man helst ikke si noe slikt her på KG, for da er man sjalu, kontrollfrik og aksepterer ikke at partneren har venner av det motsatte kjønn osv. Og jeg er så gammeldag at jeg ikke hadde akseptert noe slikt, like lite som min mann hadde akseptert at jeg reiste på jente tur der det var en gutt med. Når vi snakker om guttetur og jentetur, så er det ikke snakk om at det er med noen av det motsatte kjønn, da er det gutta og jenta som reiser. Den jenten er ikke en av gutta, selv om enkelte mener det her inne,for da ville hun ikke vært interessert i flere av gutta. Men kanskje hun blir delt på av de alle, og derfor er det greit å ha henne med? Mye rart som kan foregå på slike turer, har sett det med egne øyne. Og den som sitter hjemme aner ikke noe, for det er jo bare gutta som er på tur.
Kara W Skrevet 17. mars 2008 #20 Skrevet 17. mars 2008 Må si meg enig med Kosemose, at for å være "en av gutta" så sjekker man dem ikke opp. Jeg er selv en av gutta blandt broren min sine venner. Jeg har vært interisert i dem, og har flørtet litt med noen av dem, men vi har hele tiden vært klar over at jeg er "off limits", og dermed har det aldri vært et problem. (litt morsomt er det jo da når jeg har med meg mannen min, og han da er kjæresten som er med på guttekvelden, og ikke en av gutta selv ) Men tilbake til trådstarters problem. Slik hun presenterer saken reagerer jeg både på at denne jenten ble invitert med, og på at hun ikke fikk vite om det på forhånd. Det er godt mulig at kjæresten hennes ikke viste at hun skulle være med, eller rett og slett ikke tenkte på henne som en jente, og dermed ikke tenkte på å si noe om det. Men ta nå en prat med ham. Forklar ham at du synes det var rart at han ikke nevnte det. Gjør det tydelig for ham at du ikke er sjalu eller anklager ham for å være utro, men bare at du gjerne skulle vist om det og at du føler at han skjulte det for deg. Gutter og jenter tenker gjerne annerledes i slike situasjoner. Spør ham hvordan han hadde følt det dersom du hadde vært med på jentetur og en eller annen gutt han aldri hadde møtt hadde vært med. Jeg sliter litt med at mannen min føler selv at han er helt trygg blandt andre jenter, men stoler ikke på meg blandt andre menn, fordi alle andre menn er svin som bare prøver å få seg et ligg. Dette har vistnok ikke noe med mine evner til å dømme situasjonen å gjøre, han vil bare "passe på meg". Derfor er det greit for ham å være ute med jenter, men ikke greit for meg å være ute med gutter (nå er det ikke fult så svart/hvitt som dette, men satt litt på spissen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå