Gjest reiselysten og glad! Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hei! Jeg og kjæresten min skal til Praha i slutten av april, og jeg lurer på om det er noen som har noen tips til hva vi kan gjøre? Vi har jo hørt om de mest kjente severdighetene som borgen, St Vituskatedralen, Karlsbrua og Gamlebyen, men vil gjerne oppleve så mye som mulig av spennende ting, gjerne ting som det ikke står om i alle turistbrosjyrene også! Vi har også planer om å bo noen netter på vandrehjem, og lurer på om noen vet om et kult sted med ungt klientell og "bli kjent"-atmosfære, gjerne litt billig! Trenger ikke være så flotte fasiliteter... Og den siste natta vil vi bo på et litt finere, dyrere hotell, unne oss litt luksus.. Noen tips? Vi har lest om HOTEL HOFFMEISTER WELLNESS SPA og syns det så fantastisk ut, men det så ut som at man måtte bo der i flere netter. Finnes det noen som ligner kanskje? I prisklassen 500 til 1000 kroner eller noe sånt? Håper på artige tips!
Gjest ts Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Jeg spør igjen jeg, er det noen som har vært i Praha som har noe tips? Hotell har vi sannsynligvis funnet ut av, men vil alltids ha mer program:-)
Leone Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Hei Rusl rundt i Prahas gater og nyt stemningen. Praha er en utrolig vakker by, har vært der 3 ganger. Del en flaske vin på en ute- restaurant under Karlsbroen ( på siden med borgen) med massevis av stearinlys og romantisk stemning på kveldstid. Bli med på en guidet tur fra klokken på torget, da får man med seg litt historie på veien (selv om det er veldig turistaktig da). Gå på en kirkekonsert eller dukketeater. I fjor sommer bodde vi forøvrig på Hotel St George http://www.hotell.com/hotell-tsjekkia/hote...l-saint-george/ . http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g2...276605-Reviews- Hotel_St_George-Prague_Bohemia.html Vi var veldig fornøyd med dette hotellet, et lite stykke ned til sentrumskjernen da, 15min gåtur, men det lå like ved metroen også. De hadde boblebad og trimrom i kjelleren som vi fikk låne, det var digg med boblemassasjebadet etter en lang dags vandring på brostein. God tur!
Gjest Pupsilure Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Dra til kjøpesenteret Letnany. Veldig bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå