Gå til innhold

Candida

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet
Og det kan ofte være noe mentalt som fører til det fysiske igjen..Hvis du ikke har vært hos en indremedisiner så ble om å bli sendt dit for en helsjekk. Mitt immunforsvar kollapsa også, men jeg måtte til han jeg forteller om for å forstå hvorfor. Kroppen er svært svært kompleks.

psykomotorikk går på å se sammenheng mellom kropp og sinn, og få utløp for hva som enn har måttet festet seg fysisk på kroppen via samtaler og øvelser (det er svært effektivt). Det er utrolig hva som f.eks kan gi kroniske smerter i hoftene. Mulig det er slik du beskriver, men å ha blitt utsatt for kyssesyken så mange ganger høres så ekstremt ut jeg ville sjekket opp om det kan være noe i det jeg sier.

Jeg gikk til slik behandling kun for en ting, for å komme meg over et traume i voksen alder. Allerede etter første time hos han forstod jeg at kroppen min bestod av mye mer enn dette ene "lille" traumet, og jeg er forbauset over hvor "lite" som skal til for at kroppen fysisk tar skade av det.

Men for all del, hvis du tror det er noe mer fysisk galt med deg, kom deg til en indremedisiner.

Vært hos indremedisiner, mikrobiolog, sykehuset og spesialister. Sjekka i hue og ræva :-D Det de fant var lave verdier av B12 og for lite hvite blodlegemer. og kun det. Da jeg hadde kyssesyken hadde jeg mye høye leververdier. Da jeg ble gravid fikk jeg så høye leververdier at ungen måtte ut 9,5 uke før tiden. Det er veldig rart, men kan være tilfeldig.

Formen min nå er veldig bra, har sluttet å bli så mye syk. Men sliter som sagt med mat og tror jeg bør gå på diett. Jeg gikk jo på diett da jeg var syk og lurte på om en evt matallergi kunne gjøre at immunforsvaret mitt klikka. Skal vurdere sånn psykosomatisk jeg... Jeg var så utrolig sprudlende og energisk før, og har veldig lyst til å komme dit igjen :) Kan ikke du sende meg info på PM? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har lest tråden, og fått mange tips på forbygging, og aha opplevelser på hvorfor jeg får så lett sopp i underlivet.

Har oppdaget dette med syntetiske truser selv. Desverre viser det seg å gjelde tøy utenpå bomullstruser også. Klør med en gang jeg tar på stillongs av polyester (såkalt suoerundertøy) og treningsbukse (vid) av 94 % polyester fra Rönisch :tristbla: Må visst ut å kjøpe ullongser til vinteren, er ganske aktiv så jeg må ha varme klær.

Har brukt en sånn hold inn truse (går fra under armene til langt ned på lårene) for å unngå bulker og folder under pen og ettersittende kjole nå i julebordsesongen. Selv om jeg hadde bomullstruser under, så begynte det å svi og klø med en gang. Tok en stund før jeg skjønte sammenhengen :tristbla:

Virker også som om jeg reagerer på kondomer, så singeltilværelsen er lik sølibat for tiden :tristbla:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Spørsmål. Jeg skal nå begynne på denne dietten jeg da, men jeg lurer på om jeg må kutte ut alt med melk i. Jeg tror nemlig at jeg tåler melk... Har aldri merket noen reaksjon på melk. Men kan jo ikke vite 100% men vanlig smør og sånn skulle jeg tro var ok?

Skrevet
Spørsmål. Jeg skal nå begynne på denne dietten jeg da, men jeg lurer på om jeg må kutte ut alt med melk i. Jeg tror nemlig at jeg tåler melk... Har aldri merket noen reaksjon på melk. Men kan jo ikke vite 100% men vanlig smør og sånn skulle jeg tro var ok?

Hvis det er candida-dietten du skal følge så skal du holde deg unna alt av meieriprodukter pga melkesukkeret. r melk i smør, men man får kjøpt melk som er melkefri :)

Yoghurt naturell og Cottage Cheese er visstnok OK da de er bra for bakteriefloraen i tarmen.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Hvis det er candida-dietten du skal følge så skal du holde deg unna alt av meieriprodukter pga melkesukkeret. r melk i smør, men man får kjøpt melk som er melkefri :)

Yoghurt naturell og Cottage Cheese er visstnok OK da de er bra for bakteriefloraen i tarmen.

Sikker på det ikke gjelder dersom man reagerer på melkesukker?

Skrevet
Sikker på det ikke gjelder dersom man reagerer på melkesukker?

Ja, i dietten skal man holde seg unna alt av sukker, fruktose osv. Hvis du har candida, så liker gjærsoppen alt som er søtt, uavhengig om du tåler det eller ikke.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Ja, i dietten skal man holde seg unna alt av sukker, fruktose osv. Hvis du har candida, så liker gjærsoppen alt som er søtt, uavhengig om du tåler det eller ikke.

oki, da får jeg gjøre det sånn. Men blir ikke kvitt tanken på om dette kan være psykisk jeg...

Skrevet
oki, da får jeg gjøre det sånn. Men blir ikke kvitt tanken på om dette kan være psykisk jeg...

For å si det sånn: hvis du ikke trenger å gå på en sånn diett - dont do it. Det er et rent helvete, og har du ikke vært deppa før så blir du det ihvertfall under dietten :ler:

Men det er jo en mellomting, hvis du kutter ut gjær og sukker og raffinerte karbohydrater så er det jo absolutt bedre enn ingenting!

Skal se du blir litt klokere om et par uker ulven :gjeiper:

Gjest Lilleulv
Skrevet

hummm:) Spiste middag i sta og ble dårlig etterpå så derfor bestemte jeg meg. Jeg har alltid vært i veldig god form når jeg har gått på dietten...

Skrevet
hummm:) Spiste middag i sta og ble dårlig etterpå så derfor bestemte jeg meg. Jeg har alltid vært i veldig god form når jeg har gått på dietten...

Har du tatt allergitest før? I følge leger er jeg ikke allergisk mot en "dritt", men i følge homeopat-tester så er jeg allergisk mot flere ting, noe som ga mening. Hvis du bare er allergisk mot gluten/hvete så er det jo ikke nødvendig å kutte ut f.eks gjær, sukker og alt det andre. Du kan jo ta provokasjonstesten Dr Santelmann skriver om, les på www.candidallergy.com

Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er sunnere å spise steinalder-kost uansett, det forebygger det ene og det andre :) (sa dama som nettopp har slukt en 200 g sjokolade på høykant)

Skrevet

Anbefaler også å gå til en kinesiolog siden det også kan være noe annet i tillegg. Dessuten er det mye bedre for din helse og kroppen enn å spise masse "kjemi"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...