Gjest Fysiologi Skrevet 30. november 2008 #21 Skrevet 30. november 2008 Det eneste varige som nytter er en total candidabehandling for hele kroppen, der man justerer nivåene over tid, ved hjelp av naturlige preparater.
Pjukset Skrevet 1. desember 2008 #22 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har prøvd diett, men når man står alene, er det beinhardt. Og har man ikke økonomien til å betale til seg den hjelp og støtte man trenger, føles det som en uvoerkommelighet. Sunt kosthold er også ufattelig dyrt. Og det sunneste av det sunne - økologisk mat - er ikke "bare noen kroner dyrere", det er fra 30 - 50% dyrere på mange ting (en agurk til 30 kroner??? hva f***!). ...ikke så inspirert og motivert om dagen, nei. Jeg har gått på anti-sopp diett i 9 mnd (hardt angrepet). Til og begynne med syns jeg dette var svært dyrt og slitsomt, men i de siste mnd har jeg lært at det trenger ikke være så dyrt i det hele tatt. Bruker maks 2000 kr på mat per mnd, og da spiser jeg svært sunt, alt uten gjær, sukker, hvete, meieriprodukter etc. Alltid god og mett, og spiser variert. Og det er IKKE nødvendig å spise økologisk mat i en candida-diett!
Gjest Lilleulv Skrevet 1. desember 2008 #23 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har gått på anti-sopp diett i 9 mnd (hardt angrepet). Til og begynne med syns jeg dette var svært dyrt og slitsomt, men i de siste mnd har jeg lært at det trenger ikke være så dyrt i det hele tatt. Bruker maks 2000 kr på mat per mnd, og da spiser jeg svært sunt, alt uten gjær, sukker, hvete, meieriprodukter etc. Alltid god og mett, og spiser variert. Og det er IKKE nødvendig å spise økologisk mat i en candida-diett! Kanke du skrive litt om hva du har spist da? Jeg har gått på denne dietten 2 ganger og synes det var et h!!!!!
Pjukset Skrevet 1. desember 2008 #24 Skrevet 1. desember 2008 Kanke du skrive litt om hva du har spist da? Jeg har gått på denne dietten 2 ganger og synes det var et h!!!!! Ja det er ikke en gledens diett, og det krever litt planlegging. Jeg har "detti utpå" et par ganger, men da har jeg blitt så dårlig at jeg har fortet meg tilbake til dietten. Tja, absolutt alt av rent kjøtt/fugl/fisk, som ikke er røkt vel og merke. Jeg passer på å handle når ting er på tillbud og fyller frysern med karbonadedeig, laksefileeter, kyllingfileeter også. Frossne grønnsaker som blomkål/brokkoli, linser (både gule, rød og grønne), mungdal (en slags splittlinse, fåes kjøpt på invandrersjapper) egg, tomater, spinatsalat, havregrøt (dynket i kanel, kanel er veldig bra mot sopp), bokhvetepannekaker, solsikkefrø, quinoa, grønn paprika, kokt skinke/kalkunskinke (uten sukker), squash, aubergine, avokado, ryvita knekkebrød med sesam, osv Mitt råd er å ha et budsjett, handle for 1 uke av gangen, og hold øya åpne for tilbud. Linser er svært billig, koster 35 kr for 2 kilo hos innvandrersjappe.
Gjest også på candida- diett.. Skrevet 2. desember 2008 #25 Skrevet 2. desember 2008 Ja det er ikke en gledens diett, og det krever litt planlegging. Jeg har "detti utpå" et par ganger, men da har jeg blitt så dårlig at jeg har fortet meg tilbake til dietten. Tja, absolutt alt av rent kjøtt/fugl/fisk, som ikke er røkt vel og merke. Jeg passer på å handle når ting er på tillbud og fyller frysern med karbonadedeig, laksefileeter, kyllingfileeter også. Frossne grønnsaker som blomkål/brokkoli, linser (både gule, rød og grønne), mungdal (en slags splittlinse, fåes kjøpt på invandrersjapper) egg, tomater, spinatsalat, havregrøt (dynket i kanel, kanel er veldig bra mot sopp), bokhvetepannekaker, solsikkefrø, quinoa, grønn paprika, kokt skinke/kalkunskinke (uten sukker), squash, aubergine, avokado, ryvita knekkebrød med sesam, osv Mitt råd er å ha et budsjett, handle for 1 uke av gangen, og hold øya åpne for tilbud. Linser er svært billig, koster 35 kr for 2 kilo hos innvandrersjappe. Oppskrift på bokhvetepannekakene? Hva er quina? Ellers vil jeg tipse om hva jeg spiser i tillegg til over: Lomper/ lefser uten sitronsyre/ gjærekstrakt (f.eks av merke gjøvik eller buer), disse fyller jeg med f.eks agurk, avocado purre og pålegg av ren kalkun/ kylling. Til middag spiser vi oftest ovnsbakte grønnsaker, f.eks potet, gulrot, kålrot stekt i ca 40 min på 200 grader. Steketiden kan variere veldig.
Pjukset Skrevet 2. desember 2008 #26 Skrevet 2. desember 2008 Oppskrift på bokhvetepannekakene? Hva er quina? Ellers vil jeg tipse om hva jeg spiser i tillegg til over: Lomper/ lefser uten sitronsyre/ gjærekstrakt (f.eks av merke gjøvik eller buer), disse fyller jeg med f.eks agurk, avocado purre og pålegg av ren kalkun/ kylling. Til middag spiser vi oftest ovnsbakte grønnsaker, f.eks potet, gulrot, kålrot stekt i ca 40 min på 200 grader. Steketiden kan variere veldig. Oppskriften står på pakken med bokhvete Bokhvete har dog høyraffinerte karbohydrater, så bør spises med forsiktighet til å begynne med. Quinoa er et kornslag fra sør-amerika, glutenfritt, godt alternativ til ris og potet. Fåes kjøpt i velassorterte dagligvare butikker, koster ca 30 kroner. Min hovedregel under dietten er å holde meg unna alt som inneholder sukker, fruktsukker, naturlig sødme, melkesukker (foruten yoghurt naturell og litt cottage cheese som er bra for tarmfloraen). Jeg er glutenallergiker og holder meg også derfor unna hvete (derfor jeg spiser bokhvete, da det er glutenfritt). Og holder meg unna alt av raffinerte karbohydrater, har ikke spist potet, ris eller pasta under hele dietten. Alt avhenger av hvor hardt man er angrepet, hva man i utgangspunktet tåler osv. Lån boka til Erica White på biblioteket, anti-candida oppskrifter. Hun skriver en del om det å leve med candida også. Boka er gammel, men den gir gode tips
Gjest Lilleulv Skrevet 2. desember 2008 #27 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har veldig lyst til at jeg kan bli bra av et sunt kosthold og bio acidophilus-tilskudd + olivenbladekstrakt jeg. Kvier meg som en hund for en sånn diett til....
Pjukset Skrevet 2. desember 2008 #28 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har veldig lyst til at jeg kan bli bra av et sunt kosthold og bio acidophilus-tilskudd + olivenbladekstrakt jeg. Kvier meg som en hund for en sånn diett til.... Hehe, det er ikke alltid det er så lett dessverre. Du bør ta en del mer tilskudd enn det du beskriver..cvitaminer, probiotika, antioksidanter... Kaprylsyre bør du også ta, spør på helsekostbutikk. Hvis du går på ppiller ville jeg anbefalt å slutte, med mindre du MÅ ta de. Hvor lenge har du gått på dietten?
Gjest Lilleulv Skrevet 2. desember 2008 #29 Skrevet 2. desember 2008 Hehe, det er ikke alltid det er så lett dessverre. Du bør ta en del mer tilskudd enn det du beskriver..cvitaminer, probiotika, antioksidanter... Kaprylsyre bør du også ta, spør på helsekostbutikk. Hvis du går på ppiller ville jeg anbefalt å slutte, med mindre du MÅ ta de. Hvor lenge har du gått på dietten? hm jeg har gått 2 mnd den ene gangen og 3 mnd den andre. På slutten av dietten var jeg veldig tynn, deprimert og følte meg så dårlig. Jeg ble plutselig dårlig av all mat og det var grusomt. Så begynte jeg å spise igjen og var i knallform i mange måneder... Før jeg var tilbake til å reagere på mat igjen. Jeg burde helt klart gått lenger på dietten, men begge gangene jeg gikk på diett så ble jeg dårlig hver gang jeg spiste. lurer på hvorfor...
Pjukset Skrevet 2. desember 2008 #30 Skrevet 2. desember 2008 hm jeg har gått 2 mnd den ene gangen og 3 mnd den andre. På slutten av dietten var jeg veldig tynn, deprimert og følte meg så dårlig. Jeg ble plutselig dårlig av all mat og det var grusomt. Så begynte jeg å spise igjen og var i knallform i mange måneder... Før jeg var tilbake til å reagere på mat igjen. Jeg burde helt klart gått lenger på dietten, men begge gangene jeg gikk på diett så ble jeg dårlig hver gang jeg spiste. lurer på hvorfor... Man kan bli veldig dårlig i det soppen er i ferd med å dø ut, kan være det som gjør deg syk? Eller kanskje du ikke spiser nok, spiser noe du ikke tåler etc. Hva slags mat er det du spiser når du er på dietten da? Jeg ble også sykt tynn, gikk ned 18 kilo og så ut som et levende sjelett. Men det var før jeg oppdaget at jeg kunne spise mye mer enn det jeg sjøl visste om, også tilførte jeg mye mer fett i kostholdet mitt (avokado, olivenolje, smør uten melk/soya, solsikkefrø, linser etc). Prøv å variere så mye som mulig, spiser man det samme hele tida kan man fort utvikle allergier. Hvis du ikke har gjort det fra før, ta en allerigtest hos homeopat, for min del er de mye mer pålitelige enn blodprøver hos legen.
Gjest Lilleulv Skrevet 2. desember 2008 #31 Skrevet 2. desember 2008 Siden dette er noe som har kommet og gått hos meg, så blir jeg liksom ikke helt kvitt følelsen av at candida kan utløses av psykiske faktorer jeg da.
Pjukset Skrevet 3. desember 2008 #32 Skrevet 3. desember 2008 Siden dette er noe som har kommet og gått hos meg, så blir jeg liksom ikke helt kvitt følelsen av at candida kan utløses av psykiske faktorer jeg da. psykiske faktorer kan utløse veldig mye "basiller" i en kropp, ingen tvil om det. Men har du fått diagnosen candida?
Gjest Lilleulv Skrevet 3. desember 2008 #33 Skrevet 3. desember 2008 psykiske faktorer kan utløse veldig mye "basiller" i en kropp, ingen tvil om det. Men har du fått diagnosen candida? Nei det har jeg ikke. Men jeg har fått diagnosen ME, og ble mye bedre av diett. generelt har jeg en god og fin hverdag når jeg ikke spiser for mye gjær og sukker Men det går så opp og ned, og det synes jeg er rart.
Pjukset Skrevet 3. desember 2008 #34 Skrevet 3. desember 2008 Nei det har jeg ikke. Men jeg har fått diagnosen ME, og ble mye bedre av diett. generelt har jeg en god og fin hverdag når jeg ikke spiser for mye gjær og sukker Men det går så opp og ned, og det synes jeg er rart. Det er egentlig ikke så rart i det hele tatt, for ME får kroppen i ekstrem ubalanse. Jeg har ikke fått diagnosen, men har sterke symptomer på ME som følge av å blitt eksponert for muggsopp, og tar nå alle forhåndsregler for å unngå diagnosen. Jeg har hørt flere si at de har fått det bedre etter å ha tatt tarmskyll. Jeg tok tarmrens, men dette er med urter og er kanskje litt mer skånsomt, dog samme effekten. Ved tarmskyll på klinikk så kan dog en sykepleier "analysere" det som kommer ut. Fikk du diagnosen via blodprøver? Jeg vil også anbefale deg å oppsøke homeopat som driver med bioresonans, jeg mener det er det jeg ble behandlet med for et par år siden da jeg slet med allergi, og det gjorde susen. Akupunktur har jeg også veldig god erfaring med. Vet du hvorfor du har fått ME, er du f.eks utbrent pga jobb eller bare rent generellt?
Gjest Lilleulv Skrevet 3. desember 2008 #35 Skrevet 3. desember 2008 ME og utbrent er ikke det samme Jeg fikk ME etter 3 runder med kyssesyke, 1 med Cytomegalovirusinfeksjon og 1 med mykoplasma...
Pjukset Skrevet 3. desember 2008 #36 Skrevet 3. desember 2008 ME og utbrent er ikke det samme Jeg fikk ME etter 3 runder med kyssesyke, 1 med Cytomegalovirusinfeksjon og 1 med mykoplasma... Jeg er veldig klar over at ME og utbrent ikke er det samme, men jeg vet at utbrenthet kan føre til ting som igjen kan føre til ME. TRE runder med kyssesyke? å kjære vene, jeg var faktisk ikke klar over at det var mulig en gang. Stakkars deg :s Hva er det som faktisk gir diagnosen ME? Jeg har som sagt alle symptomer på det og har tatt en rekke med prøver nå som jeg venter på svar på. Vet så lite om dette her, men er det noe spesielt som testet akkurat når det gjelder dette? Men test ut det jeg skrev om bioresonans! Jeg hørte om et behandlingssenter i UK som kurerte ME pasienter på TRE dager, stod om det i et eller annet ukeblad jeg bare ikke klarer å finne igjen. Flere fra hele verden dro dit og ble mirakuløst friske igjen.
Gjest Lilleulv Skrevet 3. desember 2008 #37 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har vært i UK Og jeg ble også mye bedre. Men jeg hadde så mye av den tankegangen vi lærte i England fra før av at det ble ingen revolusjon for meg. Du bør også reise til England. Vil råde deg til å ikke være så opptatt av den ME-diagnosen. Min mening er at ME er en teit diagnose som man ikke skal henge seg for mye opp i:) Eneste jeg fortsatt sliter med er mat, at jeg må passe litt på hva jeg spiser. Det andre er bra nå. Men det er nok en årsak til at alt skjedde med meg. Man får ikke alle de sykdommene om og om igjen hvis det ikke er noe galt et sted. Jeg trodde heller ikke det gikk an å få kyssesyke flere ganger. Jeg har hatt CMV og kyssesyke totalt 8 ganger. ingen forstår noe av det....
Pjukset Skrevet 3. desember 2008 #38 Skrevet 3. desember 2008 Men det er nok en årsak til at alt skjedde med meg. Man får ikke alle de sykdommene om og om igjen hvis det ikke er noe galt et sted. Jeg trodde heller ikke det gikk an å få kyssesyke flere ganger. Jeg har hatt CMV og kyssesyke totalt 8 ganger. ingen forstår noe av det.... du har veldig rett, og det er derfor jeg tror jeg ikke blir frisk også. Jeg forstår mer og mer hvordan en persons hjerne/følelser/traumer osv har innvirkninger på vår fysiske helse. Det kan være banale ting man har opplevd som barn, som er banalt i voksne øyne, men som er traumatisk som barn. Alle hendelser fester seg i minnet og i kroppen. Det er som det sies: Et menneskes sinne kan fortrenges, men kroppen glemmer aldri! De fleste mennesker har mer undertrykte følelser enn de er klar over selv, men de fleste frykter det og vil ikke grave i det.. Jeg vil på det varmeste anbefale min psykomotoriske terapeut som holder til i Oslo sentrum. Han er den eneste i landet som har sin type behandlingsform, og han er SVÆRT dyktig. Han er dessverre litt dyr, men til gjengjeld kan man skrive det av på skatten, og det er aldri lang ventetid. Det var han som fikk meg til å forstå hvor giftig følelser kan være for kroppen. Jeg kan faktisk ikke få understreket nok hvor bra min opplevelse med å gå hos han er, og han har gjort underverker for flere jeg kjenner. Hvis du vil vite mer om han så send gjerne en PM
Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2008 #39 Skrevet 4. desember 2008 hm det er ikke helt sånn jeg tenker men Jeg tenker at det var en fysisk årsak til at jeg ble så mye syk plutselig. Kanskje kollapsa immunforsvaret mitt på en måte da jeg fikk kyssesyke første gangen? For da var jeg veldig syk... Jeg var aldri syk før jeg fikk kyssesyke, men etter det var liksom ikke immunforsvaret det samme. Det er ikke rart at man får ME når man har kyssesyke og CMV omtrent kronisk i 3 år. Når man har hatt ME over lang tid så tenker jeg at det er umulig at psyken ikke blir påvirket på en eller annen måte. Og så tenker jeg da at det muligens er derfor jeg sliter med mat og at jeg ikke er 100% sånn som jeg var før alt dette med sykdommen, at psyken er blitt påvirka og "holder meg nede". Det er det jeg kanskje tenker Hva eksakt er en psykosomatisk terapeut?
Pjukset Skrevet 4. desember 2008 #40 Skrevet 4. desember 2008 hm det er ikke helt sånn jeg tenker men Jeg tenker at det var en fysisk årsak til at jeg ble så mye syk plutselig. Kanskje kollapsa immunforsvaret mitt på en måte da jeg fikk kyssesyke første gangen? For da var jeg veldig syk... Jeg var aldri syk før jeg fikk kyssesyke, men etter det var liksom ikke immunforsvaret det samme. Det er ikke rart at man får ME når man har kyssesyke og CMV omtrent kronisk i 3 år. Når man har hatt ME over lang tid så tenker jeg at det er umulig at psyken ikke blir påvirket på en eller annen måte. Og så tenker jeg da at det muligens er derfor jeg sliter med mat og at jeg ikke er 100% sånn som jeg var før alt dette med sykdommen, at psyken er blitt påvirka og "holder meg nede". Det er det jeg kanskje tenker Hva eksakt er en psykosomatisk terapeut? Og det kan ofte være noe mentalt som fører til det fysiske igjen..Hvis du ikke har vært hos en indremedisiner så ble om å bli sendt dit for en helsjekk. Mitt immunforsvar kollapsa også, men jeg måtte til han jeg forteller om for å forstå hvorfor. Kroppen er svært svært kompleks. psykomotorikk går på å se sammenheng mellom kropp og sinn, og få utløp for hva som enn har måttet festet seg fysisk på kroppen via samtaler og øvelser (det er svært effektivt). Det er utrolig hva som f.eks kan gi kroniske smerter i hoftene. Mulig det er slik du beskriver, men å ha blitt utsatt for kyssesyken så mange ganger høres så ekstremt ut jeg ville sjekket opp om det kan være noe i det jeg sier. Jeg gikk til slik behandling kun for en ting, for å komme meg over et traume i voksen alder. Allerede etter første time hos han forstod jeg at kroppen min bestod av mye mer enn dette ene "lille" traumet, og jeg er forbauset over hvor "lite" som skal til for at kroppen fysisk tar skade av det. Men for all del, hvis du tror det er noe mer fysisk galt med deg, kom deg til en indremedisiner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå