Gjest Gjest_unematori_* Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Hei alle sammen! Dette virker som et veldig bra forum! Jeg ble inspirert til å handle meg Dermalogicaprodukter via nettet siden dollar og pundkursen er såpass lav nå. Jeg sjakka ut både Strawberrynet og Lookfantastic, og endte opp med å bestille varer for ca 1500 Nok fra sistnevnte. (en pakke) Men... jeg var litt rask på avtrekkeren, og husket ikke på tollreglene i farta! Så, jeg lurer på om det er noen her som vet HVOR MYE jeg må betale i toll? Håper at noen med mer erfaring i netthandel kan svare meg på dette:)
Bomullstrusa Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Det blir kroner 196 det! (Postens fortollingspriser). Åsså må du ikke glemme 25% MVA i tillegg da. Bestilte for samme beløp for litt siden selv. Var rask på avtrekkeren jeg også Menmen...produktene var ihvertfall gode, og penger spart uansett
Ce'Nedra Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 (endret) Her kan du regne ut: http://www.ung.no/okonomi/1635_Slik_beregn...oll_og_mva.html Det er altså ganske dyrt som du ser Bruk Ebay! Fikk tips her inne om en selger som heter brandnameskincare, så jeg har kjøpt MD Formulations derfra i lang tid. Hun/han selger også Dermalogica har jeg sett. Innlegget redigert. Reglene. Arwen (mod) Endret 17. mars 2008 av Arwen
Bomullstrusa Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Den linken er nok ikke helt oppdatert.. Tollavgiften regnes ut fra verdien på varen alene, ikke inkludert frakt.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Den linken er nok ikke helt oppdatert.. Tollavgiften regnes ut fra verdien på varen alene, ikke inkludert frakt. Hvis prisen på varen overskrider 200 NOK, regnes fraktprisen inn i beløpet det skal betales mva. på. Så linken er oppdatert.
unematori Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Det blir ikke så mye som jeg fryktet da:) Gikk bananas inne på Victorias Secret for etpar åt siden, og fikk ei regning fra tollvesenet på over 3000 kr. Så...derfor begynte jeg å skjelve litt i buksene her Tilsammen inkl. mva. vil det jo bli ca 700 kr. Uansett blir det jo billigere enn å handle i Norge:) Takktakk!
zilje_k Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Her kan du regne ut: http://www.ung.no/okonomi/1635_Slik_beregn...oll_og_mva.html Det er altså ganske dyrt som du ser Bruk Ebay! Fikk tips her inne om en selger som heter brandnameskincare, så jeg har kjøpt MD Formulations derfra i lang tid. Hun/han selger også Dermalogica har jeg sett. Innlegget redigert. Reglene. Arwen (mod) Men må man regne med frakt i prisen her? Da går det akkurat under 200,-...
Frk.C Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Pokker og! Jeg VISSTE jeg skulle ha bestilt varene i fire omganger (kjøpte for totalt 800,-), for nå, etter sporing fra Strawberrynet, ligger pakken hos tollvesenet i Norge. Hrmf. Jeg tok en råsjans da, etter å ha hørt fra flere venninner at de tross store beløp har unngått toll likevel. Er det slik at tollfolkene åpner samtlige pakker fra utlandet, vurderer pris og innhold, og fortoller det som måtte trengs? Jeg har innbilt meg at det handler litt om gambling, at man KAN risikere tollen, men at man også kan slippe unna.. Så, slik som jeg forstod posten.no, så må jeg betale 196,- for bestillingen på 800,-? Jaja, ble jo billigere uansett..
astral Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Pokker og! Jeg VISSTE jeg skulle ha bestilt varene i fire omganger (kjøpte for totalt 800,-), for nå, etter sporing fra Strawberrynet, ligger pakken hos tollvesenet i Norge. Hrmf. Jeg tok en råsjans da, etter å ha hørt fra flere venninner at de tross store beløp har unngått toll likevel. Er det slik at tollfolkene åpner samtlige pakker fra utlandet, vurderer pris og innhold, og fortoller det som måtte trengs? Jeg har innbilt meg at det handler litt om gambling, at man KAN risikere tollen, men at man også kan slippe unna.. Så, slik som jeg forstod posten.no, så må jeg betale 196,- for bestillingen på 800,-? Jaja, ble jo billigere uansett.. Hvordan fikk du til å spore pakken din gjennom strawberrynett? Prøvd med ordrenummer på nettsiden deres, men får bare opp sånn som alle gjør. Dato den ble sendt og når de mener den burde være i norge.
spardame Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Er det slik at tollfolkene åpner samtlige pakker fra utlandet, vurderer pris og innhold, og fortoller det som måtte trengs? Tror nok de ser an størrelsen og tyngden på pakken i forhold til det som står opplyst som innhold og verdi på tolldeklarasjonen utenpå, for de sjekker ikke alt. Som oftest når man handler fra nettbutikker ligger det en faktura/invoice i pakken, og da går de jo ut i fra den om de sjekker.
Frk.C Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Hvordan fikk du til å spore pakken din gjennom strawberrynett? Prøvd med ordrenummer på nettsiden deres, men får bare opp sånn som alle gjør. Dato den ble sendt og når de mener den burde være i norge. Når man har bestilt varer får man først en mail med "Order Confirmation" og dette bestillingsnummeret. Mailen er en slags kvittering på hva du har kjøpt og hvor det skal sendes. Men det vet du kanskje allerede :-) Like etterpå kommer en ny mail med emnet "StrawberryNET - Shipment Status #: xxxxx" (nr. på ordren). Dette er sporingsmailen, og under "Dispatched" med dato for når varene ble pakket, finner du "Tracking Ref. No.", og sporingsnummeret begynner som regel på RA. Så er det bare å copy/paste' dette, gå på posten.no, og spore den derfra. Jeg tror pakken må ha ankommet Norge før du kan spore den, med mindre du velger en mer avansert (og dyrere) sendeprossess når du bestiller. (Akkurat den kjenner jeg ikke så mye til)..
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 Pokker og! Jeg VISSTE jeg skulle ha bestilt varene i fire omganger (kjøpte for totalt 800,-), for nå, etter sporing fra Strawberrynet, ligger pakken hos tollvesenet i Norge. Hrmf. Jeg tok en råsjans da, etter å ha hørt fra flere venninner at de tross store beløp har unngått toll likevel. Er det slik at tollfolkene åpner samtlige pakker fra utlandet, vurderer pris og innhold, og fortoller det som måtte trengs? Jeg har innbilt meg at det handler litt om gambling, at man KAN risikere tollen, men at man også kan slippe unna.. Så, slik som jeg forstod posten.no, så må jeg betale 196,- for bestillingen på 800,-? Jaja, ble jo billigere uansett.. Spiller jo ingen stor rolle om man må betale mva når man har bestilt fra strawberrynet. Er jo bare å få dem til å tilbakebetale de utgiftene du får.
Frk.C Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Spiller jo ingen stor rolle om man må betale mva når man har bestilt fra strawberrynet. Er jo bare å få dem til å tilbakebetale de utgiftene du får. Hm, kan du forklare den litt nærmere? Hvis jeg må betale toll på varene så kan SN dekke det?? Eller er mva noe annet..? Jeg har null peiling på dette..
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 (endret) Hm, kan du forklare den litt nærmere? Hvis jeg må betale toll på varene så kan SN dekke det?? Eller er mva noe annet..? Jeg har null peiling på dette.. De dekker alle utgiftene du har i forbindelse med dette (mva og gebyret man betaler for fortollinga). Bare scan kvitteringene, eller ta bilde av dem og send til strawberrynet, så kommer pengene inn på konto etter noen dager. Her er det som står om saken på strawberrynets egne sider: For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you. E-mail xxx Fax +852 2811 5138 Or post to: StrawberryNET.Com Customer Services Department Strawberry Fields, No.4, A Kung Ngam Village Road, Shau Kei Wan, Hong Kong. IMPORTANT: Please include your order number on ALL correspondence to ensure prompt service. Please also note that all claims for refunds must be made within 3 months of the order date. E-postadresse fjernet. Reglene. Arwen (mod) Endret 17. april 2008 av Arwen
Ambriel Skrevet 4. august 2008 #15 Skrevet 4. august 2008 Jeg sendte mail til Strawberrynet med all nødvendig informasjon for å få tilbakebetalt tolla jeg måtte betale, fikk mail tilbake om at det var ikke noe problem, det ville bare ta ca 10 dager. Dette var i midten av juni og jeg har fremdeles ikke fått noe. Sendte mail til dem i begynnelsen av forrige uke, og har ikke hørt noen ting. Dårlig gjort synes jeg! Jeg forstår at de sikkert ikke kan tilbakebetale alle som har betalt toll, og at det er en ekstraservice de tilbyr, men når jeg får mail om at de skal betale tilbake synes jeg de skal holde det de lover!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #16 Skrevet 4. august 2008 Amrbiel: Det kan være at forsinkelsen ligger hos banken/kredittkortselskapet ditt. De er som oftest raske til å trekke penger når du handler noe, men det kan ta opp til 30 dager hvis transaksjoner skal inn på kortet ditt igjen. Og nå som det er ferietid må man nok beregne litt ekstra tid oppå det igjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #17 Skrevet 4. august 2008 Jeg sendte mail til Strawberrynet med all nødvendig informasjon for å få tilbakebetalt tolla jeg måtte betale, fikk mail tilbake om at det var ikke noe problem, det ville bare ta ca 10 dager. Dette var i midten av juni og jeg har fremdeles ikke fått noe. Sendte mail til dem i begynnelsen av forrige uke, og har ikke hørt noen ting. Dårlig gjort synes jeg! Jeg forstår at de sikkert ikke kan tilbakebetale alle som har betalt toll, og at det er en ekstraservice de tilbyr, men når jeg får mail om at de skal betale tilbake synes jeg de skal holde det de lover! Jeg mener å ha lest en plass at de har sluttet å tilbakebetale moms...
pittie Skrevet 4. august 2008 #18 Skrevet 4. august 2008 Tror de kun betaler tilbake toll her er en fin kalkulator foresten: http://www.dinside.no/php/art.php?id=512042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå