Gå til innhold

Litt Dermalogica-hjelp please!?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har kombinasjonshud med kviser som popper opp, mest pga stress (det vet jeg)...Tendens til blank panne/fete partier. Er 32 år gammel. Har tenkt å teste ut Dermalogica siden MD Formulations ikke har hjulpet etter over 6 mnd bruk...

Hva bør jeg kjøpe av følgende ting:

-Ansiktsvask (helst skummende)

-Dagkrem og nattkrem (evt kombinere en til begge deler?)

-Peeling for ansikt

-Maske

(Jeg har nemlig serum fra MD for lang tid fremover i salong-størrelse og en stor Decleor øyenkrem 30 ml salongutgave...så vil bruke opp disse først)

Vet at jeg kan søke på Dermalogica, men det blir som å lete etter en nål i en høystakk :roll:

Så meget takknemlig for svar! :)

Endret av Smørblomsten
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan gå inn på Dermalogicas hjemmeside. På menyboarden øverst på siden finnes en link som heter "Your skin" hvor du velger i hvilken tilstand de forskjellige områdene i ansiktet ditt er i. Du får deretter en kort analyse og forslag til produkter som passer din hudtype. Skriver du inn mailadressen din får du et mer utfyllende forslag på mail. Jeg gjorde dette, og er fornøyd :)

Endret av SweetS
Skrevet
Jeg har kombinasjonshud med kviser som popper opp, mest pga stress (det vet jeg)...Tendens til blank panne/fete partier. Er 32 år gammel. Har tenkt å teste ut Dermalogica siden MD Formulations ikke har hjulpet etter over 6 mnd bruk...

Hva bør jeg kjøpe av følgende ting:

-Ansiktsvask (helst skummende)

-Dagkrem og nattkrem (evt kombinere en til begge deler?)

-Peeling for ansikt

-Maske

Jeg ELSKER Dermalogica og bruker aldri noe annet.

Jeg vil anbefale en ansiktsvask som er et pulver. Du trenger bare bittelitt som du legger i håndflata og noen få dråper vann. Dette gnir du utover i hånda, og da blir det masse skum som fint dekker hele ansiktet, og huden blir så fin etterpå. Jeg husker dessverre ikke hva den heter, men det er altså et pulver.

Så vil jeg anbefale Active Moist. Det er en deilig fuktighetskrem. Selv har jeg normal/ tørr hud, så jeg bruker Intensive Moisture Balance. Er ikke sikker på om du skal bruke den på fete partier.

Har også et stalltips som jeg bruker på min kvisete/ nuppete hud i panna (som kommer pga svetting under trening): New Skin Revival. Et vidundermiddel i en liten flaske som fjerner alle påbegynnende urenheter. Har du antydning til kviser/hudormer etc, går disse bort etter bare to dagers bruk. Det er fantastisk!

Mulitvitamin-masken er den jeg liker best, men det er kanskje lurest å velge en som passer sdin hud best.

Det var et godt tips i innlegget over her som jeg skal prøve ut etterpå. Det hørtes veldig lurt ut å se på nettsidene deres!

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Daily Microfoliant ("pulveret" det refereres til i innlegget over) er ikke en ansiktsvask, men en enzympeeling, og du trenger en rens i tillegg. Special Cleansing Gel er for normale/blandede hudtyper, og mange her inne er fornøyde med den.

Ellers, som jeg har sagt andre steder, er det nok ikke slik at du kan forvente mirakler bare ved å skifte hudpleieserie, så fremt du tåler det du bruker fra før. Dermalogicaproduktene er milde og ukompliserte, men ikke særlig aktive når det gjelder hudproblemer.

Skrevet
Daily Microfoliant ("pulveret" det refereres til i innlegget over) er ikke en ansiktsvask, men en enzympeeling, og du trenger en rens i tillegg.

Dermalogicaproduktene er milde og ukompliserte, men ikke særlig aktive når det gjelder hudproblemer.

Ja, stemmer det - min feil! Det begynner å bli en stund siden jeg brukte den sist. Jeg har ikke særlig komplisert hud, og det er kanskje derfor jeg liker Dermalogica så godt.. :)

Jeg pleier å råde folk til å gå til en hudpleier som bruker Dermalogica. Det koster kanskje 5-600 kroner, men absolutt verdt det i forhold til hvor mye informasjon man får. Da får du garantert det som passer din hud best.

"Problemet" er at produktene er veldig dyre, så jeg pleier å kjøpe de til halv pris på eBay.

Skrevet

Jeg elsker multivitaminmasken, og er veldig fornøyd med resten av produktene deres også. Har litt tørr og sensitiv hud som kan få en kvise i ny og ne. Bruker:

Precleanse (en oljerens som brukse før den vanlige rensen, fjerner sminke også)

Essentiel cleansing solution (rens)

Hydrating booster

Skin smoothing creme

Daily microfoliant

Multivitamin recovery mask

Skrevet

Nei, Dermalogica funker ikke så bra om man ikke allerede har en relativt fin hud. Min hud er sensitiv og kombinert og lett sår og kviser i ansiktet, men har akkurat funnet ut at det ikke skyldes hudpleie da, men mat jeg ikke tåler.. uansett så hjalp ikke Dermalogica noe på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...