Heritære Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Noen som har steder å anbefale som vi kan besøke når vi til sommeren skal til Danmark. Vi tar Color Line over til Hirtshals og har tenkt å bli ei uke. Vi ønsker primært å besøke/gjøre ting som er interessant og gøy. Gjerne også noen dager på en sandstrand. Vet der skal være noen flotte plasser med masse/lang sandstrand, men husker ikke hvor.
Brunhilde Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Det er lang sandstrand nesten hele veien nedover Jylland. Jeg tror jeg vil anbefale dere å dra til Hvide Sande eller et annet sted rundt Ringkøbingfjorden. Der har du det meste innenfor rekkevidde, strand og hav, små byer og litt større byer. Det er også nærme Ribe, som er Danmarks eldste by og absolutt verd et besøk. God tur!
ToveM Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Jeg anbefaler Rømø, et flott sted, der hadde mannen og jeg vår første ferie sammen. Vi bodde på Hotel Kommandørgården, de har alt fra campingplass med hytter til hotellrom og leiligheter. Det ligger nær Tyskegrensen, det går en båt over til Sylt (Tyskland) som kan være verd å ta for turen del. og det er ikke langt til Ribe, som jeg syntes er en av de flotteste byene i Danmark. Det er heller ikke langt til Esbjerg, som er en litt større by (med Danmarks lengste gågate.)
Heritære Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2008 Jeg anbefaler Rømø, et flott sted, der hadde mannen og jeg vår første ferie sammen. Vi bodde på Hotel Kommandørgården, de har alt fra campingplass med hytter til hotellrom og leiligheter. Det ligger nær Tyskegrensen, det går en båt over til Sylt (Tyskland) som kan være verd å ta for turen del. og det er ikke langt til Ribe, som jeg syntes er en av de flotteste byene i Danmark. Det er heller ikke langt til Esbjerg, som er en litt større by (med Danmarks lengste gågate.) Hørtes veldig koselig ut, hvordan syntes dere hotellet var og ikke minst maten der? Vet du om det er langt fra Hirtshals og ned til Rømø?
Heritære Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2008 Det er lang sandstrand nesten hele veien nedover Jylland. Jeg tror jeg vil anbefale dere å dra til Hvide Sande eller et annet sted rundt Ringkøbingfjorden. Der har du det meste innenfor rekkevidde, strand og hav, små byer og litt større byer. Det er også nærme Ribe, som er Danmarks eldste by og absolutt verd et besøk. God tur! Har du noe forslag til overnattingssted i nærheten der?
Brunhilde Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Jeg bodde på feriesenter de gangene jeg var den veien fordi vi hadde med små barn. Ellers tror jeg at jeg ville lett etter sommerhus. Det kan du sikkert finne på en eller annen dansk side. Du kan også ta en titt på Color Line sine hjemmesider, de tilbyr feriesenter, kroferie, slottsferie og hotell. Burde være litt å velge mellom. Rømø er ikke så langt unna Hvide Sande, Esbjerng og Ribe, og kjøretiden fra Hirtshals er vel 3, 3,5 timer om jeg ikke husker helt feil. Kanskje 4 om dere velger Rømø.
Frk Johansen Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Dere MÅ få med dere noen dager i Skagen, der er det helt nydelig og flott lys, deilige strender, noen museer etc og mange gode restauranter.
Brunhilde Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Dere MÅ få med dere noen dager i Skagen, der er det helt nydelig og flott lys, deilige strender, noen museer etc og mange gode restauranter. Det er i grunnen helt sant. Et skikkelig romantisk sted er det også, og dere kan gå tur på Grenen... Skagen er dessuten bare en halvtimes tid unna Hirtshals, minimalt med kjøring, med andre ord. Det beste stedet å bo i Skagen er vel Brøndums Hotel, men det er mange andre fine plasser også. Endret 17. mars 2008 av Brunhilde
Gjest Sille Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Jeg vil anbefale noen dager byferie i koselige, intime Århus, og deretter noen dager på den superromantiske, vakre øya Samsø (med fergeavgang rett syd for Århus). For meg ville dette være den ultimative ferie; kombinasjon av litt by og romantiske, pittoreske landsbyer på Samsø. Østkysten ligger dessuten ikke så utsatt til for vind. Det er flotte strender både rundt Århus og på Samsø. Det tar 2 - 2,5 t å kjøre fra Hirtshals til Århus. Jeg Danmark!
Vienn Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Kan på det varmeste anbefale et lite og romantisk sted som heter Lønstrup. En halvtimes kjøretur fra ferja. Lange strender og sanden er blåst inn i gatene i byen, vanvittig opplevelse. Ikke store stedet. Om vinteren er stedet litt dødt, det bor en del kunstnere her som våkner til liv mot sommeren med utstillinger osv. Det er et lite hotell i hjertet av Lønstrup, Lønstrup hotell om jeg husker riktig. Ellers er det også en campingplass der. Vi leide sommerhus 1 uke via Sol & Strand. Ikke ofte jeg ønsker meg tilbake til steder jeg har vært, men Lønstrup er nettopp det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå