Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er inne i en rimelig jævlig fase av forholdet akkurat nå. Litt sånn at jeg er sur på han for alt...

I dag kjørte vi biltur sammen med broren min. Vi snakket sånn hypotetisk om hvordan det hadde vært om vår single far hadde blitt sammen med en 20 gammel asiatisk dame (diskusjonen var litt realistisk forankret). Dvs at hun hadde vært yngre enn meg, hans eldste datter, og jeg sa at det hadde jeg ikke vært særlig komfortabel med. Ikke at jeg kan gjøre så mye med det i såfall, men jeg hadde nok følt det litt rart. Hva i all verden kunne de hatt tilfelles liksom...?

Diskusjonen utartet seg, fordi min bror så på dette som heeeelt uproblematisk, og mente tvert imot at jeg var rar som hadde så mye mot dette. Jeg vendte meg mot baksetet for å få litt backup fra samboer. Han sa noe sånn som dette:

- Ja, det hadde vært litt unaturlig at jeg skulle sikle over dama til faren din.

Jeg ble så utrooolig sur, hvem var det som sa noe om å sikle? Greit nok at han har en ting for asiatiske damer, men man trenger jo ikke å gjøre alt til kropp og sex. Alt i alt ble jeg så sint for dette, som jeg synes var lite konstruktivt, så har ikke snakket med han siden.

Mulig jeg overreagerer litt her, men synes dere det er greit om kjæresten og evt mannlige familiemedlemmer snakker om damer som om de var varer. Alt blir vurdert ut fra utseendet, og hvor pene de er. Så sitter man liksom der da, uten å ha fått et kompliment selv på lenge...Hehe, der hørtes jeg sår ut gitt. Vel, jeg synes det er skikkelig ufølsomt opp mot en kjæreste!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
.

Mulig jeg overreagerer litt her,

Jeg ville byttet ut litt. Med VELDIG

Gjest Sorte Orm
Skrevet

jeg vil si at du overreagerer.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Enig med de andre...

Gjest Gjest
Skrevet

Å Gud så umodne noen folk er i forhold. Ja, du overreagerer. Ekstremt.

Skrevet
Å Gud så umodne noen folk er i forhold. Ja, du overreagerer. Ekstremt.

Forsåvidt enig, men denne kjæresten er ikke så fryktelig moden han heller. Enig i at det var en dustete kommentar, TS.

Skrevet

Hehe, typisk når man leser over det man har skrevet i affekt så ser det litt platt ut. Det var mer substans i diskusjonen enn som så.

Gjest Badiane
Skrevet
Er inne i en rimelig jævlig fase av forholdet akkurat nå. Litt sånn at jeg er sur på han for alt...

I dag kjørte vi biltur sammen med broren min. Vi snakket sånn hypotetisk om hvordan det hadde vært om vår single far hadde blitt sammen med en 20 gammel asiatisk dame (diskusjonen var litt realistisk forankret). Dvs at hun hadde vært yngre enn meg, hans eldste datter, og jeg sa at det hadde jeg ikke vært særlig komfortabel med. Ikke at jeg kan gjøre så mye med det i såfall, men jeg hadde nok følt det litt rart. Hva i all verden kunne de hatt tilfelles liksom...?

Diskusjonen utartet seg, fordi min bror så på dette som heeeelt uproblematisk, og mente tvert imot at jeg var rar som hadde så mye mot dette. Jeg vendte meg mot baksetet for å få litt backup fra samboer. Han sa noe sånn som dette:

- Ja, det hadde vært litt unaturlig at jeg skulle sikle over dama til faren din.

Jeg ble så utrooolig sur, hvem var det som sa noe om å sikle? Greit nok at han har en ting for asiatiske damer, men man trenger jo ikke å gjøre alt til kropp og sex. Alt i alt ble jeg så sint for dette, som jeg synes var lite konstruktivt, så har ikke snakket med han siden.

Mulig jeg overreagerer litt her, men synes dere det er greit om kjæresten og evt mannlige familiemedlemmer snakker om damer som om de var varer. Alt blir vurdert ut fra utseendet, og hvor pene de er. Så sitter man liksom der da, uten å ha fått et kompliment selv på lenge...Hehe, der hørtes jeg sår ut gitt. Vel, jeg synes det er skikkelig ufølsomt opp mot en kjæreste!

:klø: Hvordan i all verden er det mulig å bli fornærmet over noe sånt?

Skrevet

Usj, jeg skjønner kjæresten din, jeg. Hater å bli dratt inn i svigerfamilieanliggender på den måten der...

Gjest Elfrida
Skrevet
synes dere det er greit om kjæresten og evt mannlige familiemedlemmer snakker om damer som om de var varer.
Nei, det er ikke greit. Men hvis du og kjæresten har det litt kjipt om dagen kan det jo hende at han svarte på den måten nettopp fordi han visste du ville bli sur.
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Nei om min kjæreste hadde sagt noe sånt at han hadde kommet til å sikle over ei 20 års gammel asiatisk jente, ja da hadde jeg reagert selv!

Han må jo være fryktelig umoden som sier slikt i ditt nærvær!

Jeg hadde tatt det opp med min kjæreste etterpå. Tviler på at han hadde synes det hadde vært hyggelig at jeg hadde sagt noe slikt til ei venninne av meg.Så ja jeg skjønner din frustrasjon og at du er sur

Skrevet (endret)

Hørtes veldig ut som et svar jeg selv hadde gitt, om jeg ble dratt inn i en sånn totalt banal samtale. La nå' faren din sitt privatliv være hans privatliv.

Det du får der er et ironisk "hold meg utenfor" svar av typen din, som jeg syns er på sin plass. Om du overreagerer? .... synd du engang trenger å spørre. Han omtaler jo den hypotetiske asiatiske dama på samme grunnlag som du, - overfladisk generalisering. Mulig akkurat dèt er poenget.

Endret av caso
Gjest StockDama
Skrevet

Syns du overreagerer veldig..

Men er forholdet deres litt surt for tiden, så skal det ikke mye til for å ta ting værre enn det virker for andre.

Gjest GossipGirl
Skrevet

Synes nok du overreagerer, ja.

Skrevet

Jeg synes nok du overreagerer.. Det var jo noe alle kunne ha sagt, var vel ikke ment SÅ bokstavelig heller..? :sjenert:

Skrevet

Unnskyld meg altså, men... PMS?

Gjest Gjest
Skrevet

Regner med det var sakt litt med et smil, og ja du overreagerer. Han mente nok "ja det ville være litt rart, tenk om jeg liksom skulle syntes at dama til far din som var på min egen alder var tiltrekkende"? Og han har jo rett, det ville jo vært litt sært. Ja, en teit kommentar når du allerede var litt provosert, og dere har en dårlig periode, men det var ikke mer enn en dårlig planlagt kommentar.

Du overreagerer.

Gjest *Mim*
Skrevet

Teit kommentar fra hans side, men dumt av deg å prøve å dra han inn i en familiediskusjon. Ikke gidd å bli sur, det er bare en bagatell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...