Gå til innhold

Krem som fjerner arr

Gjest SiR

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha hørt om en krem på apoteket som kan fjerne (eller minske) røde arr etter kviser. Noen som vet hva jeg mener og husker navnet? Og ikke minst, funker den?

Please....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den heter Kelo Cote og jeg har god erfaring med den, men den er ganske dyr - koster 200 kr for ei bittelita tube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning gjør det:) lærte det av en hudpleier for ikke så lenge siden og prøvde i går: Funka som bare det! Huden ble mye jevnere, mindre rød, mer glødende og mykere. Anbafels.

Eller så funker grønn leire for kvisearr også:) Har nesten blitt kvitt alle mine med grønnleire og honning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning?? Hvordan bruker man det på huden?

Og hva slags arr er det snakk om? Jeg har masse arr i huden etter kviser, men de er ikke røde eller noe. Huden min er bare ujevn. Er det slike arr dere mener eller sånne røde flekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig å kline honnig på huden, men prøv å finn en som ikke er så rennende og påfør et tynt lag og la det være på i 15 minutter. Funker fint. Huden min så jevnere ut og alle kvisearrene, som er lyserosa forsvant mer synes jeg. Huden min blir merkbart bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arr som går ned som søkk i huden, og da tror jeg neppe honning vil virke... Er veldig i tvil på kremer generelt som skal bedre arr etter kviser, har prøvd så mye. Neste nå er laser for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

har den fra apoteket og synes ikke den virker noe særlig ennå (etter 1 mnd ca). men så står det jo at det kan ta flere måneder før man ser noe så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning.. hm, det vil jeg også prøve :) Har ikke dype arr etter kviser, men rødflekker etter kvisene jeg, så kanskje lettere å få det bort. Nå er det slik at jeg omtrent ikke vil gå uten sminke, for jeg ser så jævla rød ut i tryne, tror jeg skal ha det litt verre til enn det er da, i følge kjæresten, men likevell.. artig å prøve, å vil ha det bort :)

Syns ikke grønnleire har hatt noe effekt på arrene mine, men mer på at huden føles god å myk.. friskere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at de røde merkene etter kviser ikke er arr da, det er bare "fotspor" som kommer etter betennelsen som har sittet i hårfollikkelen... De merkene blekner og forsvinner helt over tid, mens arr er hull i huden som er permanent dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at de røde merkene etter kviser ikke er arr da, det er bare "fotspor" som kommer etter betennelsen som har sittet i hårfollikkelen... De merkene blekner og forsvinner helt over tid, mens arr er hull i huden som er permanent dessverre

Mine har vært der i et par år nå da, skal de være der enda lenger? :sjenert:

Takk for tipsene forresten, nå skal jeg finne honning og grønnleire :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan sitte der opptil flere år ja, så det er ikke unormalt. Kan ta fra noen måneder til noen år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning skal prøves!

Jeg er en av de som har vært heldig med lite kviser opp igjennom, men når jeg først får det har jeg en pille mani! Aner ikke hvorfor, men får en god følelse av å klemme ut alt det ekle... selv om jeg vet godt at man ikke skal gjøre det! Har ikke søkk i huden, men røde prikker... Spennende å se om det har noen effekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucky!74
Jeg mener å ha hørt om en krem på apoteket som kan fjerne (eller minske) røde arr etter kviser. Noen som vet hva jeg mener og husker navnet? Og ikke minst, funker den?

Please....

Salicylpeeling kan hjelpe. Da fjerner men den ytterste laget på huden sånn at den glattes endel ut. Ellers er det vel mulig å fylle arr med restylan eller en eller annen type filler.

Jeg tar sånn salicylpeel hjemme og er fornøyd. Får en mye finere og glattere hud selv om ikke alle arrene har blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucky!74
Nå har jeg forresten kommen over sneglekrem, som visstnok skal være veldig effektiv på arr. Hører flere som har hatt vellykka resultater med den. Den er relativt dyr, men den skal visst holde det den lover. Bestilte den likesågreit med en gang :P

Link:

http://www.elicina.no/default.asp?wpi=PROD...11&langid=1

Det er jo nettopp krem som inneholder syrer jeg har forsøkt å anbefale her inne.

Hvilken %glykolsyre har denne kremen?

Jeg anbefaler http://www.skin-etc.com/janmabibicr.html som har en kombinasjon av flere syrer og har en høy %

Det er også utmerket å bruke Bioglycolic kremen pga syrer som nattkrem. Men bruk syrekrem kun på natten om sommeren pga tynn/ømfintelig hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt laser-behandling i ansiktet og det fungerer kjempebra!

2 begandlinger og huden blir penere.

Men det er dyrt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dype arr, men slike røde flekker i ansiktet etter kviser. Har ikke hatt kviser på 1,5 år nå, men det røde forvinner ikke. Har prøvd den sneglekremen elicina, men ble ikke så imponert akkyrat. har også brukt en serum fra kanebo som heller ikke fungerte.

Skal teste ut honning da, så får vi se. hvor får dere kjøpt grønn leire forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucky!74

Dette er det som kan hjelpe mest visst man ikke skal ta operasjon eller laser http://www.skinlaboratory.com/lactic-50-ac...-p-1-pr-15.html

Men LES NØYE!!!! Disse peelingene er det samme som de utfører hos hudpleier(til en skyhøy pris) så det er sterke saker, men så fungerer det også. Å bruke faktorkrem er det viktigste å huske på.

Det mye info på denne siden som er lurt å få med seg.

Jeg er igang med peeling nr to å huden er glattere, strammere og finere i fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...