feikroze Skrevet 5. mai 2003 #1 Del Skrevet 5. mai 2003 No e det snart ikke låv å røyke en einaste plass Det har æksistert ikke-røyk kafe'er i ei evighet... No e det på tide å starte en kafe med KUN adgang før røykera, da e det jo ingen som bli plaga... Lure på koffør ALLE antirøykera absolutt MÅ inn i røykeavdelingen... førr så å bare sette dær å klage :fy: Det må da være nån såm e enig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. mai 2003 #2 Del Skrevet 5. mai 2003 Det er hvertfall ikke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #3 Del Skrevet 5. mai 2003 Det lurer jeg også på. Hvorfor i alle dager skal absolutt ikkerøykere trykke seg rundt røykerne? Har opplevd dette der det finnes både røyke- og ikkerøyk kantine. På flere steder. Alltid er røykekantina full, også av de som ikke røyker, mens den store ikkerøykavdelinga er så og si tom? Hvorfor? :o Men nå skal de slippe meg i alle fall. Jeg kommer ikke til å sette min fot på en pub der jeg ikke kan røyke. Lunsjpausen er grei, da kan man alltids gå ut. Men pub? Det blir heller mer hos private heretter. Har snakket med en del og de er enige. Vi går ikke ut og tar pilsen vår uten en røyk. Da møtes vi heller hjemme hos hverandre. Så kan ikkerøykerne kose seg alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feikroze Skrevet 5. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mai 2003 Masse koselie heimefæsta, utn ikke-røykera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 6. mai 2003 #5 Del Skrevet 6. mai 2003 Pga brannfaren bør man etter min mening være ytterst forsiktig med å røyke i låver. Der er det ofte mye tørt høy, som er svært lettantennelig. Derfor skjønner jeg ikke hvor ordet Røykelåven kommer fra. Moralen er... gå ut av låven når du røyker, for selv om det ikke er høy der, så står det gjerne en lettantennelig traktor der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 6. mai 2003 #6 Del Skrevet 6. mai 2003 Pga brannfaren bør man etter min mening være ytterst forsiktig med å røyke i låver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 6. mai 2003 #7 Del Skrevet 6. mai 2003 Sandman,- du bidrar mye til at det er morro her på KG..... Til egoen i første innlegg : Du får bare kose dæ på heimefæsta utn ikke-røykera du,-> jeg gråter ikke. Bare vær glad du ikke bor i Frankrike du! Der har de ikke lov til å røyke enkelte steder utendørs !! Så du har ikke så mye å klage på. Norge er ikke et av de strengeste landene mht røykelover. Heldigvis er det DU og dine likesinnede som har et problem og en dårlig og usunn vane, og ikke de andre. Så det er DERE som må jenke dere, ikke sant ? Ikke ikke-røykerne og astmatikere og barn - comprende ? Flott HVILKE ikke-røyk kafeer har eksistert i en evighet ? Bare nysgjerrig Æ trur ikkje ALLE antirøykera absolutt MÅ inn i røykeavdelingen,- har ikke merket noe til det selv i allefall. Get a life :-P Ædda bædda..... Skal innrømme at jeg selv har røyket, og tar en sigg i ny og ne i festlig sammenheng, men det er fremdeles jeg som må ta konsekvensene av at ikke alle er så gira på å få den giften i kroppen, og jeg må ta ansvar og gå ut ! Er det så vanskelig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feikroze Skrevet 6. mai 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 6. mai 2003 Haha.. morsomt! E d ikke LÅV å skrive på dialækt hær inne? No bi æ vesst måbba både førr diaklækta OG førr røykinga mi Trur æ tilhøre ei risikogruppe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 6. mai 2003 #9 Del Skrevet 6. mai 2003 Heldigvis er det DU og dine likesinnede som har et problem og en dårlig og usunn vane, og ikke de andre. Så det er DERE som må jenke dere, ikke sant ? Jo, dette er jeg enig i. Som røyker irriterer også jeg meg over den nye loven som kommer. Men jeg kan vel bare takke meg selv for at jeg en gang i tiden var så dum at jeg begynnte å røyke...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 6. mai 2003 #10 Del Skrevet 6. mai 2003 Jaa, dakar. Du mobber ikkerøykere => er det så mye verre at jeg spøker litt med dialekta di, når du har en uhøytidelig tone ? Er det så at du ble lei deg, så sier jeg nå endelig beklager. Men hvordan kan du vite at jeg ikke er nordlending jeg og da ? Ha en fin dag P.S. : synes faktisk du hadde litt ego holdninger ja.... Det er lov å ta hensyn til andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 6. mai 2003 #11 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg kan jo lage en ikke røyker fest hjemme hos meg! Der er det nemlig ikke lov å røyke inne.. blir nok like mange der som på røykerfesten din tenker jeg.. (og hvem lukter best dagen etter?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 6. mai 2003 #12 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg er ikke-røyker, men syns disse som bestemmer røykelovene bør begynne å tenke på røyking i privathjem. Foreldrene mine røyka som dampmaskiner inne da jeg og brorsan var små, og brorsan hadde astma...... om han er så mye bedre idag..... neppe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 6. mai 2003 #13 Del Skrevet 6. mai 2003 Haha.. morsomt! E d ikke LÅV å skrive på dialækt hær inne? No bi æ vesst måbba både førr diaklækta OG førr røykinga mi Trur æ tilhøre ei risikogruppe... Jeg kunne selvfølgelig ikke dy meg for å fleipe litt med deg... Dialekt er vel greit nok, hvis man føler et sterkt behov for å bruke den også skriftlig. Men da skal man være klar over at budskapet i noen grad kan forsvinne, det kan bli litt "rotete".. og dessuten er jeg av den mening at man bør bruke den offisielle skriftlige betegnelsen på mer "høytidelige" begreper, slik som samfunnets ulike lover... Hvis man skriver f eks "Rejæringa" eller "Straffelåvens § 23.4", så blir det litt "billig"...ikke sant...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 6. mai 2003 #14 Del Skrevet 6. mai 2003 Det lurer jeg også på. Hvorfor i alle dager skal absolutt ikkerøykere trykke seg rundt røykerne? Har opplevd dette der det finnes både røyke- og ikkerøyk kantine. På flere steder. Alltid er røykekantina full, også av de som ikke røyker, mens den store ikkerøykavdelinga er så og si tom? Hvorfor? :o Jeg er ikke-røyker, men det hender likevel at jeg blir sittende i røykeavdelinga fordi jeg har venner som insisterer på å ta seg en blås. Men etter at jeg gjorde min kjederøykende venninne på at det er like hensynsløst overfor meg at vi må sitte i røykeavdelinga som det er hensynsløst overfor henne å kreve at vi sitter på ikke-røyk, gjør vi det nå annenhver gang! Og ellers priser jeg meg lykkelig for den nye røykeloven - da kan kanskje min allergiske samboer takle en bytur også. Heia Høybråten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 6. mai 2003 #15 Del Skrevet 6. mai 2003 Vel, jeg hører til de som aldri setter meg på røykeavdelinga uansett. Jeg har sittet mye alene... Når jeg gikk på kafe med svigerinne og mor ble det ofte til at jeg og ungene satt på den ene siden og pludret, og de andre på den andre siden. Nå har min mor kuttet ned, og innsett hvor ego unn har vært. Nå sitter hun alltid på ikke-røyk, og svipper innom røykesiden for en kjapp blås ved behov. Svigerinna sliter litt med å være nedstemt på sittested nå. Stakkars. Og hva dialekt angår: enig med Sandman. Dialekt kan bli noe plagsomt i lengden, og dermed fort valgt bort når jeg leser. Men bevares, de som vil skrive på dialekt får da fortsatt gjøre det! Jeg har bare sagt MIN mening, that's all. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 6. mai 2003 #16 Del Skrevet 6. mai 2003 Endelig - endelig - endelig!!! Kan jeg gå ut på byen uten en veske stappa full med astmamedisin, øyedråper og migrenemedisin! Juhu! Jeg HAAAAATER at folk røyker!! Blir alltid sittende på røyke-avdeling fordi ingen av mine venner gidder å ta hensyn og absolutt MÅ røyke. ugh.. æsj.. røyk er ekkelt...lukter vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feikroze Skrevet 6. mai 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 6. mai 2003 Æ har aldri sagt at røykelåven ikke e bra. Selv æ som e vanerøyker syns det e fint at allergikere endeli kommer seg ut, og æ kan godt gå på ikke-røyk å sitte sammen me vænna... Tar alltid hensyn, selv når æ røyke ute med å gå et stykke unna andre før å ikke plage noen unødvendig. Selv om æ ønske et mildere røykelåv betyr ikke det at æ ikke tar hensyn, så ikke kall mæ en egoist før det er æ ikke sånn sett. Men skjønne ikke nødvendigheta av å gjøre ALLE utplassa røykefri. Om rett skulle være rett burde halparten av uteplassan vært førr røykera, og den andre halvparten førr ikke-røyk. Om det bare kunne vært en eller kanskje to uteplassa som va låv å røyke på ætter den nye låven kom... hadde æ vært førnøyd. Di som styre hær i landet burde heller slutte å sælge røyk, men det kan di vel ikke.. tape jo masse peng i avgifta på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feikroze Skrevet 6. mai 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 6. mai 2003 sanman sier: Hvis man skriver f eks "Rejæringa" eller "Straffelåvens § 23.4", så blir det litt "billig"...ikke sant...? Hva er det som er så høytidelig med den nåværende Norske regjeringa da? Vet at skriving på dialekt kan være plagsomt, sliter jo med å forstå endel dialekter selv.. Gjør det bare av gammel vane :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 6. mai 2003 #19 Del Skrevet 6. mai 2003 Røykeloven er det beste som har blitt vedtatt på lenge! Endelig har noen sett galskapen i at vi ikke-røykere skal måtte finne oss i å bli påført røyk i alle sammenhenger! Nå kan vi også gå ut og kose oss, uten at halsen snører seg sammen, nesa blir tett (aldri på byen uten nesespray i veska...) og øynene renner!!! Og uten at man må VASKE tøy som ikke er skittent, men bare lukter "brann"! HURRA!!! Hvis røykerne savner "egne samlingssteder"; hvorfor ikke treffes til "hyggelige sammenkomster" hjemme hos hverandre og røyke alt dere vil? Dette er faktisk ikke spydig ment, men tvertimot helt seriøst! Og det har til nå faktisk vært ikke-røykernes eneste alternativ til å unngå astmaanfall, allergi - eller i beste fall ubehag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anine Skrevet 6. mai 2003 #20 Del Skrevet 6. mai 2003 Røykeloven er helt grei den, for meg, men jeg synes synd på enslige pensjonister som har kafeen som sitt sosiale møtested. Kanskje den eneste gangen på dagen de har noen å prate med. Tror det kan bli litt vanskelig å få 75 år gamle sjømenn f.eks. til å slutte å røyke, så den nye røykeloven kan faktisk føre til mer ensomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå