Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med laptop'en til min mor, og hun har det problemet at klokka og kalenderen nuller seg ut hver gang man skrur på maskinen. Jeg har prøvd å stille den på vanlig måte, men neste gang maskinen skrus på så står det at klokka er 00:00 og datoen er 28.7.07. Maskinen er bare et halvt år gammel og den kjørre Vista. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg sitter her med laptop'en til min mor, og hun har det problemet at klokka og kalenderen nuller seg ut hver gang man skrur på maskinen. Jeg har prøvd å stille den på vanlig måte, men neste gang maskinen skrus på så står det at klokka er 00:00 og datoen er 28.7.07. Maskinen er bare et halvt år gammel og den kjørre Vista. Noen råd?

Klokkebateriet på laptoppen hennes er gåent:) Det er et lite batteri som ligger inne i maskinen som sørger for å holde tiden ved like når maskinen er av. Jeg vil ambefale deg å få tak i noen med data erfaring(evt garanti) til å fikse det. Det er ganske vanskelig å bytte batteriet i en laptop (ikke minst finne det!).

Skrevet
Klokkebateriet på laptoppen hennes er gåent:) Det er et lite batteri som ligger inne i maskinen som sørger for å holde tiden ved like når maskinen er av. Jeg vil ambefale deg å få tak i noen med data erfaring(evt garanti) til å fikse det. Det er ganske vanskelig å bytte batteriet i en laptop (ikke minst finne det!).

Jøss, jeg trodde ikke batteriet skulle bli tomt så fort, hun har jo som sagt bare hatt den i et halvt års tid. Jeg skal si det til henne sånn at hun kanskje kan ta det på garantien så fort som mulig.

Takk for svar :)

Skrevet

Det finnes også et annet alternativ.. Du bør forsikre deg om at klokken er stilt inn på tidssone Oslo! Hvis ikke kan nemlig klokken skru seg til et annet tidspunkt ved restart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...