Gjest Bærtha Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 hei! lurer litt på om det er noen av dere som har smakt cheddar dip fra old el paso og fra santa maria? Er det noen som har gjort seg opp noen mening om hvilken som er best? tenkte vi skulle ha taco påske aften, og i den forbindelse tenkte jeg vi skulle prøve noe av alt det spennende tilbehøret som finnes. vi spiser så skjeldent taco at jeg nesten har glemt hva vi bruker som tilbehør. tenkte vi skulle ha "lefser", salat, rømme, tacosaus og ost. og eventuelt cheddar dip. har sett at de har guakamole (er det slik det skrives tro? ) både på boks å som pulver som man må blande ut selv. har noen peiling på hvilke som smaker best? selv har jeg aldri smakt guakamole så det skal bli morsomt å prøve uansett Hilsen Bærtha
*Enigma* Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 For all del, lag guacamolen selv, bare med en sånn krydderblanding. Det blir uten tvil best, ikke er det vanskelig heller. Når det gjelder cheddardip, så er det ikke så stor forskjell på dem, hvis det er de pulverposene du tenker på. Jeg pleier vanligvis å bruke den fra Old El Paso, og den er god den, om enn en smule mektig.
Gjest Bærtha Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 ok, takk for svar i alle falll så får vi vel bare prøve å smake oss fram Hilsen Bærtha
Ambriel Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Helt enig i at Guacamole må man lage selv. Hvis du ikke vet hvordan, så tar du to spisemodne avocadoer (de skal være myke, men ikke for myke), ta ut steinen og skrap ut innholdet. Mos det (jeg liker å ha litt biter å tygge på, men det er vel opp til hver enkelt). Bland i krydderposen, og vips, ready to eat guacamole Prøvde et glass som nødløsning en gang fordi vi fant ikke krydderposen, og det smakte rett og slett jæ***** Kan ikke sammenlignes med den du lager selv
Gjest Bærtha Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Helt enig i at Guacamole må man lage selv. Hvis du ikke vet hvordan, så tar du to spisemodne avocadoer (de skal være myke, men ikke for myke), ta ut steinen og skrap ut innholdet. Mos det (jeg liker å ha litt biter å tygge på, men det er vel opp til hver enkelt). Bland i krydderposen, og vips, ready to eat guacamole Prøvde et glass som nødløsning en gang fordi vi fant ikke krydderposen, og det smakte rett og slett jæ***** Kan ikke sammenlignes med den du lager selv da blir det definnitivt med krydderpose og ferske avokado!!!!! takk for tipset!
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Guacamole er veldig enkelt å lage helt fra scratch, den krydderposen smaker veldig... krydderpose... Blir en sånn metallisk, produsert smak, ikke den deilige guacamolesmaken man egentlig skal ha. Google guacamole, så ser du at det ikke er vanskelig å lage! Cheddardip'ene synes jeg ikke det er så stor forskjell på.. Men den må være varm!
Grissini Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Guacamole er veldig enkelt å lage helt fra scratch, den krydderposen smaker veldig... krydderpose... Blir en sånn metallisk, produsert smak, ikke den deilige guacamolesmaken man egentlig skal ha. Google guacamole, så ser du at det ikke er vanskelig å lage! Cheddardip'ene synes jeg ikke det er så stor forskjell på.. Men den må være varm! Heelt enig med deg. Å lage guacamole ved hjelp av ferdig krydderblanding er jo ikke akkurat hjemmelaget? Jeg pleier å mose avocado, sammen med chili, hvitløk, salt, pepper og lime. Fantastisk enkelt og godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå