Gå til innhold

alternativ behandling på små barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn på 1år har hatt øreverk, luftveis infeksjon, halsbettenelse i løpet av 2 måneder. Han har også feber omtrent hele tiden og er konstant snørrete...

Hos legen har vi fått 4 forskjellige antibiotikakurer, og da blir han bra og er frisk en uke før det kommer noe nytt....

Det jeg lurer litt på nå er om jeg skal ta han med til en alternativ behandler... Men har ikke så mye greie på sånt...

Har selv vært på akupunktur for allergi og det fungerte bra.. men vet ikke om små barn også kan ta akupunktur?? Eller er det andre behandlinger som fungerer bra på små barn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre tok meg med til homeopat da jeg var liten pga mye verk i muskler og ledd, og etter det ble jeg fin.

Angående antibiotika; husk at det setter guttens eget forsvarssystem ut av spill, og da blir man lettere og lettere syk etter hver kur... Dessuten ødelegger det tarmfloraen, og magen er en av de viktigste delene av immunforsvaret, så pass på at han får i seg MASSER av gode bakterier.

Men huff, det er ikke greit å være så mye syk for en liten kropp....

Skrevet
Mine foreldre tok meg med til homeopat da jeg var liten pga mye verk i muskler og ledd, og etter det ble jeg fin.

Angående antibiotika; husk at det setter guttens eget forsvarssystem ut av spill, og da blir man lettere og lettere syk etter hver kur... Dessuten ødelegger det tarmfloraen, og magen er en av de viktigste delene av immunforsvaret, så pass på at han får i seg MASSER av gode bakterier.

Men huff, det er ikke greit å være så mye syk for en liten kropp....

Hva gjør en homeopat??

Og hva mener du med at han må få i seg masse gode bakterier...hvordan får man i seg det....?

Gjest Gjest
Skrevet
Og hva mener du med at han må få i seg masse gode bakterier...hvordan får man i seg det....?

Biola og Cultura er bra å bruke under og etter antibiotikakurer, for de inneholder bakterier som hjelper til med fordøyelsen. Antibiotika tar livet av alle bakterier, også de "gode", derfor er det lett å bl.a få løs mage etter medisinbruk. Det kan også være bra å bruke 1/2 - 1 glass forebyggende om dagen, for å prøve å forhindre at f.eks bakterier som gir diare tar overhånd i tarmsystemet.

Går gutten din i barnehage? Man må gjerne regne med en del ekstra sykdom det første året etter barnehagestart, fordi det er mye forskjellig smitte som går når så mange barn samles, men du kan trøste deg med at immunsystemet etterhvert blir bedre :)

Gjest Gjest
Skrevet

Et av mine barn har hatt utrolig god effekt av å bli behandlet hos homøopat. Første gangen da han vr 8 mnd fordi han hadde ekstremt dårlig matlyst. Hadde jeg ikke erfart hva jeg faktisk opplevde så hadde jeg ikke trodd det. Fra en dag til en annen så gapte poden og tok i mot mat.

Senere har han hatt behandling for astma. Den var ikke allergisk betinget, men hver vinter så ble han bare dårligere og dårligere. Vi begynte behandlingen på våren og da vinteren kom så slapp vi kortisontabletter og "trusler" om sykehusinnleggelse. Medisin var i lite bruk.

Begge ungene mine er såkalte ørebarn. Prøvde alternativ behandling på mitt andre barn men hun responderte dårlig.

Skrevet

5-åringen her har vært hos homeopat og osteopat. Funka fint det ;)

Skrevet

Min akupunktør sier at barn responderer gjerne mye bedre på alternativ behandling enn vi voksne. Hun synes det er helt fantastisk og se hvor lett de reagerer på behandlingen.

Skrevet

vi var hos en homeopat i går og ser klar forbedring allerede i dag:)

Han fikk noen små tabletter han skulle ta i en ukes tid.. så da får vi håpe han holder seg frisk en sund fremover :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Så godt å høre! :)

Ellers kan det være greit å vite at noen ganger blir man først litt dårligere, før man blir bedre, når man bruker homeopatmidler. Det er i allefall min erfaring. Jeg ble tatt til homeopat hver gang jeg var syk da jeg var liten.. Nå har jeg vært syk kjempelenge, og legene finner ikke ut noen ting. Lurer på om jeg ikke skal finne frem telefonnummeret til den gamle homeopaten min igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...