Gjest Golden Girl Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Ok, dette her høres sikkert ut som et teit spørsmål. Grunnen til at jeg spør er jo fordi det er ganske få homofile i samfunnet, i forhold til heterofile. Og da tenker jeg at det kanskje er vanskelig å flørte/sjekke opp noen også. Man kan jo ikke se på folk hvilken legning de har, og det blir jo da litt 'risky' å skulle prøve seg på noen, og kanskje få en skikkelig negativ reaksjon tilbake. For heterofile er det jo mer naturlig å gjøre tilnærmelser i butikken, på utesteder, på konferanser osv. osv., mens i mitt hode vil det være vanskelig for homofile å sjekke opp andre når det ikke er spesifikt 'homofile' steder (utesteder, seminarer...) og man vet at de andre der er homofile. Kanskje jeg gjør et større problem ut av det enn det egentlig er, men jeg bare lurer... (Er ikke selv homofil, så jeg spør ikke for å få noen tips til hvordan jeg skal gjøre det . Og jeg spør heller ikke for å være ekkel eller for å få fordommer bekreftet. Er bare genuint nysgjerrig.)
Gjest lillebøll Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 (endret) Jeg vet at mange av mine homofile venner som er par har funnet hverandre på nettet. Samt at homofile har en sinnsyk god evne til å finne hverandre. Endret 16. mars 2008 av lillebøll
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Homofile har en egen "gaydar", og skjønner ganske raskt om folk de treffer har samme legning. Jeg sender visst ut litt blandede signaler, for når jeg blir kjent med lesbiske damer (er flere på jobben) ser de ut til å stusse litt ekstra før de blir mer kjent med meg og skjønner at jeg er hetero
Gjest Golden Girl Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Kanskje noen homofile som kan forklare hvordan 'gaydar' fungerer???
Gjest lillebøll Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Blikket, kroppsholdning, litt slike ting. Vis jeg glaner på ei pen dame og hun møter blikket mitt.. Slik du merker at en mann er hetero ved å gi deg det ekstra sekundet oppmerksomhet. Dessuten ryktes det først hvem som er hva i miljøene.
Gjest Badiane Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Jeg er 100% hetero, og jeg merker veldig godt om en mann er homofil. Som lillebøll sier har det med blikk og oppmerksomhet å gjøre. Homofile menn forholder seg til meg på en litt annen måte enn heterofile. Det er litt vanskelig å si eksakt hva det er, annet enn at det som sagt har med blikk å gjøre. Lesber klarer jeg imidlertid ikke å identifisere, bortsett fra når det går tydelig frem av klesstil og oppførsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå