Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart to år. Det har vært ganske turbulente tider, men det har holdt så langt. Vi er ganske stae og har sterke meninger begge to, men vi er veldig glade i hverandre og har kjempet oss gjennom mye for å få en fremtid sammen. Etter hvert har vi vel blitt litt slitne av å kjempe, og blitt usikre på om dette kan/bør fortsette. Nå har han dratt til hjemlandet sitt en stund, og skal være der i mange måneder. Før han dro lovte han å komme tilbake igjen, og vi var enige om at vi trengte denne tiden til å være litt alene og tenke gjennom ting. Men vi var enige om å fortsette å være sammen.

Han har en del ting å gjøre mens han er borte, og er opptatt med forskjellige ting. Men jeg savner ham veldig nå, og han sier han savner meg også. Og at han elsker meg. Men han ringer meg aldri lenger, og når jeg ringer ham virker det ikke som om han orker å snakke så lenge. Han er også litt fraværende og spydig når vi snakker. I går, da jeg ba ham å ta kontakt litt oftere, sa han at han er lei av klagingen min, og at vi bare bør gjøre slutt. Rett etterpå ringte han tilbake og sa at hvis jeg bare slutter å klage, så går det greit.

Nå lurer jeg på om det er vits i å fortsette uansett. Hvis man virkelig elsker og savner noen så prioriterer man å ringe i noen minutter for å høre stemmen dens. Hvis man er sliten kan man dele det man har opplevd og få støtte.

Jeg synes bare at det han sier ikke samsvarer med det han gjør. Og når han så enkelt kunne si i går at vi bør gjøre slutt, så føler jeg at han egentlig ikke synes at forholdet vårt er så viktig likevel. Jeg er lei av å kjempe for dette, men jeg er også utrolig glad i ham.

Er jeg urimelig når jeg ber ham ringe oftere (er lei av at JEG altid å må ringe ham)? Eller bør jeg bare la ham være i fred? Da er jeg i så fall redd for at han ikke kommer til å ringe meg i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

Det virker dessverre som han ikke er så innstilt på å få dette til å fungere. Når han i tillegg legger "skylden" på deg, ved å si at det er klagingen din som er problemet, virker det ikke som han er veldig glad i deg.

Beklager å være så brutal og direkte, men slik du beskriver det, er det sånn jeg tenker.

Menn er egentlig ganske reale å forholde seg til. Er de interessert i en dame, og ønsker å få et forhold til å fungere, er de tydelige på det.

Er de mindre interessert, vil det også være tydelig. Slik som manglende initiativ til kontakt, være korte og litt grinete, true med å kutte ut osv...

Gjest lissi32
Skrevet

Kom deg løs fra dette, ha en herlig sommer, ha det gøy! Finn en mann som ønsker å snakke med deg. :)

Gjest Gjest_Neida_*
Skrevet

Oi, dette kjente jeg igjen gitt!

Jeg var også "sammen" med en fyr som insisterte på at han fortsatt var interessert i meg selv om jeg påpekte at det virket ikke sånn. Han tok aldri kontakt og virket generelt uinteressert. Til slutt kom innrømmelsen; jeg hadde rett, han hadde bare ikke greid å si det. Gjett om jeg følte meg lurt.

Stol på magefølelsen og vit at du fortjener bedre :)

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Han har alltid vært veldig ærlig med meg, da. Når han har tvilt, har han sagt det, og når han ønsker at vi skal fortsette har han sagt det også. Så jeg pleier generelt ikke å trenge å tyde ham. Det han sier, det mener han.

Ringte ham nå på morgenen og det første jeg spurte om var om han hadde tid til å snakke. Det hadde han ikke, men han lovte å ringe senere. Det gjorde han nettopp nå. Fikk ikke snakket så mye, fordi det var noe jeg fortalte ham som han ble litt opprørt av (ikke noe om oss, men noe helt annet, involverer penger vi har ventet på osv), så han orket ikke å snakke mer. Men før det virket han i godt humør og villig til å snakke.

Så neimen om jeg vet... Huff, dette er vanskelig.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Kanskje han virkelig HAR mye å gjøre, og hvis som du sier han vanligvis er veldig ærlig og dere har kommunikasjon, så stemmer det kanskje at han er glad i deg og savner deg. Kanksje du skal prøve å ikke ringe ham en stund og se om han tar kontakt eller ikke. Ha litt tålmodighet og is i magen???

Skrevet

For å være ærlig så tror jeg at jeg hadde droppet ut av forholdet om det ikke hadde forbedret seg. Slutt å ring han, hvis det ikke forbedrer seg de neste par-tre ukene, så er det kanskje best å prøve å gå videre?

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Må bare fortelle om siste utvikling:

Han lovte å ringe tilbake i går, men gjorde ikke det, og da jeg ringte fikk jeg ikke svar. Deretter var telefonen slått av. Jeg ble skikkelig lei meg og sint, og skrev en melding om at nå orket jeg ikke mer. Nå var det slutt mellom oss. Så kunne han våkne til den i dag morges.

Tidlig i dag ringte han og beklaget så mye. Han hadde vært veldig opptatt og trøtt i går, hadde sovnet og hørte ikke at jeg ringte. Det var dårlig batteri på telefonen, så den slo seg av. Men han var enig i at han i det minste burde ha sendt en sms før han sovnet. Jeg hørte at han virkelig mente det, og han sa at han savner meg kjempemasse, og at jeg er det viktigste i livet. Det må jeg da vite. Da jeg også sa at jeg var sjalu på de kvinnelige vennene hans og eksene han møter om dagen, sa han at de ikke på noen måte kan stille opp mot meg. Men han har det travelt om dagen, og derfor vil han ikke kunne ringe så ofte som han ønsker. Men jeg har ingenting å bekymre meg over. Da jeg nevnte at han for to dager siden sa at vi bare burde bli ferdig med hverandre, sa han at han var sliten, trøtt og ble sint, og at han sa noe han angret med det samme, som han ba om unnskyldning for (Sant. Det gjør vi begge av og til). Men jeg burde ikke tvile på hvor glad han er i meg.

Han har ringt meg flere ganger i dag senere og spurt om småting også.

Mulig jeg er dum og naiv, men jeg velger å tro at han mente det. Nå er jeg bare glad! Måtte bare dele det.

:)

Skrevet

Kan jo hende at han ikke har så mye tid for seg selv, og synes det er ubehagelig at andre hører på samtalen?

Uansett er det fint om ting går bedre nå, men synes dere bør slutte å "slå opp" med hverandre under krangler. Det viser liten mot til å jobbe for forholdet hvis dere bare vil gi opp med engang ting blir vanskelig. Hørtes ut som at det hadde skjedd endel ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...