Gå til innhold

Homofile hadde vert utdødd

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Homofile hadde vert utdødd dersom homofili er arvelig.

Eller?

Kan det da også kureres slik som andre personlighetstrekk vi pådrar oss opp igjennom årene?

Endret av 2008brud
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke meningen å provosere..

Kanskje jeg ordla meg litt feil her..

Er legningen vår medfødt eller blir vi påvirket av omgivelsene?

Jeg har alltid tenkt at det var arvelig, men homofile fikk jo ikke barn før vel- og da måtte jo det genet blitt stoppet liksom..

:klø:

Gjest Gjest
Skrevet
Det var ikke meningen å provosere..

Kanskje jeg ordla meg litt feil her..

Jeg har alltid tenkt at det var arvelig, men homofile fikk jo ikke barn før vel- og da måtte jo det genet blitt stoppet liksom..

:klø:

Hvilket gen ?

Skrevet (endret)
Hvilket gen ?

Hvis det skal være arvelig må jo det være i et gen vel?

Endret av 2008brud
Gjest Bolledeig
Skrevet
Homofile hadde vert utdødd dersom homofili er arvelig.

Eller?

Kan det da også kureres slik som andre personlighetstrekk vi pådrar oss opp igjennom årene?

Hvis den teorien skal holde må man da anta at homofile ikke vil formere seg. Det er en usannsynlig antagelse, fordi det er en god del skaptilfeller der ute, og sett at homofile har blitt steinet og fengslet (for å nevne noe) opp gjennom historien, kan nok det ha tvunget en del homofile til å leve i et heterofilt partnerskap, gjerne med unger på kjøpet. For ikke å snakke om bifile.

Så nei, det kan ikke brukes som et argument.

Skrevet

Ja det er sant...hmm..jaja, det er ikke så nøye!

Skrevet

Det kan vel være medfødt uten å være arvelig?

Skrevet
Det kan vel være medfødt uten å være arvelig?

I så fall snakker vi om en mutasjon/genfeil..

Gjest lillebøll
Skrevet

Før giftet veldig mange homofile seg i heterofile parforhold så det ble nok en del barn.

Skrevet

Jeg må si du er opptatt av homofile, 2008brud?

Jo, det finnes forskere som mener at homofili er arvelig, og at det er mor som fører genet videre. Om dette stemmer, vet jeg ikke, men det er noe jeg leste en gang, tror det var i Cupido.

Farveblindhet er arvelig, her er det kvinnen som viderefører genet, og sønnen (i nesten 100% av tilfellene) som blir farveblind.

Ellers vet jeg da om homofile som har levd i heterofile parforhold i håp om at det ville fungere, og som har fått barn i disse forholdene. Du skjønner det, 2008brud, at det å være homofil er ikke det samme som å være steril.

Skrevet
Jeg må si du er opptatt av homofile, 2008brud?

Det begynte egentlig med at jeg så en film der det var en pedofil- og da begynte grublinga om pedofile, homofile, heterofile, biseksuelle osv. Og så di som går rundt og har sex med trær da! :fnise:

Jeg lurer sånn på hva som bestemmer hva man blir :klø:

Skrevet
Jeg lurer sånn på hva som bestemmer hva man blir :klø:

Ja, det er forsåvidt et interessant spørsmål, og da også spørsmålet "Hvorfor blir vi heterofile?".

Som et lite tips vil jeg si at det er litt risky å starte en tråd som heter "Homofile hadde vært utdødd", da det i hvert fall fikk meg til å tenke at det var en anti-homofili-tråd.

Skrevet (endret)

Siden det er umulig å teste om spebarn er homofile eller ikke, er det nok en sånn ting vi aldri får svar på.

Dessuten finnes det massevis av tilfeller der man kan være bærer av et gen uten at det betyr at du eller barnet ditt får egenskapen.

Endret av Noli
Skrevet

Ja, det ser ut som jeg kan gi opp å lete etter svaret på dette.

På samme måte som vi ikke kan vite sikkert hva som skjer etter døden.

Gjest Gjest
Skrevet

Men et gen betyr ikke det samme som at man blir slik. Dette gjelder svært få geni kroppen, men det kan kanskje øke sannsynligheten for at man blir slik. Man vil aldri kunne finne et gen for homofili, men en rekke gen som kan øke sannsynglihteten for at man blir7er homofil. Derfor vil mange med disse eventuelle genene om de finnes, bære med seg disse genene og likevel være hetrofile, man kan bære med seg noen av genene men ikke alle og møte en partner med flere av de anre genene ogs så vips har man en kombinasjon etc. Det er ikke så enkelt at man bare har ett gen.

Det er også mulig at ting er medfødte også, uten at de dirrekte er genetiske/knyttet til ett eller et par gener. Det kan være påvirket av mye under svangerskapet, morens levevaner etc. Hvotrdan vi blir er altså en kombinasjon av gener, miljøet i livormen, morens levesett og betingelser etter fødsel.Altså kan "svaret" ligge i et eller de utallige kombinasjoner man her ser er mulige.

Men siden også andre dyr enn mennesket har homofili i artene, kan man tenke at det forekommer en form for genetisk link en eller annen plass og atr denne bæres videre ved at homofile får barn og at via andre kan være bærere av genet men likevel er hetrofil.

Det blir liksom det samme som å forsøke å finne svar på hvorfor jeg liker hvitvin men ikke rødvin. Vi kan lete etter 100 årsaker til dette, men i bunn og grunn er bare min smak slik og årsaken bak er ganske irrelevant.

Gjest Gjest
Skrevet

Det ewr forresten forsket på livshistorien til en reke homofile for å forsøke å inne fellesnevnere innen deres oppvekst som kunne forklare legningen. Dette fannt de ikke. Homofile har akkrat like forskjelige oppvekster som hetrofile, og det å finne en årsak i barndommen/erfaringene deres er også meningsløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...