Gjest rotamegbort Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 eg står i en fremmed by oh skal finne Nord,Øst.vest og syd. Hvordan gør eg det?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Venter på soloppgang? Går inn på en bensinstasjon og spør?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Spør første og beste person du kommer over
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 eg står i en fremmed by oh skal finne Nord,Øst.vest og syd. Hvordan gør eg det? jeg skjønner ike dette. Eks...noen sier...den er kald Nordavinden i dag. Hvordan vet de at den kommer fra Nord+ eller de sier malingen er så slitt på vestveggen....hvordan vet de at det er vest? Å dette treet planter jeg på sydsiden av huset, der er så lunt... NOEN SOM VET????
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 jeg skjønner ike dette. Eks...noen sier...den er kald Nordavinden i dag. Hvordan vet de at den kommer fra Nord+ eller de sier malingen er så slitt på vestveggen....hvordan vet de at det er vest? Å dette treet planter jeg på sydsiden av huset, der er så lunt... NOEN SOM VET???? ??
Gjest Elfrida Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Sola står i sør ca kl 12. (kl 13 når det er sommertid). Går stort sett opp i øst og ned i vest (men ikke midtvinters/midtsommers langt i nord og syd)
Hedda-78 Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 De fleste vet vel hvor himmelretningene er der de selv bor. Ta et kompass og still deg opp i din egen hage, så ser du fort hvilken side av huset som er sørsiden. Eventuelt let fram et kart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå