Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #1 Del Skrevet 8. april 2002 Hei! Har i alle år utsatt å ta lappen. Først var man student med dårlig råd, og så har man bodd midt i sentrum uten behov for bil osv. osv. Men..... nå er jeg gravid, snart 30 og innser at det jo er utrolig praktisk å kunne kjøre bil. Har meldt meg på teorikurs og planlegger å begynne med kjøretimer denne uken. Men jeg er så redd! Synes det virker kjempeskummelt å kjøre rundt, og merker at jeg tenker på dette dag og natt Er redd for at jeg vil skade både meg og min ufødte (og kanskje andre) i trafikken! Har prøvekjørt litt med sambo'n på en parkeringsplass, men synes det er så mange ting å holde styr på! Noen som kan gi en liten oppmuntring og fortelle at dette slett ikke er umulig selvom man har blitt gammel? Pleasssse??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dahlia Skrevet 8. april 2002 #2 Del Skrevet 8. april 2002 Selvfølgelig skal du få en oppmuntring Dette greier du! Selv om det er mye å holde styr på i begynnelsen, vil det bli helt naturlig etterhvert. Avpass fart og kjøring etter hvor trygg du kjenner deg.. så får du øvelse og blir tøffere Ikke bry deg om gamle, utålmodige gubber som tror de eier veien, lat som de er presenile vesner som egentlig burde ha levert inn lappen for lenge siden og se de for deg helt nakne inne i bilen.. da kan du ikke annet enn å le *s* Stå på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 8. april 2002 #3 Del Skrevet 8. april 2002 Hei jeg holder på selv. Har også utsatt det i alle år og er selv 30. Men nå begynner jeg å bli ferdig med studiene og trenger lappen i min neste jobb. Jeg vil absolutt anbefale deg å trene litt med samboern før du begynner å kjøre med kjørelærer. Det gjorde jeg, men man må passe på som man ikke kjører for mye, da kan man bli "slørvete" i kjøringen og dette misliker kjørelærer. Jeg er nesten ferdig med teorikurs og har kjørt 3 timer. Første time var helt jævli, men det tar seg opp fort. Det som motiverer meg er at jeg snart skal få lappen og ikke blir avhening av samboern. Litt kjipt er det hele tiden ty til han når vi skal en plass, dessuten er det min tur snart å kjøre slik at han kan ta seg et glass vin. Lykke til håper det går bra. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 8. april 2002 #4 Del Skrevet 8. april 2002 Min mor er 50 år og har hatt lappen i ett år. Hun har enda ikke skadet hverken seg selv eller andre... Dette klarer du strålende!! Jeg har hatt lappen i over ti år, men jeg tenker av og til på hva jeg risikerer når jeg setter meg selv og barna inn i bilen.. Dette ble ikke sagt for å skremme deg, men for å vise deg at de tankene du har er helt normale.. så lenge du ikke lar dem styr deg. Lykke til!! Og du: gratulerer med baby da 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympia Skrevet 8. april 2002 #5 Del Skrevet 8. april 2002 Klart du fikser det!!Jeg er 27 år og fikk lappen for 2mnd siden!!!Har utsatt det i sååå mange år,men nå som jeg har blitt mamma fant jeg ut at jeg måtte ha lappen.Øvelseskjørte med sambo en del,men fikk helt hetta.Men så meldte jeg meg på teorikurs i november i fjor,og begynte med kjøretimer et par uker senere.grudde meg foran hver kjøretime,og iblant gikkd et r###.Men det var faktisk ikke så fælt vanskelig likevel.Det er noe helt annet å kjøre med en kjørelærer enn med sambo,du lærer alt på en helt annen måte.Og jeg som nesten ikke hadde kjørt før klarte både teoriprøve og oppkjøring på første forsøk etter bare 2 1/2mnd!!Kan jeg,så kan du.Lykke til da.Send meg gjerne en personlig melding hvis du lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 8. april 2002 #6 Del Skrevet 8. april 2002 Hei, jeg tok lappen da jeg var 18 som så mange andre. En tanke som hjalp meg med nervøsitet var en tanke du kanskje kan ha nytte av også: Tenk på alle de idiotene som har klart å ta lappen! Da må jeg klare det også! Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 8. april 2002 #7 Del Skrevet 8. april 2002 Hva kostet det dere å ta den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. april 2002 #8 Del Skrevet 8. april 2002 Det finnes ikke noe mer irriterende enn knølete kvinnfolk som ikke kan kjøre bil. Å ta førerkort koster ett sted mellom 9-12 000 kroner. Prisen avhenger også av hvor mange kjøretimer du trenger. Og ja, å kjøre bil kan være skummelt, særlig i begynnelsen, men du kan ikke sette deg inn i bilen og begynne og tenke på at du kanskje dreper noen på vei til jobb. Snakker om feil instilling. Lykke til uansett. Alle kvinner bør kunne kjøre bil. Milla 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tettra Skrevet 8. april 2002 #9 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg synes det er mange knølete mannfolk og jeg da.....!!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #10 Del Skrevet 8. april 2002 Hei anonym! Jeg tok lappen rett etter jeg hadde fylt 18 år, men jeg følte det ganske likt det du gjør. Jeg hadde tidlig sagt at jeg aldri skulle ha lappen fordi jeg syntes det virket skremmende å kjøre bil. Jeg begynte også å kjøre på en parkeringsplass, og synes det gikk fort å kjøre i 20 km/t der, men da jeg endelig "tok mot til meg" og begynte å kjøre på landeveien syntes jeg det gikk helt greit å kjøre. Nå 3 år senere er jeg glad for at jeg tok sertifikatet. Brukte forøvrig ca. 10000 kroner på det.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #11 Del Skrevet 9. april 2002 Hei alle sammen! Tusen takk for svar! Skal begynne kjøretimer denne uken, og gleder-gruer meg.... Godt å lese at andre har de samme tankene som jeg har, men at det likevel har gått greit Milla: Takk for sure oppgulp! Jeg trenger da ikke være et knølete kvinnfolk selv om jeg pr. i dag ikke har sertifikat. Har antagelig ganske så mange andre ferdigheter som du mangler...uten at jeg føler behov for å skryte av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #12 Del Skrevet 9. april 2002 Gruer meg til å ta lappen selv jeg. Er ett år til jeg har lov til å få den, men likevel. Tør ikke øvelseskjøre engang. Det er så mange pedaler, knapper osv. Dessuten er det så mye bilder, tunneller osv. Alle andre på min alder gleder seg, men det gjør ikke jeg... Huff. Men jeg skal klare det, da. Ønsker deg lykke til! Du er ikke den enste som gruer deg til dette, til tross for alderen. C.K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympia Skrevet 9. april 2002 #13 Del Skrevet 9. april 2002 He he...knølete kvinnfolk..havner kanskje i den kategorien jeg også da,som fikk lappen i en alder av 27 år..men det driter jeg i,det er like mange knølete mannfolk som kjører rundt. Jeg brukte faktisk den nette sum av 16000kr jeg.Og ikke hadde jeg sinnsykt mange kjøretimer heller.Det er dyrt!Koster 415kr pr kjøretime,så kommer jo teorikurs,bøker,mørkekjøring,glattkjøring,landeveiskjøring.....Og så må man jo faktisk "kjøpe" lappen til slutt da. Men det er vel verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tilla Skrevet 9. april 2002 #14 Del Skrevet 9. april 2002 Hei anonym! Det her er jeg 100% sikker på at du klarer med glans. Klart det kan virke litt skumelt til å begynne med, men husk at kjørelæreren også har et sett med pedaler. De er der med en gang og hjelper til hvis det røyner på, ratte når de også. De lar dere ikke slippe til i trafikken før dere er klar for det. Jeg er også en av dem som tenker på at ting kan skje, men det glemmer jeg fort når jeg setter meg inn bak ratte. Det er ganske normalt, tror jeg. Lykke til med kjøringen _________________ Tilla1212[ Dette Innlegg er endret av: tilla den 2002-04-09 10:57 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. april 2002 #15 Del Skrevet 9. april 2002 Hei Vil bare sende deg en masse lykke-til-tanker jeg. Jeg føler med deg. Selv om jeg også (som så mange andre) tok lappen som 18-åring kjemmer jeg igjen den samme "frykten". Men heldigvis hadde jeg en sambo som "tvang" meg til å kjøre - ikke på parkeringsplasser, ol, men på E6. I dag er jeg glad for det. Er glad jeg "slapp" å begynne på parkeringsplasser, selv om jeg ikke helt hadde "kontroll" de første gangene.Fordelen med breie veier er jo nettopp at de er så breie at du ikke havner ute i grøftekanten bare fordi du er litt vinglete på rattet. Ikke er de hompete heller - mister jo litt kontrollen av det også. Det positive er at en lærer raskt. Jeg hadde vel egentlig ganske mange kjøretimer meg sambo før jeg begynnte på kjøreskole (100??200??), noe som gjorde at jeg slapp ganske billig unna de "store" kostnadene. 7500Kr - alt inkludert!!! Men det er fordeler og bakdeler med alt, og så kommer det jo mye ann på kjøreskolelæreren!!! Nok en gang vil jeg si lykke til. Du greier det helt sikkert. (Dessuten øker ytelsesevnen ved at en er litt nervøs!!!) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #16 Del Skrevet 15. april 2002 Hei! Er 28 år og tok lappen for ca 3 år siden. Det tok nesten 2mnd. med mye bannskap, en utrolig optimisme, samt mange små bølgedaler. Det var en en stor dag da jeg endelig var ferdig. Du må bare tro på deg selv. Dette grier du godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #17 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg er fullstendig enig med Milla!! Selv kjørte jeg masse bil fra jeg var 15, og tok lappen så fort jeg ble 18! Jeg vil påstå det er usikre, pysete kvinner og menn som dere, som utgjør den største trusselen i trafikken! Dere tør nesten ikke kjøre, og bare dere blir bittelitt skremt av noe, så hiver dere bilen hit og dit osv!!! Og Hope, eller Care elle hva du nå heter.. (for meg høres Vinga, Care og Hope ut som samme person, ha ha ha) hva i himmelens navn mener du med at :"men man må passe på som man ikke kjører for mye, da kan man bli "slørvete" i kjøringen og dette misliker kjørelærer. " Er det rart det blir krig i verden, når så dumme uttalelser blir spydd ut. Jo mere du kjører, jo bedre blir du!!! Uansett om du kjører med moren din eller kjørelærer eller paven. Kom dere inn i bilene og få litt fart i blodet!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 15. april 2002 #18 Del Skrevet 15. april 2002 Heisann Tok lappen på bil da jeg var 19 år, og det var både gøy og "skummelt" på samme tid. Husker egentlig ikke så veldig mye av det. Men da jeg var 28 år tok jeg lappen på tung motorsykkel, og det var skremmende det! Følte meg jo helt hjelpeløs i begynnelsen. sa ikke til en levende sjel at jeg holdt på med dette da jeg var så redd for at jeg ikke skulle klare det! Men etter mange timer på veien fikk jeg lappen, og det var bare en helt FANTASTISK følelse! Bare gled deg, for dette klarer du!! Klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå