Gå til innhold

Kvalm av å drikke vann

Rockesola

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste dagene blitt skikkelig kvalm av å drikke vann, spesielt hvis jeg drikker mye over en dag. Hva kan dette komme av? Var spesielt tidligere i dag, da jeg var ute, så måtte jeg bare dra hjem igjen, for jeg trodde jeg kunne spy når som helst.. Er ikke gravid, eller har andre symptomer/plager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det er vannet du blir kvalm av?

Kan selvfølgelig være noe annet, men jeg blir umiddelbart kvalm når jeg tar en sup vann. Så går det en stund, og kvalmen går over, og jeg har glemt at jeg var kvalm. Så er det på'an igjen.. (drikke vanligvis mye vann for å ha "noe å gjøre", der derfor lett å glemme seg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "alltid" hatt det sånn jeg, blir fort kvalm av rent vann. Derfor drikker jeg heller Bris - da klarer jeg å drikke mer enn et bittelite glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Det kan jo være at du er litt uvel om dagen og at vannet utløser det. De dagene jeg er litt kvalm, men veldig tørst pleier jeg å drikke saft isteden for vann. Vannet legger seg liksom så tungt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Elize

Jeg har alltid hatt det slik at jeg blir kvalm av å drikke mye vann. Da jeg var barn drakk jeg bestandig melk til alle måltidene, t.o.m. til middag. Nå drikker jeg svært lite rent vann, drikker ofte saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Annonse

Gjest Tigerlilja

Kanskje det er saltbalansen i kroppen som reagerer? Derfor kan det også hjelpe om du drikker farris/bris istedet, det inneholder salter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

De fleste blir kvalm om de drikker for mye for fort. Prøv å drikk saktere og mindre slurker. Men hvis du blir kvalm av småslurker og spesielt HVER gang du drikker kan det være psykiske årsaker, for eksempel:

1. Kvalme er kroppens forsvar mot gift. Har du noensinne spist noe kjøtt du ikke var sikker på om var bra? Da blir du kvalm, og muligens må du spontant kaste opp. Hjernen tenker "åja, er det kanskje farlig? Vi tar ikke sjangsen på å vente, vi spyr det opp med en gang for å være på den sikre siden!"

2. Du blir kvalm av ting du har blitt kvalm av før. Kroppen husker den gangen du fikk magesjau av reker, og gir deg kvalme når du spiser dem. Dette er også kroppens måte å beskytte seg mot forgiftning.

3. Mest sannsynlig ble du en gang tilfeldigvis kvalm da du drakk vann, og nå kobler hjernen din vannet med kvalmen. Og fordi du blir kvalm hver gang du drikker vann blir det ytterligere forsterket. Du kan bryte denne trenden ved å bevisst tenke at vann ikke er farlig og at du ikke blir kvalm av det. Bare bestem deg for å ikke bli kvalm mer, så går det over:)

Grunnen til at jeg vet så mye om dette er at jeg gikk på medisiner som hadde kvalme på bivirkningslista. Var kvalm hver dag til jeg leste om det og da gikk det over på dagen. Visste du at mange legemiddelfirma ikke opplyser om kvalme på bivirkningslista fordi bare å lese det kan gjøre deg kvalm? Kvalme er utrolig psykisk betinget!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...