Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er så frustrert!!! kjæresten min skal ha fest i dag, og inviterte meg. i "hele dag" har jeg sittet å ventet på at han skal gi meg et vink om når fester begynner, og når folk har tenkt å komme. klokka er nå 21.00, og jeg har enda ikke hørt noe. tar det som et tegn på at han egentlig ikke vil ha meg der.

hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje han tror at du ikke vil komme siden du ikke gir lyd fra deg?

Kanskje tror han at han har sagt det og nå sitter han og venter og er trist og lei over at du ikke dukker opp?

Ta kontakt med ham. Uten å spørre om han egentlig vil ha deg der. Bare ring ham!

Endret av Sans
Gjest Gjest
Skrevet

Huff. Dårlig gjort,da.

Hvis han ikke har mista mobilen sin eller noe- lite trolig, da kunne han lånt noen andre sin, og gitt beskjed. Ikke så vanskelig i disse tider.

Lett å si, men siden jeg har vært oppi omtrent samme situasjon, så ville jeg gjort meg utilgjengelig og funnet på noe annet. Så kunne han ha det så godt, ville jeg tenkt. Men det er kun ut ifra det som jeg selv har opplevd.

Eller kanskje han venter at du skal spørre? Håper det ordner seg.

Skrevet

Kanskje han bare tenker at du kommer når det passer for deg?

Gjest StockDama
Skrevet

uhm...bare gå til kjæresten din?

Skrevet

Du er jo så tafatt menneske, det er nesten ikke til å tro.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan vel godt hende at det er såpass uformelt når han arrangerer fest at han ikke gir folk beskjed om når festen starter, men at de kommer i 7-8-9-10-tida, etter hva som passer hver enkelt best? Og så tenkte han ikke på at du kanskje er vant til noe annet, og trodde du ville komme uten at han gav ekstra beskjed etter invitasjonen? Kanskje han sitter akkurat nå og føler seg avvist av deg fordi han ikke har sett eller hørt noe til deg enda?

Hadde han ikke hatt lyst til å være kjæresten din, ville han sikkert funnet en glupere måte å vise det for deg enn å be deg på fest ;)

Hiv på deg sminke og noen klær du føler deg vel i, og ring og hør om de er i gang med festen, og kos deg i kveld i stedet for å krisemaksimere, jeg vedder på at du får det koselig ;)

Skrevet
hva hadde dere gjort?
Spurt ham når festen starter.
Gjest Gjest
Skrevet

sendte melding til ham, og spurte om festen var i gang og om det var god stemning. fikk svar tilbake om at det var det, og at jeg bare måtte komme. sa at jeg kanskje kom senere, og fikk tilbake at "jeg kom når jeg kom".

kall meg gjerne tafatt eller rar, men er det ikke noe som skurrer litt? altså, det er jo vanlig å gi beskjed når en fest starter og dersom personen (og i hvertfall hvis det er kjæresten) ikke dukker opp i 7-8-9 tiden, så er det vel vanlig med en etterlysning?

nå er jeg ikke i humør til å feste i det hele tatt, og jeg kommer i hvertfall ikke til å ta mer kontakt før han savner meg.

Skrevet

Sannsynligvis (snakker av erfaring) ser han ikke problemet i måten tingene ble gjort på. Sannsynligvis ba han deg, og håper at du kommer, men tenker at det er opp til deg. Når du ikke kommer blir han litt skuffa, men tar det ikke som noe annet enn at du ikke hadde lyst.

Så hvis du nå oppfører deg "rart" ovenfor ham, eller er "sur" og ikke vil ta kontakt, så kommer han ikke til å skjønne noe som helst, og mest sannsynlig bare bli lei.

Jeg sier ikke dette for å være slem, vil bare advare deg om at menn og kvinner tenker forskjellig ;)

Jeg synes ikke du skal gå hvis du ikke vil. Men hvis du ikke går for å "straffe" ham, synes jeg du med en gang skal kle deg og komme deg av gårde. Hvis du søker bevis på at han savner deg og bekreftelse på at han vil ha deg der, vil du mest sannsynlig ikke få det, fordi han ikke skjønner at noe er galt.

Pass på at han ikke oppfatter deg som sutrete eller lignende....

(Når alt dette er sagt; jeg hadde blitt superskuffa om jeg ikke hadde hørt noe, jeg og. Men jeg har vært i samme situasjon som deg, og da har jeg skjønt at jeg må ta ansvaret selv og spørre tidligere på dagen, fordi jeg har hatt en helt annen forståelse av situasjonen enn partneren. Så forstår deg jo, men han gjør det nok ikke ;) )

Gjest Gjest
Skrevet

For meg skurrer det ikke i det hele tatt. Fester starter vanligvis i 7-8-9-tida, og har man invitert uten nærmere tidsangivelse, så regner man med at folk dukker opp deromkring - eller at de spør om når de skal komme om de ikke skjønner det av seg selv. Mange av oss har ikke så formelle vennefester at man trenger å gi noen nærmere tidsangivelse enn "fredagskvelden" eller "lørdagskvelden" ;)

Han tenker sikkert at han ikke kan gjøre så mye mer for å få deg dit når han først har invitert deg, og at om du ikke kommer så er det fordi du ikke har lyst til å komme på festen hans.

Dra, og ha det gøy, du taper bare på å sitte hjemme og være sur - det er utrivelig for deg, og han kommer ikke til å skjønne hvorfor du sa ja til å komme på festen, og deretter dropper det, og kommer kanskje også til å bli sur, fordi han føler du avviser ham.

Gjest Gjest
Skrevet

trkk for svar dere. setter pris på det. :)

som jeg sa, festhumøret er litt på bånn nå pga. alt styret. vanskelig å sette på en maske, og late som om alt er ok. kan evt. møte ham/dem på byen, men vil ikke drikke i kveld.

vi har (forhåpentligvis) misforstått hverandre, og jeg har kanskje lagt litt mer i denne festen enn hva som var meningen. kanskje han bare ville ha en fest for vennene som kom hjem på påskeferie, og at det bare var en "bonus" om jeg dukket opp.

Skrevet

Enig med Trille - da gjør man det enkelt og spør når det begynner. Det kunne du gjort for flere timer siden

Gjest Chili Pepper
Skrevet

Siden du spør; du virker overfølsom og som om du trenger bekreftelse på at du er velkommen.

Man kan jo ikke bare sitte og vente på at andre skal ordne alt - det tar to sekunder å ringe, og det er like naturlig at du spør som at han sier det av seg selv. Synes jeg.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Hvis kjæresten min hadde sittet hjemme hele kvelden fordi jeg ikke hadde gitt han en lyd når han skulle komme fordi han selv valgte å ikke spørre tror jeg at jeg hadde blitt litt frustrert ;)

Gjest Chili Pepper
Skrevet

... spesielt hvis han hadde vært såra og vonbroten i tillegg.

Gjest Piper
Skrevet

Kan være han glemte å si det, men tror han har sagt det.

Eller det kan være han forventer at du kommer når du selv føler for det, du er da tross alt kjæresten.

Og det er faktisk mulig å spørre selv, men det krever jo litt av deg da.

Skrevet

Det er ganske mye og holde styr på når man skal holde fest, så kanskje har det bare vært for stress for ham å kontakte deg.

Ikke gjør noe stort ut av en bagatell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...