ringblomst Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Reiser på hytta på onsdag, og vi har kun 2 gassblussplater og peis til tilberedning av mat. Blir veldig ofte posegryte, joikakaker og taco. Så ønsker noen nye forslag til hva vi skal lage? At det tar litt tid, gjør ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Dere kan lage mye godt ved å pakke inn mat i aluminiumsfolie og legge på glørne i peisen F.eks. bakte poteter, laks med krydder og grønnsaker, fiskekaker med grønnsaker (dette lager jeg ofte til småens turdager i barnehagen; da pakker jeg fiskekakene sammen med litt grønnsaker fra sånne Wok Classic-poser fra frysedisken), ostesmørbrød eller kyllingfileter. Det er nesten bare fantasien som setter grenser. Men husk å smøre folien. Og pølser kan dere steke på spyd både innendørs og utendørs
hjertesukka Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Jeg pleier å lage mye wok på hytta- trenger egentlig ikke wokpanne heller. Koker ris på det ene blusset,og panne med enten kylling/fisk/kjøtt og grønnsaker på det andre. Steker kjøttet først og pakker godt inn i folie,så grønnsakene. Ellers går det fint an å bake poteter på en rist eller grillspyd i peisen,pakket godt inn i to lag med folie. Men de må snus relativt ofte. (-Dette er jo en fin oppgave for halvstore barn eventuelt.) Og så har jeg feks biff på det ene blusset, og saus/grønnsaker på det andre. Har funnet ut at aluminiumsfolie er uunnværlig på hytta. Ellers er spekemat greit. Med ferdigkjøpt potetsalat,vanlig salat og eggerøre. Pluss brød.
ringblomst Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2008 Tusen takk for svar! Da blir det noe nytt denne påsken .
Brunhilde Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Påsken er jo egg, og jeg liker godt å lage osteomelett til middag/kveldskos. Brun bacon eller skinke litt i panna. Hell over egg, jeg beregner 2 pr. person, som er blandet med litt salt, 1 ss vann pr. egg, og masse oppkuttet purre. Topp med ost og stek under lokk til osten er smeltet. Server med grovt brød og smør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå