Gå til innhold

"Verdens beste"

Anbefalte innlegg

Gjest Kakebaker
Skrevet

I morgen skal jeg ha et ganske stort selskap. Jeg har bestemt meg for å lage "verdens beste" som en av kakesortene.I den forbindelse lurer jeg på noe.

Når jeg lager kremen til kaka blir jeg aldri helt fornøyd, jeg syns ikke den blir så stiv som ønsket. Jeg har forsøkt å blande vaniljekrem fra både pose og ferdig kartong med pisket kremfløte.

For en tid tilbake fikk jeg den servert med vaniljekrem og pisket krem uten at disse var blandet. I morgen vurderer jeg å gjøre dette.

Så; er det noen her som har stort hell med den blanda varianten, og som kan dele kunsten med meg?

Og sånn helt på slutten, er den best å lage samme dag som servering, eller dagen før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blander romkrem og vanlig krem. Blir den for løs (har vel egentlig aldri skjedd da jeg blander romkremen i litt etter litt) så er det bare å ha mer krem i. Jeg blander ofte litt romessens i også forresten.

Jeg ville ha laget den idag. Blir god av å få satt seg litt.

Skrevet

Hvis du har en plate gelantin (evt 1 ts gelantinpulver) oppløst i vann i kremen vil den holde seg stivere.

Gjest Gjest kakebaker
Skrevet

Okay, da skal jeg lage den i dag, prøve å blande litt og litt, samt ha i gelatin.

Har ikke turt å lage den til store selskaper tidligere pga konsistensen.

Takk skal dere ha begge to :)

Skrevet

Jeg fikk store problemer med flytende krem da jeg brukte ferdig romkrem blandet med pisket fløte. Etter at jeg begynte å koke romkrem av pulverpose har det ikke vært noe problem.

Skrevet

Hvordan ble kaken?

Gjest Gjest kakebaker
Skrevet

Joda kaka ble god til slutt :)

Forsøkte først å blande litt og litt krem med ferdig vaniljekrem, det ble ingen succe. Den ble for flytende. Så tilsatte jeg gelatin, da ble den klumpete! Det endte opp med at jeg kokte vaniljekrem og blandet den med pisket krem, litt og litt.

Resultatet ble tilfredstillende, og kaka spist

Gjest Gjest
Skrevet

Det er viktig å røre sammen vaniljekremen og pisket fløte, altså ikke vispe med hurtigmikser. Hvis man visper det sammen blir det tynt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...