Rockesola Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Nå er det slik at de som er uføretrygdet får gratis tannlege. Hvis du er 50% uføretrygdet, og 50% i jobb, får du da 50% rabatt på tannlege? Eller noen andre fordeler i det hele tatt? Eller må du rett og slett betale full pris, på lik linje med de som er i 100% stilling..
Bokormen Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Nei, uføretrygdede får ikke tannlegebehandling gratis, men kan søke om støtte til spesifik behandling på sosialkontoret (men det kan forsåvidt alle andre også, men sjansen for å få gjennomslag er liten). Om du har hjemmesykepleie over 3 mndr får du gratis tannlegebehandling dekket av trygden.
Gjest Kona Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Min mann er uføretrygdet 100 % og han får dekket tannlegen 100 %. Trygdekontoret dekker det. Da må han få behandling hos en offentlig tannlege.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Nei, uføretrygdede får ikke tannlegebehandling gratis, men kan søke om støtte til spesifik behandling på sosialkontoret (men det kan forsåvidt alle andre også, men sjansen for å få gjennomslag er liten). Om du har hjemmesykepleie over 3 mndr får du gratis tannlegebehandling dekket av trygden. Jeg fikk for en del år siden dekket over 10 000 av sosialkontoret. Tannlegen begrunnet det med at jeg bl.a. alltid hadde prioritert tannlegebehandling. Sosialkontoret krever normalt billigste behandling, dvs trekke ei tann der du kan. Jeg reddet tennene mine og betaler selv i dag.
Bokormen Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Min mann er uføretrygdet 100 % og han får dekket tannlegen 100 %. Trygdekontoret dekker det. Da må han få behandling hos en offentlig tannlege. Ingen får gratis tannbehandling KUN fordi de er uføretrygdede, men mange som er uføretrygdede får det av andre grunner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå