Gå til innhold

Sosialstønad og individstønad!?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lottis_*
Skrevet

får man begge deler samtidig? har allerede fått sosialstønad, men så har jeg skreve kravskjema om individstønad for nav kurs. gikk liksom ut ifra at jeg fikk det så har kanskje gått på en blunder med å bruke for mye penger, har enda ikke fått noe penger opp på nav sine sider.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis reglene er som de var for noen år siden, så får du individstønad om du deltar på arbeidstiltak eller kurs, men da kan sosialkontoret avkorte sin stønad, sånn at den totale inntekten ikke overstiger beløpet du har vedtak på fra sosialkontoret.

Gjest Gjest_lottis_*
Skrevet
Hvis reglene er som de var for noen år siden, så får du individstønad om du deltar på arbeidstiltak eller kurs, men da kan sosialkontoret avkorte sin stønad, sånn at den totale inntekten ikke overstiger beløpet du har vedtak på fra sosialkontoret.

Oki, det jeg tenkte på var at jeg blir uansett å få den individstønaden? Fordi jeg har overbrukt pengene fra sosialkontoret.. så der problemet ligger, så lenge jeg får den individstønaden er alt bra.

Skrevet

Hva er individstønad? :klø:

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fått ett vedtak om økonomisk sosialhjelp basert på ingen inntekt, og du får individstønad etter dette vedtaket er fattet, er det helt ok.

Hvis du visste at du ville få individstønad når du søkte øk sosialhjelp men ikke opplyste om det, er det ikke ok. Men antagelig er du i en situasjon hvor det er lite sannsynlig at NAV ønsker å redusere bidraget ditt eller på andre måter avkorte det.

Individstønad er forklart her: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/St%C3%B8nader+ved+tiltak

Anonym poster: 5ba942770a1a0261a7cf9a4184fb9d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...