Gå til innhold

Aktiviteter

Gjest Gjest_Tinkerbell_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tinkerbell_*
Skrevet

Hei! Jeg er stemor til en gutt på 2 og 1/2 år. Og jeg føler at når vi har han her annenhver helg (har han ikke på overnatting), så flyr han rundt å leker og har det gøy, men for det meste BARE inne. Jeg hadde satt pris på om dere hadde hatt noen forslag på ting å gjøre som er morsomme i denne alderen, som gjør at vi kommer oss ut av leiligheten? Faren hans er lat, og det samme er moren. De sitter ALLTID inne. Gutten blir veldig ofte bare plantet foran TV'en. Dessuten har han veldig lite kontakt med andre barn, ut fra det jeg vet. Mor nekter jo å ha han i barnehage, for da mister hun stønaden sin....

Setter stor pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å ta han med til steder det er andre barn, feks lekeplasser, parker, lekeland(muligens han er for liten til dette), kjenner du andre som har barn kan dere avtale en "playdate". Eller ta han med ut i skogen på tur og grill pølser, kjøp formingsmateriell og tegn, mal e.l med han inne hvis dere ikke vil ut.

Skrevet

2,5 åringer kan man finne på masse med, og de er veldig takknemmelige å ha med seg siden de er i oppdageralderen.

Hvor bor dere? Det trengs ikke annet enn en lekeplass / skog eller et sted med noen sølepytter.

Hva med biblioteket? De barna som jeg kjenner, som alle sammen er +/- 2 år gamle, elsker bøker.

Svømmehallen er alltid en kjempe suksess, i hvertfall hvis det finnes barnebasseng. Og når sommeren kommer er en badebalje/ oppblåsbart badebasseng en kjempe suksess (alt med vann er gøy!)

Eller liker mange på den aldren å hjelpe til på kjøkkenet. bake kake sammen? Bake boller?

plastelina er kjempe populært her, hvis vi skal gjøre noe inne.

Ellers elsker de selvsagt hoppeborger, sklier etc - og det finner man på steder som child planet, hoppe loppe land etc ( oslo). Hvis du bor i nærheten av en gård med dyr hvor man kan dra på besøk så er det også veldig populært.

Min toåring blir en helt annen gutt hvis han får minst en tur ut og røre seg i løpet av dagen. Han er ikke morsom å ha med å gjøre hvis han av en eller annen grunn må være inne hele dagen. Men det er uten tvil mest morsomt hvis det også er andre barn på samme størrelse med, og de finner man gjerne på lekeplasser.

tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...