Ce'Nedra Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Tispa vår fødte 10 valper i går (to var døde). Hun virker sprek og i god form. Har prøvd å lete litt rundt på nettet, men ikke funnet noe. Når er det greit at hun begynner å gå litt forsiktige turer igjen?
lille kylling Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 de første 14 dagene skal hun bare luftes for å gå inn til valpene igjen. mener det var det vi fikk beskjed om da vi fikk valper for snart 3 år siden. synd med de to valpene. :gråte: er litt usikker men hvis du ikke har fått svar eller funnet det ut selv så kan jeg høre om det hos noen jeg kjenner.han kan hund. lykke til med resten av krabatene
Ce'Nedra Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2008 Takk for svar! Det høres jo logisk ut det du sier, så da holder jeg meg til det om jeg ikke finner ut noe annet. Det står jo så mye om fødsel og valper rundt i bøker og på nettet, men tispa står det dessverre lite om, synes jeg.
lille kylling Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 nei det står utrolig lite om akuratt det evne. det skal jeg være enig med. mener også og huske at hun var lenger ute da hun ville være litt for seg selv. vår gikk nesten ikke ut av rommet i det hele tatt hun,ikke da hun skulle luftes heller. men fikk luftet henne men den som sprang inn fortere enn lynet var henne. men det var en fin tid med valper.
NovaFlare Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Med mennesker skal man vel ta det pent en stund etter fødsel, pga et eller annet med at livmora skal trekke seg sammen igjen, eller er jeg helt på jordet nå? Jeg ville bare luftet henne pent for å gjøre fra seg og så inn igjen, valpene skal jo ha mora der mest mulig uansett
Ce'Nedra Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2008 Ja, hun er kjapp inn igjen.. hehe.. Er bare litt redd hun ikke skal få gjort fra seg ordentlig slik at hun får forstoppelse eller noe.. Hun pleier jo stort sett å trenge en liten tur for å få til det. Men jeg får bare følge litt med på det, så ser jeg om en minitur trengs
Frey Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Se an tispa. Når hun begynner å la valpene styre litt for seg selv uten at hun må passe på dem 100% av tiden kan man ta små turer. Så utvide etterhvert som valpene blir mer selvstendige.
lolita90 Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Se an tispa. Når hun begynner å la valpene styre litt for seg selv uten at hun må passe på dem 100% av tiden kan man ta små turer. Så utvide etterhvert som valpene blir mer selvstendige. signerer denne... du kan jo spørre oppretteren til tispa di hvis du er i tvil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå