Leanne Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 I stua har vi panel, den er blitt gul og man ser merker etter hvor det har hengt blider... Vi skal selge huset, og lurer litt på om vi skal male stua før vi legger den ut for salg... Vi har ikke tid til å gjøre dette selv, men er en bedrift som vil gjøre dette for oss for 14 000... Jeg lurer litt på om huset vil bli lettere å selge hvis vi maler det, og om det er verdt å bruke så mye penger på det... Hva ville dere gjort?? Huset er fint ellers med nytt bad, nytt vaskerom, ny garasje, nytt tak og takrenner og pusset opp soverommene.....
Ciara Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Det hørtes veldig mye ut å betale 14000 for å få malt stua. Når det er sagt ville jeg absolutt malt, ja. Sikker på at dere ikke har tid selv? Det behøver ikke å ta så mye tid.
Leanne Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2008 det er visst kvistlakkingen som tar veldig lang tid.... Og så vil de grunne to ganger for å skule kvistene og så male...så det er mange prosesser.... Vurderer litt det med å bruke interiør beis med en lys farge i stedet, for da må man jo ikke kvistlakke eller grunne... Har brukt interiørbeis tidligere men bare på ny panel.. Vet ikke hvordan det blir å beise når panelen er gammel og det allerede finnes sånne lyse firkanter på veggen etter bildene som har hengt der.... Noen som har erfaringer med det??
IloveNY Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 I all verden! 14 000 kr for å male en stue?? Det er virkelig alt for mye! Du kan ikke ansette noen nabogutter som vil tjene litt? Men jeg ville ha fått malt stua ja, noe av det styggeste jeg vet er ubehandlet panel... Og det er mange som er enig med meg der! Folk har mye lettere for å forestille seg å bo i et hus som er pent og nøytralt dekorert på visning.
Pasha Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 jeg ville ha malt stua ja. men ikke betalt 14000 kr for det.. for såå lang tid tar det ikke. og det finnes forresten grunning med kvistlakk i, så sparer du enda litt tid. (vet ikke hvor god den er da..)
Gjest Pupsilure Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Jeg ville også malt ja. Har akkurat kjøpt en leilighet der det ene rommet er kledd med panel. Det skal males med en gang!
lulle Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Og har du gulnet panel tak vlle jeg malt dette også. Ellers enig med de andre her. Prøv å få malt. Det vil være et stort pluss.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Nå er det en skikkelig drittjobb å male panel da. Kvistlakk x 2. Må pusse over. Kronglete å male. Vi brukte oljemaling da vi malte. Skulle tro at en boligkjøper klarer å se mulighetene. Samtidig så vet de nok hvor mye jobb det er med å male. Skal du male før salg så sørg for at det er ordentlig og pent. Tror nok at det kan hjelpe på salget. Da jeg var på boligjakt så skygget jeg unna der det var glassfiberstrie. Rett og slett fordi jeg visste hvor mye jobb det var med å få det bort.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 Jeg synes faktisk ikke at 14 000,- høres så mye ut. Det er dyrt med håndverkere, og det å male panel er mye arbeid, og tidkrevende. Du sier jo ikke hvor stor stuen din er, men dersom det er litt størrelse på den, går det fort mye tid. Jeg har malt mye panel selv der som vi flyttet inn, og skal du få det fint, kreves det ordentlig arbeid. Jeg ville ikke brukt ungdommer, da hadde jeg heller latt være, så kan de som flytter inn ordne det selv. Dårlige malejobber er ikke bra. Jeg tror at det er lettere å "få lyst" på boligen hvis den er nymalt og fin, men for min egen del så spiller ikke det så mye rolle, for jeg ser mulighetene selv. Så mitt råd er å la være, eller hvis det er vanskelig å selge der du bor, så kanskje det er lurt å gjøre det for å bli mest mulig attraktiv.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Tja - her her det vel bare å male i vei - at det etter en tid vil bli fullt av brune flekker pga manglende kvistlakk er vel ikke ditt problem... Du bor jo ikke der lenger. Dette er den kjipe varianten, men ærlig talt så tar ikke kvistlakken så lang tid. Mal det selv, eller sett det bort - jeg tror nok at du får rimelig god avkastning på de 14.000,- hvis du investerer i å få det malt. Lykke til med salget
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Mal den lys! Gjør mye bedre inntrykk på visning dessuten er mange opptatt av å kunne flytte rett inn nå til dags (travle hverdager). Panel stjeler jo også mye lys og en stue med gul panel er ikke akkurat lyst og lett og moderne...
Tusenfryd Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 I et vanskelig marked som det er nå - uten tvil må slikt males.
Leanne Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. mars 2008 i kveld skal det vaskes og kvistlakkes i stua.. så får vi male selv i løpet av fri dagene.... Ser ikke helt frem til jobben, men håper vi får igjen masse for huset når vi selger :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå