mustapippuri Skrevet 24. mars 2008 #101 Skrevet 24. mars 2008 Såvidt jeg vet eier jo rema reitan masse andre butikker enn bare Rema 1000 også! Bunnpris og 7/11 osv osv... men det er jo uansett lite vits i å ha 2 butikker med samme eier rett ved hverandre. He he, kan ikke være mye morsomt i å utkonkurrere seg selv :klø: Reitan eier ikke Bunnpris, men Narvesen, Rema og 7/11. Hurra for flere Remabutikker, jeg synes de er kjedelige.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #102 Skrevet 24. mars 2008 Dette er jo forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig, forferdelig trist!! Noen som vet hvor vi kan legge ned en krans, eller kanskje en pakke billig vaskepulver??
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #103 Skrevet 24. mars 2008 En kjede er enn annen lik, bortsett fra enkelte unntak. "Same same, but different" mener du.... Eller alt er likt, bortset fra det som er ulikt? Mer innlysende og opplysende presis beskrivelse skal en lete lenge etter:-)
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #104 Skrevet 24. mars 2008 Vet selvfølgelig ikke hvilken "vanlige norske produkter" du spiser. Men min erfaring er bl.a.: Priors kyllingfileter må krydres kraftig for å fjerne den ekle smaken av fisk '(kyllingene blir foret på fiskemel), Fjordland pasta er gummi, Salami fra Gilde orker jeg ikke å beskrive. Kokt skinke fra samme produsent smaker saltvann. Og mange norske produsenter bruker omdiskutert "smaksforsterker" helt ukritisk, selv om dette er forbudt i mange land - og det forbudet kommer til å øke i omfang. Det stemmer det er mye dritt i norsk mat, alle bør se filmen Smaken av hund, her får en litt perspektiv på hva slags dritt vi spiser. Landbruket i Norge er fredet og vi forledes til å tro at norske landbruksprodukter er sunnere en andre lands.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #105 Skrevet 24. mars 2008 Stakkars Lidl, snufs. Sviktet av sine egne, frperne, som klamrer seg til enhver kjedebutikk som selger Grandiosa. Ingen, og jeg mener INGEN, surrogatpizzaer kan erstatte den ene rene smaken av grandiosa-gøfs, og derfor trekker Lidl seg nå ut av Norge. Det er ikke bare bare å skulle krafse til seg en bit av nasjonal-grandiosaen!
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #106 Skrevet 4. april 2008 Som Lidl-ansatt (snart Rema-ansatt) er du ikke redd for framtiden? Jeg hørte Rema-sjefen si at ingen skulle miste jobben. Men jeg nekter å tro at han snakker sant. Flere steder i landet ligger det en remabutikk på den ene siden av veien og en lidl-butikk på den andre. Jeg tror ikke Rema kommer til å ha to butikker like inntil hverandre nei..... Andre steder har Lidl satset på å ha butikker i et industriområde. Nei, jeg tror ikke Rema kan drives fra et industriområde, fordi rema bare er en ordinær daglighandel. Lidl har iallfall lokketilbud som gjør at det er interessant å oppsøke dem på tross av at de ligger på et industriområde. Jeg tenker nå mitt, og tviler på at rema kommer til å opprettholde femti butikker. Maskot har visst rett: http://e24.no/naeringsliv/article2348077.ece
^me^ Skrevet 5. april 2008 #107 Skrevet 5. april 2008 egentlig er det faktisk bare et par lidl butikker i norge som skal legges ned. og de som jobber i de butikkene blir bare overført til en annen rema butikk. alt som står i avisene er ikke nødvendigvis sant..husk det. rema overtar lidl i mai en gang, vi har ikke fått noe dato enda.. lidl butikkene kommer til og fortsette med og få varer inn til siste slutt, så dere har fremdeles litt tid til og hamstre:)
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #109 Skrevet 5. april 2008 egentlig er det faktisk bare et par lidl butikker i norge som skal legges ned. og de som jobber i de butikkene blir bare overført til en annen rema butikk.alt som står i avisene er ikke nødvendigvis sant..husk det. rema overtar lidl i mai en gang, vi har ikke fått noe dato enda.. lidl butikkene kommer til og fortsette med og få varer inn til siste slutt, så dere har fremdeles litt tid til og hamstre:) Er det dette de har fortalt dere? Du forstår at det ikke er mulgi å drive to remabutikker rett ved siden av hverandre? Alle Lidsbutikkene som ligger kloss inntil en rema-butikk, kommer til å bli nedlagt.
^me^ Skrevet 6. april 2008 #110 Skrevet 6. april 2008 salgssjefen i lidl sa ijallefall at det var bullshit det som sto i den artikkelen..?
Transe Skrevet 9. april 2008 #111 Skrevet 9. april 2008 Vil gjerne ha større vareutvalg, men ikke av det mølet Lidl solgte. Jeg krever kvalitet og det finns ikke i lavpriskjeder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå