Gjest gjest:/ Skrevet 16. mars 2008 #61 Skrevet 16. mars 2008 :gråte: Da forsvinner jo favorittsjokoladepuddingen min . JAA! og youghurten, og fruktmelka. og den ordentlige sjokoladen! det er ikke så lett å finne ordentlig sjokolade med vanilje(istede for vanillin) og en ting til som jeg ikke husker. hmm, jeg trodde lidl ikke gjorde det så værst i norge??
Søs Skrevet 16. mars 2008 #62 Skrevet 16. mars 2008 Det eneste som er okei på Lidel er dopapir og fjelløl...
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #63 Skrevet 16. mars 2008 Det eneste som er okei på Lidel er dopapir og fjelløl... Det vet du vel rett og slett ingenting om, for jeg betviler sterkt at du har vært gjennom hele vareutvalget.
Eplekake Skrevet 16. mars 2008 #64 Skrevet 16. mars 2008 jeg kommer til å lidl, spinatpizza, sjokoladen, fruktyoghurt, rundstykkene, julemarsipan, store glass oliven til en billig penge
Gjest Bolledeig Skrevet 16. mars 2008 #65 Skrevet 16. mars 2008 Jaja, det var vel bare et tidsspørsmål før dette kom til å skje. Handlet aldri på Lidl selv, men det hadde enkelt og greit med geografisk plassering å gjøre. Heller en Lidl og en Rema 1000 enn to Rema 1000. Men det er nå uansett det samme triste vareutvalget i alle norske butikker (med hederlige unntak), så om det heter kiwi, rimi, rema, bunnpris eller prix blir liksom mye det samme. Ikke så rart det gikk som det gikk, når Lidl ble frontet som alt som var galt med europeisk storkapitalisme da de etablerte seg.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #66 Skrevet 16. mars 2008 Ikke så rart det gikk som det gikk, når Lidl ble frontet som alt som var galt med europeisk storkapitalisme da de etablerte seg. Nå er jo ikke dette fantasi heller da. Lidl har hatt en helt forkastelig personalpolitikk i andre land i Europa. Heldigvis ser det ut til at det ikke har vært sånn i Norge, men når man opparbeider seg et slikt rykte kan man ikke regne med at folk ser bort fra hvordan det har vært i andre land når de etablerer seg her.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #67 Skrevet 16. mars 2008 he he du må ha et kjedelig liv!!! dersom du ikke prøver det selv vil du jo aldri finne ut om kvaliteten er så dårlig som de sier og varene er så håpløse som enkelte tydeligvis mener.... Jeg er som sagt velig fornøyd med mye av det jeg har kjøpt på lidl, men det hadde jeg aldri funnet ut dersom jeg ikke hadde tatt turen innom.... Syns du har misset poenget litt... Poenget er liksom at jeg aldri stikker innom fordi Lidl har opparbeidet seg et forferdelig rykte samt at jeg ikke ser noen grunn til å oppsøke den for å finne ut av om det stemmer eller ikke. Hvorfor skulle jeg det? Det er nok av andre og jeg bruker de. Føler ikke jeg går glipp av noe eller har det spesielt kjedelig fordi jeg ikke har giddet å oppsøke Lidl. Interessant at du mener at man er et spennende menneske om man tar seg bryet å undersøke Lidl.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #68 Skrevet 16. mars 2008 Jeg er nok en av de som syntes det er ganske upraktisk (hvertfall når man handler alene) å lempe først mange varer oppi vogna, gå til kassa, lempe ting oppå båndet, desperat kaste ting oppi vogna når det kommer ned, betale, skyndte seg å kaste oppi de siste varene, gå til pakkedisken, pakke alt opp igjen og så putte det ned i poser. Høres skikkelig tungvint ut!!!! No wonder det går dårlig for dem.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 17. mars 2008 #70 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har handlet på Lidl av og til, og syntes det var spennende å prøve nye produkter. Det jeg imidlertid ikke likte og som har gjort at jeg ikke gidder å handle der så ofte er at det er mulig å gjøre unna all handelen der. Jeg måtte alltid innom en butikk til og handle resten av det jeg skulle ha, og det gidder jeg ikke. Da handler jeg heller på butikken hos meg hvor jeg får alt. Mulig det er variasjoner blandt Lidl-butikkene på dette området, men hos oss er det sånn. Og det systemet med å måke alt i full fart nedi handlevognen igjen.......... merkelig.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 17. mars 2008 #71 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har handlet på Lidl av og til, og syntes det var spennende å prøve nye produkter. Det jeg imidlertid ikke likte og som har gjort at jeg ikke gidder å handle der så ofte er at det ikke er mulig å gjøre unna all handelen der. Jeg måtte alltid innom en butikk til og handle resten av det jeg skulle ha, og det gidder jeg ikke. Da handler jeg heller på butikken hos meg hvor jeg får alt. Mulig det er variasjoner blandt Lidl-butikkene på dette området, men hos oss er det sånn. Og det systemet med å måke alt i full fart nedi handlevognen igjen.......... merkelig. Korrigert av meg selv, det manglet et vesentlig ikke i teksten.
Villa2000 Skrevet 17. mars 2008 #72 Skrevet 17. mars 2008 Jeg gledet meg skikkelig til Lidl skulle komme her i Stavanger, og jeg og fatteren var ikke sen om å få på oss skoa etter at dem hadde åpnet for å la oss begeistre av tyske gode varer. Vi var der en gang og aldri mer. Makan til butikk skal man lete lenge etter, og jeg var langt fra fornøyd med en del av varene som jeg kjøpte der. Nå kjøpte jeg ikke toalettpapir da så det er mulig at det var bra ihh til tidligere utsagn
Ephemera Skrevet 17. mars 2008 #74 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har pleid å kjøpe kun èn ting på Lidl: 2 liters-flasker med Quelle kullsyrevann med sitronsmak! Det er knallgodt, myyyye bedre enn Farris. Det er ingen krise - det er verre ting som kunne skjedd - men jeg kommer til å savne det veldig! Jeg må difinitivt ut og hamstre - tror vi må ta både min bil og sambos bil Noen som vet når Lidl opphører?
Gjest Bolledeig Skrevet 17. mars 2008 #75 Skrevet 17. mars 2008 Nå er jo ikke dette fantasi heller da. Lidl har hatt en helt forkastelig personalpolitikk i andre land i Europa. Heldigvis ser det ut til at det ikke har vært sånn i Norge, men når man opparbeider seg et slikt rykte kan man ikke regne med at folk ser bort fra hvordan det har vært i andre land når de etablerer seg her. Med den logikken skulle man ikke tro at Mc Donalds, Burger King, og liknende kjeder ikke skulle overlevd i Norge heller Poenget er jo at Lidl ble fremstilt som alt som var galt med de farlige store kjedene, som sikkert ikke gjorde at Reitan eller Hagen gråt seg i søvn om natten =D Men man skal aldri undervurdere vanedyret.
Cilla Skrevet 17. mars 2008 #76 Skrevet 17. mars 2008 Noen som vet når Lidl opphører? Lurer jeg og på. Har et par ting jeg bruker å kjøpe der, så nå må jeg hamstre
Gjest Robina Skrevet 17. mars 2008 #77 Skrevet 17. mars 2008 Ja, ja, takk for alt. Eller, det var jo ikke så ofte jeg gikk over dørterskelen der akkurat.
Gjest Raptuza Skrevet 17. mars 2008 #78 Skrevet 17. mars 2008 Eg syns dei hadde dårleg utval. Hjelper ikkje å ha 15 forskjellige typar te når det manglar utvalget av vanleg kvardagsmat/daglegvarer. Kjem nok ikkje til å savna dei så veldig....
eriksen Skrevet 18. mars 2008 #80 Skrevet 18. mars 2008 Jeg ble både sint og lei meg da jeg leste om dette. Siden Lidl kom til Oslo har jeg vært innom butikken på Grønland 2-3 ganger i uka, og kommer til å fortsette med det til de stenger. Har kun handlet fra deres eget sortiment, men ikke bare tyske produkter, men også norske kjøttprodukter f.eks karbonadedeig av merket Gullgryten (som forresten er produsert av Fatland, de samme som produserer for Slakter'n og Skjeggerød!) og kyllingkjøtt fra Norkylling (den samme kyllingen som Den Stolte Hane sin forresten!) - pålegg med over 90 % kjøtt, fantastiske smøreoster (bl.a. flere gode magre ostetyper), store flasker med flytende kunstig søtningsmiddel, husholdningsartikler, iskrem, m.m.... Hvis Rema skal klare å erstatte noe av dette må de virkelig booste opp vareutvalget sitt, og fokusere mye på produktutvikling og billigere frukt og grønnsaker. Det er usikkert når Lidl legger ned, for først må Konkurransetilsynet godkjenne kjøpet. Håper det tar laang tid!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå