Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sliter med å bli kvitt tørrhetsrynker på selve leppene. Selv om jeg smører mer eller mindre konstant, så får jeg ikke den glatte trutmunnen jeg ønsker meg. Jeg føler jeg har prøvd det meste fra helsekostprodukter, via apotek og til dyrere parfymeriprodukter.

Så, heeelp...anyone?? Jeg tar i mot alt fra kjerringråd til tips om vidunderprodukter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dermalogica Hydrating Booster har hjulpet meg å bli kvitt tørre linjer i panna. Info om Dermalogica boostere finner du her Den er litt dyr, men veldig drøy, men jeg er litt usikker på hvordan den er i forhold til tørre lepper.

Ellers syns jeg som daglig leppomade at Lavera fra helsekosten er best, den er mineralolje-fri og koster ikke mer enn 30-40kr.

Skrevet

Det som funker best for meg er rett og slett å skrubbe leppene med en ordentlig våt frottéklut, for så å smøre med vaselin. Når det er skikkelig ille gjør jeg det to ganger etter hverandre, leppene blir glatte og fine :) Jeg har alltid med meg ein liten vaselin-boks i veska slik at jeg kan smøre leppene på nytt etter at jeg har spist eller lignende.

Ellers kan jeg anbefale Mentholatumsalven en får kjøpt på apoteket, den bruker jeg på alt fra såre lepper, eksem, insektsstikk osv.

Skrevet

Dr. Hauschka lypsyl. Gjør underverker for leppene:)

Skrevet

Kjæresten min tar honning på leppene sine og har det på over natten.

Skrevet

Leppene mine har aldri vært så myke som etter at jeg begynte å bruke Blistex MediPlus (mørkeblå krukke) :hjerter_rundt:

Gjest *Mim*
Skrevet

Elizabeth Arden's eight hour cream.

Skrevet (endret)

Hold deg unna produkter med mineralolje. Produkter med bivoks er bra :) Du kan jo også forsøke å holde deg unna leppepomader med lanolin i en stund også. Mange reagerer på det, og får ytterligere tørre lepper.

Tips: Jäson leppepomade. Denne var jeg superfornøyd med, men har dessverre ikke funnet den igjen.

Endret av Ce'Nedra
Skrevet
Dr. Hauschka lypsyl. Gjør underverker for leppene:)

Ikke for mine... Jeg er sår på leppene fordi jeg er forkjølet, men denne synes jeg faktisk nesten gjør vondt verre. (Mulig det er lanolinen jeg tåler dårlig...). Den lebepomaden jeg er mest fornøyd med er den fra Avène som fås kjøpt på apoteket.

Skrevet

Weleda Everon, fås kjøpt på helsekost.

Skrevet

Purelan som er til såre brystvorter funker kjempebra på tørre lepper. Fåes kjøpt på apoteket og er ikke dyr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...