Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

HEi! :)

jeg er egentlig ganske så fornøyd med kroppen min, men skal til barcelona om en måned og vil gjerne se best mulig ut! (har litt bikiniangst) :sjenert:

Har veldig lyst å bare gå ned en tre kilo så jeg får kvittet meg med det ekstra nede på magen.. Spiser sunt og trener mye, men dete går rett og slett ikke vekk!

har hørt at pulver eller barer kan gjøre at man går raskt ned et par kilo? Er det noen med erfaringer med disse? gjerne nevne hvilke man kan bruke?

Er klar over at man ligger på seg igjen etter man slutter med disse diettene og det gjør ikke så mye, men man legger vel ikke på seg mer enn før man begynte??

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Jo det er det fullt mulig at du gjør. Det er en grunn til at det er et uttrykk som heter "å slanke seg feit". Du legger gjerne på deg alt + litt til.

Skrevet
Jo det er det fullt mulig at du gjør. Det er en grunn til at det er et uttrykk som heter "å slanke seg feit". Du legger gjerne på deg alt + litt til.

Det er fullt mulig å droppen del kg raskt, men det er sjeldent å anbefale. Man kan få en vanvittig appetitt etter dietten, og kan lett spise seg opp en hel del flere kg.

Vet man derimot at man har viljestyrke til å holde seg til gode spisevaner etter en hard diett, så er det jo lov å prøve.

En av de beste metodene for å miste en del kg raskt er å følge en PSMF (proteinsparende modifisert faste) diett.

En dag på PSMF kan se slik ut:

Frokost:

En omelett av 2 hele egg og 4 eggehviter, med brokkolitopper og en tomat.

En kopp kaffe/grønn te eller grønn te tilskudd

Lunsj:

Stor salat med en kyllingfilet

En kopp kaffe/grønn te eller grønn te tilskudd

Middag:

Wok med 150 gram svinefilet

En kopp kaffe / grønn te eller grønn te tilskudd

Kvelds:

en boks mager kesam med fun light

1 ss sel/fiskeolje

Denne kan følges 5-6 dager, etterfulgt av en dag hvor man spiser en del mer karbohydrater, for så å gå på diett igjen.

Trening til denne dietten bør være av liten mengde og lav intensitet. Man kan trene vekter ett par ganger i uka, men aldri til utmattelse. Bruk tiden til å gå en del turer i litt tempo.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg bare svarte på spørsmålet hennes jeg, om man kun ville gå opp de "gamle" kiloene om man gikk opp igjen. Og det gjør man gjerne ikke ;) PSMF er ellers genial til å shave av et par kilo

Skrevet
Jeg bare svarte på spørsmålet hennes jeg, om man kun ville gå opp de "gamle" kiloene om man gikk opp igjen. Og det gjør man gjerne ikke ;) PSMF er ellers genial til å shave av et par kilo

Beklager, svaret var egentlig ikke ment mot ditt innlegg, jeg er bare litt uvant med forumet og trykker på feil svarknapp :)

Gjest Gjest
Skrevet

takk for svar, men må innrømme at det du nevnte er noe som ikke lar seg gjennom føre da jeg vet at jeg er for lat til det hehe.. tenkte mer på shaker eller barer? erfaringer noen?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Shaker og barer funker helt fint det, men det er ganske slitsomt å bare spise ting med sjokoladesmak hele dagen, selv om det høres fantastisk ut =D Men for all del, du havner jo i kaloriunderskudd og går ned av det også!

NOKA-shakene er de eneste jeg har prøvd (brukte dem som alternativ til bossmat i eksamensperioden) og de smaker godt og inneholder de næringsstoffene man trenger. Ikke spesielt dyrt heller.

Gjest Gjest
Skrevet
Shaker og barer funker helt fint det, men det er ganske slitsomt å bare spise ting med sjokoladesmak hele dagen, selv om det høres fantastisk ut =D Men for all del, du havner jo i kaloriunderskudd og går ned av det også!

NOKA-shakene er de eneste jeg har prøvd (brukte dem som alternativ til bossmat i eksamensperioden) og de smaker godt og inneholder de næringsstoffene man trenger. Ikke spesielt dyrt heller.

å så bra :) men er de slik at man bare skal drikke shaker og ikke spise vanlig mat? går det an å gjøre en kombinasjon eller havner man i overvekt med kalorier da?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det spørs jo helt hva du spiser det ;) Shakene gjør jo ikke noe magisk, de har jo bare lite kalorier. Det finner man fint ut med litt enkel kaloritelling.

Skrevet
Åja :) men hva er PSMF? hehe

Det er en lavkaloridiett bestående kun av proteiner, det man trenger av fettsyrer for å fungere skikkelig , og grønnsaker. Veldig effektiv for raskt fettap.

Gjest Gjest
Skrevet

Å ja :) dette skal jeg prøve.. får heller ta meg sammen etterpå slik at jeg ikke går mer opp hvertfall! spennende :)

• 3 uker senere...
Gjest vegetarianer
Skrevet

Hva om man ikke spiser verken kylling eller svin? Hva erstatter man PSMF ingridiensene med??

Skrevet
Hva om man ikke spiser verken kylling eller svin? Hva erstatter man PSMF ingridiensene med??

Mager fisk, egg (hovedsakelig eggehviter) , mager kesam, cottage cheese, proteinpulver, karbonadedeig, biff, reker, scampi, krabbe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...