Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Jeg skal lage lunch, og har glemt å ta ut karbonadedeig fra fryseren. Hvor lang tid bruker en pakke på 400 gram til å tine? Må jeg ta den til middag i stedet?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Legg den i kaldt vann, så tiner den raskt. Pass på at pakningen er vanntett først Når den er halvveis tint går det an å begynne å steke den, bare skrap av kjøttet etterhvert som det blir mykt nok.
Kara W Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Legg den i kaldt vann, så tiner den raskt. Pass på at pakningen er vanntett først Hvis man har veldig dårlig tid kan man også legge den i varmt vann, men da må den ikke få ligge for lenge, ettersom bakteriene kan begynne å gro. Lunket vann er det beste når man har et par timer på seg. Når den er halvveis tint går det an å begynne å steke den, bare skrap av kjøttet etterhvert som det blir mykt nok. Men husk å bruke ganske lav varme frem til alt kjøttet er tint. Ellers blir kjøttet veldig ujevnt stekt, og det som lå ytterst er ferdig mens det som var innerst fortsatt er rosa.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Takk for tipsene! Hvor lenge skal den ligge i kaldt vann da? Det ble ikke karbonadedeig til lunch, men så vet jeg det til en annen gang.
H80 Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Takk for tipsene! Hvor lenge skal den ligge i kaldt vann da? Det ble ikke karbonadedeig til lunch, men så vet jeg det til en annen gang. Hvis du har det travelt finnes det en grei måte å gjøre dette på. Først legger du karbonadedeigen i kaldt vann i 15-20 minutter. Så tar du en en kjøttøks eller stor kniv, og deler den opp i skiver. Skivene sprer du godt utover. Da tiner karbonadedeigen mye fortere på grunn av den mangedoblede overflaten. Hvis du klarer å skjære 1 cm tykke skiver, er karbonadedeigen helt tint i løpet av 20-30 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå