Gå til innhold

Anne og Bjørn 5. juli 2003

Liz

Anbefalte innlegg

Da er det 2 måneder igjen til den store dagen - kanskje på tide at jeg begynner med en bryllupsdagbok :)

Er egentlig ganske stressa - er så utrolig mye som gjenstår før alt er i boks..... Er egentlig ganske alene med planleggingen, sambo gidder ikke og foreldrene mine har vært ute og reist i lang tid. Men det går vel bra til slutt :) Gift blir vi uansett.

Får kanskje oppdatere dere litt på hva jeg har gjort og hva som står igjen.

Kjole, slør, sko og smykker er i boks. Brudebuketten og 4 corsager er bestilt. Jeg har fått time til frisør, maniqur og hudpleie. Har bestilt klær til sambo. Kirken og lokalet er bestilt. Menyen er bestemt og bestilt - vi skal ha cateringmat. Forlovere og tostmastere har sagt ja. Vi har organist, prest og solister til kirken. Bryllupstransporten står min onkel for. Fotograf (både proff og amatør) er bestilt, samt en til å filme - dette blir bror til sambo. Bordpynt til middag og kaffe er delvis kjøpt inn - bortsett fra blomstene. Innbydelsene sendte vi ut i februar - har fått svar fra en del allerede. Har begynt å lage bordkort og sanghefter. Kirkeprogrammet er omtrent ferdig. Skjemaene er sendt til kirken. Inn og utgangsmarsj og salmer er bestemt. Vi har spurt familie til pakkeåpning, kakebaking ol. Bryllupskaken er bestilt. Vi skal ha en 4 etg. rosekake. Tror den blir nydelig! Dansingen er under planlegging, skal i tillegg til vals og polynese, ha ulike ringdanser, som polka, rheinlender ol. Hotellnatt er bestilt - det har faktisk sambo gjort!!!!! Ønskelisten er lagt ut på Glassmagasinet, samt på hjemmesiden vår på internett - har laget en egen bryllupsside. Overnatting til gjester er ordnet. Tale og sang til brudgommen er ferdig. Morgengaven er delvis ferdig - fortsatt noe som gjenstår og kjøpe.

Og så det som gjenstår.....

Bestille bryllupsreise. Det har høy-prioritet. Vi har vært så i tvil hvor vi skal dra pga. SARS-utbruddet, men har allikevel bestemt oss for å dra til Fillipinene. Skal være borte i 3 uker - 2 uker i bungalow og 1 uke på båt. Gleder meg!! I dag bestilte jeg time for vaksinasjoner. Innkjøp av vin, annen drikke, snacks og frukt gjenstår. Vi har ikke funnet mange nok servitører til middag/kaffe. Vi har ikke brent musikk på CD. Har fortsatt ikke tatt et eneste minutt solarium...... Undertøy har jeg fortsatt ikke kjøpt.

Hmmm...... har jo faktisk fått gjort en del.

Vel, det var alt for i dag. Kommer tilbake i morgen med videre oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som dagbokskriver og lykke til med den gledelige begivenheten! :D

Jeg syns du er flink jeg. Har jo mye på plass allerede. Det ordner seg helt sikkert. Det jeg fant ut av med min samboer, eller forresten min mann, var at det var mye lettere å få han til å gjøre ting om jeg sa: dette er ditt ansvar og ikke la meg oppi hans løsninger. Da fungerte det mye bedre og han følte seg nyttig han også. Lykke til med resten av planleggingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen Meta! Får prøve å bruke din taktikk jeg også :)

En liten oppdatering hva jeg har gjort i dag....

Prøvetime hos frisøren er i boks - det blir fredag den 13. juni...... bra for meg at jeg ikke er overtroisk :) Jeg har også booket inn samtale med fotografen - det blir på en kafè på Aker Brygge. Kan sikkert bli koselig :)

Skulle jo egentlig bestille bryllupsreise også i dag - men den gang ei...... Nytt bombeatentat på Filippinene i går...... får diskutere det med sambo i kveld.

Det var alt for i dag - kommer sterkere igjen en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lite rapport tidlig på morgenkvisten.....

Nå stresser jeg virkelig med bryllupsreisen. Filippinene er utelukket, da det har oppstått lokal smitte av sars der, og 10 nye er smittet. Så vi har tenkt å satse på Brasil. Har vært i kontakt med et par reisebyråer, men ennå ikke fått noen priser. Regner med at vi må ut med litt mer enn til Filippinene...... og budsjettet er allerede temmelig sprengt.... Har lyst til å tilbringe 12 dager i Fortalez (en badeby på nordkysten), 6 dager i Amazonas og 3 dager i Rio de Janeiro. Tror nok det kan bli deilig :)

Da får jeg stikke, har en travel dag på jobb. Vi skal "kidnappe" sjefen, til overraskelsesbursdag for henne!! Ut på ridetur, så middag og full pakke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare mer og mer fantastisk... har fått et tilbud fra reisebyrå til Brasil. 20 dager - 3 dager i rio, 5 dager i amazonas og 12 dager i fortaleza (badeby). 40600 kr skulle de ha for oss to!!! er ikke akkurat milionærer heller..... Så da blir det vel en hopp-på tur til hellas eller noe sånt.....

Har i tillegg hatt besøk av foreldrene mine hele helga - og alt har gått i bryllup. Er drittlei.....

Og ennå en ting, huset til sambo`s foreldre brant ned til grunnen på lørdag. Så vidt far til sambo kom seg ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite hjertesukk.....

Vi har invitert 75 stk, og 20 av dem har takket nei (fortsatt har ikke alle svart). 38 av 50 inviterte kommer til middagen, og foreløpig 8 som har takket nei til kaffen. Blir veldig lei meg jeg - i alle fall med alle de dårlige undskyldningene de kommer med...... ei venninne som ikke kunne komme fordi hun skal skrive på prosjektet sitt som skal leveres til jul......

Ja, ja, gift blir vi uansett..... så sant presten ikke også bestemmer seg for å takke nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heissann Liz......

huff...det er ganske kjipt at så mange har takket nei. Vi hadde invitert 129 gjester...og 24 har sagt nei. Så vi blir 105 tilsammen med stort og smått. Det ble nesten flere enn vi hadde forventet oss :D

Det du skal tenke på er at de som virkelig bryr seg og er deres nærmeste er de som gjør alt for å komme til deres bryllup. Må si at jeg reagerte litt på hun venninna di som hadde en utrolig unskyldning...men men...

som du sier!!!!DERE BLIR DA GIFT....OG DE SOM BETYR MEST FOR DERE HÅPER JEG DA HAR TAKKET JA :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lykke til da Liz.....og prøve å fokusere på de hyggelige tingene....selv om en kan bli drittlei innimellom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen junibrud03!

En liten oppdatering over de siste dags hendelser. Ser ut til at bryllupsreisen snart er i boks. Har snakket med to reisebyråer som arrengerer turer til Brasil. Han ene skulle prøve å få en 20 dagers reise til Amazonas og Fortaleza til 15000 kr pr. pers. Det skulle vi klare tror jeg. Håper VIRKELIG det går i boks. Ellers har jeg ordnet litt småting - laget ferdig bordkortene, laget bordplan, funnet noen til å dele ut program i kirken og til å være tekstleser i kirken. Har også fått den siste salmen i boks. I dag får jeg notene på solosangene til kirken, så da skal jeg sende dem over til organisten, så han får begynne å øve. Neste steg er servitører, har så langt bare fått tak i to stykker. Trenger 3-4 til.

Det var alt for i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...