Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har bestilt en pakke fra internett, og fordi jeg trenger denne varen i påskeferien, betalte jeg ekstra for ekspressending. Jeg bestilte forrige fredag, og på onsdag så jeg på dhl sine sider at varen er ankommet Norge, og ligger i tollen. Hvordan går man frem når varer sitter fast i tollen? Jeg vet det er mulig å kontakte dem, dra bort dit og fortolle varen der, for så å få den med seg. Men jeg vet ikke hvordan man går frem i denne prosessen. Hvem skal jeg kontakte og hvor er "dit"? Jeg vet at dette er mulig, for søsteren min gjorde det da hun hadde ventet på en vare en måned og ringte for å høre om den var blitt borte. Da lå forøvrig pakken der og ventet på at hun skulle komme og fortolle den, uten at hun var blitt informert om dette! Jeg kan ikke høre med søsteren min hvordan hun gjorde dette, for hun er i utlandet. Noen her som vet?
the Sun Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Ring DHL kundeservice i Norge, de kan helt sikkert svare deg. De hjalp ihvertfall meg bra da jeg ringte med noe tilsvarende i januar.
Gjest Gjest_trulte_* Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Dersom du bor i Oslo er det bare å ta turen bort på tollkontoret på Alnabru (du kan sjekke adressen på posten.no) Jeg drar alltid innom tollkontoret selv så sparer jeg posten for at de skal avkreve meg et ekstra tollgebyr.
Gjest ts Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Genialt! Tusen takk, begge to! Tar turen bort first thing i morgen tidlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå