Gå til innhold

Homofil VS Pedofil

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Tror det sier alt? Skulle det være sjokkerede? Det er jo en selvfølge! Det er jo ikke noe forferdelig å ha en homofil sønn?

Leste du ikke hva jeg skrev? Har hatt homofile venner. Har hatt fordi de er døde av Aids. Jeg bryr meg ikke om mennesker er homofile, heterofile eller bifile. For meg er det mennesket som teller.

Nå svarte jeg på ts sitt spørsmål hvor homofili var satt opp mot pedofili. Jeg kunne jo selvfølgelig ha satt spørsmålstegn til dette fordi det er to vidt forskjellige ting selv om begge er en legning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alt mulig man kan begynne å tenke på k 3 om natta. Noen som forstår hva jeg mener her? :

En som er homofil kan jo ikke noe for det, eller "kurere" seg selv. De tenner på samme kjønn, sånn er det bare. Er det ikke da på samme måte for pedofile? De kan ikke noe for at de tenner på barn vel? Jeg har alltid sett på pedofile som noen ekle griser, men egentlig er det jo synd i dem. At de må leve med seg selv, uten å kunne "kurere" seg hvis de vil. Det må da være mange pedofile som ikke gjør noe mot barn fordi de ikke vil skade barn, selv om de tenner på dem. På samme måte som de fleste heterofile ikke voldtar? Så trenger egentlig en pedofil være en ond ekkel gris?

:klø:

Skjønner ikke helt hvorfor du bruker sammenligningen pedofile kontra homofile for å få fram budskapet, du kunne jo like gjerne brukt pedofile kontra heterofile? Jeg ser liksom ikke helt hvorfor en homofil skulle ha noe behov for å "kurere seg", mens jeg ser mange grunner for hvorfor en pedofil skulle ha behov for en "kur"...

Er ellers enig med deg, jeg tror heller ikke at noen ønsker å være annerledes (les: pedofile), og så lenge en pedofil holder seg langt fra å misbruke barn på noen som helst måte, så er det vel ikke straffbart å ha slike tanker og følelser.

Jeg tror dessverre at mange pedofile vikler seg inn i et tankesett der de rasjonaliserer det de gjør/har lytst til å gjøre, de overbeviser seg selv om at de ikke gjør barna noe vondt, at barna liker det, at barna ikke tar skade av det, osv.

Og det med å "kurere seg selv": Selv om en pedofil kanskje ikke kan kurere seg, så kan han oppsøke hjelp, og han kan la være å leve ut sine lyster, han kan velge sine handlinger og la være å skade andre. For jeg tror at alle pedofile innerst inne vet at det de gjør/ønsker å gjøre er fryktelig skadelig og krenkende på barna. Voksne mennesker som har slike ønsker og som lever det ut har jeg veldig vanskelig for å ha medlidenhet med, selv om jeg skjønner at de må ha det veldig vanskelig og tungt.

Skrevet

Jeg forstår godt hvor ts vil hen, men det blir litt søkt likevel... Hmm.

Men, ja, jeg tror det finnes "snille" pedofile, dvs at de holder seg til tankene. Likevel synes jeg at bare det å ha disse tankene blir så skrudd. Og fryktelig ekkelt. Klarer ikke å grave inni meg etter noe særlig empati, dessverre, jeg synes bare det er helt... Sykt. Og det synes sikkert mange pedofile selv også.

Klarer ikke helt å trekke homofili inn i dette, men nå antar jeg uansett at overskriften ble litt uheldig, og at det egentlig bare dreier seg om pedofili?

Skrevet

At det finnes pedofile som vanligvis er snille, greie og hyggelige, er det vel liten tvil om. Mange pedofile overgripere er gode støttespillere og/eller omsorgspersoner for barna de forgriper seg på, noe som neppe er med på å gjøre det enklere for barnet... Og det er jo ikke slik at man kan se på noen at de er pedofile eller overgripere. Mange av dem er helt vanlige, hyggelige mennesker som ingen ville tro noe vondt om.

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet
Det må da være mange pedofile som ikke gjør noe mot barn fordi de ikke vil skade barn, selv om de tenner på dem. På samme måte som de fleste heterofile ikke voldtar? Så trenger egentlig en pedofil være en ond ekkel gris?

Jeg har tidligere svart deg i denne tråden om den store forskjellen på homofili og pedofili.(ikke sammenlignbart)

Også da var svaret på siterte spørsmål som er NEI!

Pedofili er noe som er blitt diskutert på KG utrolig ofte.

Husker det var en som var pedofil som skrev på en aktuel tråd på KG, som gjordet intrykk på meg!

Han var Pedofil, men levde ikke ut dette da han visste at det var feil!

Innlegg 71 bør du lese så får du tanker fra en pedofil som ikke lever ut sine "lyster"

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;#entry4939633

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes veldig mange pedofile som ikke lever ut sine fantsier ja det er klart. På samme måte fnnes deg ogs mange pedofile som utvikler seg til å ikke være pedofile lenger, og få et normalt voksent tenningsmønster. På denne måten skiller også pedofili seg fra homofili. I mange tilfeller (jeg skal ikke uttale meg om alle, for jeg har absoludt ikke nok kunnskap til det) så er ikke pedofili BARE en legning, men det ligger my i tankemønsteret og personligheten som forklarer deres tenningsmønster. Jeg hevder at pedofili i stor grad er et tenningsmønster og ikke en legning. Sine tenningsmønstere kan man likevel ikke noe mer for enn sin legning.

Vi har alle vært "pedofile" på et tidspunkt. Når vi var barn tennte vi alle på andre barn. Vi var forelsket tidlig i våre liv. Noen mennesker kan likevel bli værende igjen i dette tenningsmønsteret, mens de fleste utvikler seg videre til å tene på mennesker på sin egen alder. Det er derfor så mange pedofile opplever at de alltid har vært slik, nettopp fordide alltid har det. Men mange kjan også senere i livet utvikle seg til å tenne utelukkende på voksne/kjønnsmodne mennesker og et likestillt seksualliv.

Det jeg nå sier er gjengitt fra en forelesning med esben Eter Pirreli som er sexolog.

Mitt poeng er bare at pedofili ikke kan sammenlignes med homofili fordi det er mye som sdkiller dem, da det er store forskjeller i opphavet til tenningsmønsteret. Pedofili eri kke noe så enkelt som bare en legning, men noe langt mer komplekt som et tenningsmønster.

Gjest GossipGirl
Skrevet (endret)
Alt mulig man kan begynne å tenke på k 3 om natta. Noen som forstår hva jeg mener her? :

En som er homofil kan jo ikke noe for det, eller "kurere" seg selv. De tenner på samme kjønn, sånn er det bare. Er det ikke da på samme måte for pedofile? De kan ikke noe for at de tenner på barn vel? Jeg har alltid sett på pedofile som noen ekle griser, men egentlig er det jo synd i dem. At de må leve med seg selv, uten å kunne "kurere" seg hvis de vil. Det må da være mange pedofile som ikke gjør noe mot barn fordi de ikke vil skade barn, selv om de tenner på dem. På samme måte som de fleste heterofile ikke voldtar? Så trenger egentlig en pedofil være en ond ekkel gris?

:klø:

Forskjellen er at pedofili går utover uskyldige barn, mens homofile lever sammen med en partner med samme legning.

Edit: Jeg mener derfor det blir feil å sammenligne homofile som lever ut legningen sin, og pedofile som gjør det. Pedofile som ikke gjør alvor ut av tankene sine, sliter antakeligvis kun med seg selv, og det er selvfølgelig synd.

Endret av GossipGirl
Skrevet

Det er ikke straffbart å være pedofil. Det er straffbart å være pedofil OG leve ut sin legning. Stor forskjell det.

Skrevet

Disse pedofile burde oppsøke hjelp.

Gjest Gjest
Skrevet
Disse pedofile burde oppsøke hjelp.

Desverre finnes det veldig lite hjelp å få i vårt hjelpeapparat, fordi det er lite kunnskap og generelt liten villighet til å ta i mot dem som klienter, da fordommer også forekommer blandt psykologer. Etter min kjennskap finnes det ingen egen hjelpeenhet for pedofile, og dette krever selvsakt en spisskompetanse som de fleste psykologer ikke har desverre...

Selv ønsker jeg å bli seksolog med tider og stunder, men jge siter faktisk selv med tanken på å skulle behandle pedofile, og jeg vet ikke om jeg hadde klartå legge til side min egen avsmak for tankene de fortalte meg om. Dette til tross for at jeg har mye kunnskap og forsåelse om tema. Jeg tenker å jobbe med disse tankene i årene fremover i håp om å kunne overkomme dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...